Gå til innhold

Er influensavaksinen helt trygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke gravid, men hver høst nevner legen influensavaksinen. Jeg har til nå litt motvillig tatt den, men må si jeg er litt skeptisk. Legen mener denne vaksinen er like trygg som barnevaksinene, og at langt flere burde latt seg vaksinere. Men jeg kjenner fortsatt på tvilen. Hva tenker og gjør dere?

Anonymous poster hash: f3419...cdb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sesonginfluensavaksinen så er det de samme hjelpestoffene år etter år og det er kun variasjoner av viruset som er forandret. Den er godt utprøvd og vært på markedet like lenge som barnevaksinen. Har du tatt den år etter år uten bivirkninger og problemer så tåler du den siden det kun er den genetiske koden til viruset som er forandret.

Skrevet

Det er en av de tryggeste vaksinene som finnes.

Anonymous poster hash: 334f8...52e
Skrevet

Hva trenger du den til? Er du 70 år?

Anonymous poster hash: feda6...298

Skrevet

Hva trenger du den til? Er du 70 år?

Anonymous poster hash: feda6...298

Når legen hennes anbefaler den er hun antagelig i en av risikogruppene tror du ikke....

Det er ikke bare 70-åringer som kan bli alvorlig syk av influensa altså

Nabogutten her er 15 år og har astma, ikke alvorlig astma engang, men da han fikk influensa i fjor ble han veldig veldig syk. Nesten en uke på sykehus, over tre uker borte fra skolen, flere måneder før han følte seg 100% restituert. Han kommer til å ta vaksinen hvert eneste år heretter

Anonymous poster hash: 334f8...52e

Skrevet

Astma her også. Legen kunne fortelle meg at det er mye viktigere for meg, med astma, å vaksinere meg, en at et friskt barn følger vaksinasjonsprogrammet. Men av en eller annen grunn så er vi opplært til å tro at det kun er viktig med vaksiner til de små. Dette er vist nok et kjent fenomen. Så nei det er ikke bare barn og folk over 70 som trenger vaksiner, du er bare, som mange andre, feilinformert.

Anonymous poster hash: f3419...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...