Gå til innhold

Lån til oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har spart opp ca 40.000 til oppussing og tenkte å ta rom for rom. Det vi ser nå når vi starter planleggingen er at dersom vi tar kjøkkenet bør vi ta stua også, da de henger sammen. Tar vi stua bør vi ta trappa da de har samme gulvbelegg. Tar vi trappa bør vi ta gangen nede, da vi også vil ha samme gulv der.

Problemet er altså at ettersom vi hat ganske åpen løsning må vi ha samme gulv på kjøkken, stue, trapp og gang i underetasjen. Da kan man jo liksågodt ta alt i en smell, men jeg et redd de 40.000 ikke er nok... Har tilsammen 180.000 på Bsu-kontoene våre, men vil ikke bruke av dem da vi enda har noen år igjen med sparing der.

Vi har hatt 100% lån på huset, men etter siste verdivurdering er vi nede i 80% lån. Lånet er på 2. mill. rekkehus i mellomstor by.

Vil banken gi oss refinansiering på 30-50.000 kr slik at vi kan pusse opp alt samtidig? Vi vil jo da sikkert øke boligens verdi i og med at vi tar alle flater på 50% av boligen.

Hva tror dere? Er det lurt, eller bør vi vente til vi har spart mer? Har tatt oss over et år å spare opp de 40.000 vi har spart til nå...

Anonymous poster hash: 17a62...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok spart før jeg gjorde noe. Hvis det tar ett år å spare 40.000. Hvor lang tid ville det ikke da ta for dere å betale ned lån med renter?

Enten så får dere knipe inn litt på utgifter/øke inntekter og bli fortere ferdig med sparingen, eller så får dere vente med den langsomme sparetakten dere har.

Bruk tiden forøvrig til å tenke nøye gjennom hvordan dere vil ha det. Dersom det kommer et svært godt tilbud på f.eks. gulvet dere vil ha, så kjøper dere inn det osv.

Anonymous poster hash: 74e7d...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...