Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Har ikke i de tidligere graviditetene kjent det så tidlig. Barnet ligger langt nede og presser. Kjennes nesten ut som at jeg kan ta inn hånden min og kjenne på babyen. Jordmor kommenterte også han lå litt langt ned da hun letet etter hjertelyden. Er det noe å bekymre seg over eller er det normalt etter så mange svangerskap? Anonymous poster hash: 263b3...429
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Opp Anonymous poster hash: 263b3...429
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Opp Anonymous poster hash: 263b3...429
Kjerringa med agurken Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Kan være kort/forkortet livmorhals eller bare vanlige ligamentsmerter. Ville bedt fastlegen om rask henvisning for sjekk av lengden på livmorhalsen for å være på den sikre siden. Har du mange kynnere eller er det kun nedpresset? Jeg har hatt tett oppfølging av livmorhalsen pga mange vonde kynnere (den forkortet seg betraktlig på et par mnd). Lå ekstremt mye på sofaen den tiden pga dette, men hadde de ikke oppdaget det kunne det gått dårlig med babyen. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Babyen din er for liten til å overleve enda så best å være på den sikre siden. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 Kan være kort/forkortet livmorhals eller bare vanlige ligamentsmerter. Ville bedt fastlegen om rask henvisning for sjekk av lengden på livmorhalsen for å være på den sikre siden. Har du mange kynnere eller er det kun nedpresset? Jeg har hatt tett oppfølging av livmorhalsen pga mange vonde kynnere (den forkortet seg betraktlig på et par mnd). Lå ekstremt mye på sofaen den tiden pga dette, men hadde de ikke oppdaget det kunne det gått dårlig med babyen. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Babyen din er for liten til å overleve enda så best å være på den sikre siden. Lykke til Takk for svar. Får en del kynnere når jeg går mye. Men så lenge jeg er rolig er det lite. Når han rører på seg og bokser kjenner jeg det helt nederst ved skambeinet og ned mot underlivet. I området der jeg har keisersnittarret. Når hun skulle lytte etter hjertelyd så startet hun lengre opp på magen. Men endte helt nede ved arret mitt, litt over. Rett nedenfor magen. Hi Anonymous poster hash: 263b3...429
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 ..... Anonymous poster hash: 263b3...429
Kjerringa med agurken Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Ville da som sagt bedt om henvisning og ta det med ro før det (ligg så mye du kan og ikke løft mer enn maks 12kg). Om du har svak eller for kort livmorhals kan du ende opp i en prematur fødsel altfor tidlig... Du kan jo eventuelt ringe føden og si at du har mye kynnere og nedpress + er bekymret for en prematur fødsel. De avgjør da om de kan ta deg inn for en sjekk før en eventuell henvisning nå på helg. Har du hatt dette over lengre tid eller bare nå en stund da? Nøkkelordet er i alle fall hvile frem til du vet noe mer.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 Ville da som sagt bedt om henvisning og ta det med ro før det (ligg så mye du kan og ikke løft mer enn maks 12kg). Om du har svak eller for kort livmorhals kan du ende opp i en prematur fødsel altfor tidlig... Du kan jo eventuelt ringe føden og si at du har mye kynnere og nedpress + er bekymret for en prematur fødsel. De avgjør da om de kan ta deg inn for en sjekk før en eventuell henvisning nå på helg. Har du hatt dette over lengre tid eller bare nå en stund da? Nøkkelordet er i alle fall hvile frem til du vet noe mer. Takker for svar. Har ikke sett det før nå. Utrolig merkelig å kjenne liv så langt ned. Og det stråler ofte mot underlivet. Noen ganger er det nærmest umulig å tømme blæra. Mens norn ganger presser det sånn at jeg må ofte tisse. Skal ringe jordmor i morgen å be om time. Men er det noen her inne som har opplved symptomer på forkortet livmorhals. For ut fra det jeg leser på nett er det ingen symptomer på det. Hi Anonymous poster hash: 263b3...429
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 For meg så høres det ut som du har fått soppinfeksjon. Jeg hadde det slik da jeg fikk det. Jeg fikk sånn nedpress og vondt der nede, at jeg på legevakta forberedte mannen min på at dette kanskje ikke kom til å gå bra. Kjentes ut som lille stskk ut av livmorhalsen. Hu kikka såvidt for hu oppdaga en skikkelig soppinfeksjon. Og kunne forklare at dette var helt vanlig å føle ved soppinfeksjon. Hun hadde mange inne i uka med samme symptom. Jeg var til og med bare i uke 12. Fikk medisiner, og nedpress og det hele ble borte igjen. Hadde ingen andre symptomer på sopp, som kløe, lukt, utflod osv. Kun dette. ( Og ja, tisset mange ganger før dagen) men ble aldri tomt. :/. Håper det er dette for deg også. Sender en stor klem Anonymous poster hash: e8969...6e2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 For meg så høres det ut som du har fått soppinfeksjon. Jeg hadde det slik da jeg fikk det. Jeg fikk sånn nedpress og vondt der nede, at jeg på legevakta forberedte mannen min på at dette kanskje ikke kom til å gå bra. Kjentes ut som lille stskk ut av livmorhalsen. Hu kikka såvidt for hu oppdaga en skikkelig soppinfeksjon. Og kunne forklare at dette var helt vanlig å føle ved soppinfeksjon. Hun hadde mange inne i uka med samme symptom. Jeg var til og med bare i uke 12. Fikk medisiner, og nedpress og det hele ble borte igjen. Hadde ingen andre symptomer på sopp, som kløe, lukt, utflod osv. Kun dette. ( Og ja, tisset mange ganger før dagen) men ble aldri tomt. :/. Håper det er dette for deg også. Sender en stor klem Anonymous poster hash: e8969...6e2 Har blitt sjekket for sopp. Så er ikke det. Hi Anonymous poster hash: 263b3...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå