Gå til innhold

Hjemmefødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nylig vite at en venninne har planlagt hjemmefødsel nå som det tredje barnet kommer.

WTF? Er det virkelig folk der ute som er villig til å risikere livet til barnet, samt sitt eget, for dette? Vi bor et godt stykke fra fødestue, så det er lang for å få hjelp dersom den trengs.

Hun er sånn som er superopptatt med å gjøre alt riktig, men nå føler jeg hun har feilet skikkelig. Rare greier..

Anonymous poster hash: cc0a5...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk nylig vite at en venninne har planlagt hjemmefødsel nå som det tredje barnet kommer.

WTF? Er det virkelig folk der ute som er villig til å risikere livet til barnet, samt sitt eget, for dette? Vi bor et godt stykke fra fødestue, så det er lang for å få hjelp dersom den trengs.

Hun er sånn som er superopptatt med å gjøre alt riktig, men nå føler jeg hun har feilet skikkelig. Rare greier..

Anonymous poster hash: cc0a5...a7c

Tydelligvis finnes de, jeg for min del tenker at noe sånt vitner om grunnleggende mangel på omsorgsevne. Da som du sier, hun er villig til å risikere sitt barns liv. Kan ikke forstå at dette engang er greit for helsevesenet. Blir som å spille russisk rulett med babyn det. Går fint de aller fleste ganger. Men en gang i blant, ja da var det kule i lageret.

Er man villig til å ta NOEN som helst risiko uten årsak, ja da mener jeg man burde blitt utredet for hvor bra omsorgsevne man har.

Anonymous poster hash: 48ed6...2b6

Skrevet

Mitt tredje barn skrudde seg skjevt ned i fødselskanalen og ble sittende fast i skulderen. Da de endelig fikk brutt Hemne løs (de var fem voksne og måtte til slutt bruke rå makt) var hun livløs og måtte gjenopplives.

De knakk bl.a kragebenet hennes og hun ble temmelig kvistet

Hun har fått varige men, men overlevde, det hadde hun ikke gjort om vi ikke var på sykehus

Jeg skjønner ikke at folk tør....

Anonymous poster hash: 2ce09...e4f

Skrevet

Kanskje dere burde lese litt mer om hjemmefødsel før dere kaller det omsorgssvikt og en feil.. Dette vitner om hvorfor man skal gjøre research før man uttaler seg om ting..

Anonymous poster hash: 8ef46...fbd

Skrevet

For noen bastante uttalelser! Du har jo ikke peiling på hva du snakker om, les om hjemmefødsel og kriteriene for å kunne velge det. Din venninne bedriver IKKE omsorgssvikt (du er forresten ikke ei god venninne som bruker så alvorlige beskyldninger mot henne).

En hjemmefødsel kan være flott. Rolig og trygt. Jeg personlig ville bodd meget nært et sykehus for å kunne gjennomført det. Men som sagt, det finnes retningslinjer for dette, så jeg håper folk følger disse.

Anonymous poster hash: 317dc...3d6

Skrevet

Vi bor da i et fritt land..? Og jeg tviler på at hun gjør det hvis hun blir frarådet det? Syns du skal sette deg litt inn hva det innebærer, og heller gi henne noen gode råd, i stedet for å dømme henne så hardt.

Skrevet

Du er jo totalt blottet for kunnskap! Les om hjemmefødsel før du uttaler deg. Dette er rett og slett pinlig HI!

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange dumme mennesker som finnes.

Anonymous poster hash: 4a085...bb5

Skrevet

Jeg syns det er mer pinlig at noen vurderer hjemmefødsel enn at HI reagerer på det. Uansett hva man har lest om hjemmefødsel, så er det sånn at det under en fødsel plutselig kan oppstå ting man ikke har hatt mulighet for å forutse og da kan det stå om minutter for enten mor eller barn. Da bør man være på sykehus.

Anonymous poster hash: ba7f2...9ac

Skrevet

Jeg jobber på sykehus. Vært med flere ganger der babyer har dødd. Fy altså. Det er farlig å føde på sykehus🙀🙀

Anonymous poster hash: 9b36f...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...