Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Barnet er 1 1/2 år. Veldig lite verbalt språk. Startet i bhg for fire uker siden. De to siste dagene har han bitt to andre barn. Jeg synes dette er forferdelig kjedelig, og er veldig glad for at bhg tar det på alvor og følger opp dette slik at de kan forhindre det. Men det jeg lurer på er noe litt annet. De ansatte fortalte at barnet mitt hadde blitt veldig lei seg og hadde grått da barnet som ble bitt ble hentet. Årsaken var at hennes barn hadde sagt at det var mitt barn som bet. Hun hadde da gått bort til barnet mitt og pratet strengt til det, og tydelig forklart at den bitingen ville hun ikke ha noe mer av! Jeg synes ikke dette var ok i det heletatt! Hva tenker dere? Hadde det skjedd da hun skulle hente eller at barnet mitt hadde vært gamlere.....men han er 1 1/2 år og skjønte ingenting.... Anonymous poster hash: a7be7...cc5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Hvem snakket strengt til barnet ditt, barnet som ble bitt eller den som hentet barnet som ble bitt? Anonymous poster hash: 8c7b6...632
LivetErEnLek Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Hvordan hadde de ansatte forholdt seg da? Det der hadde jeg ikke godtatt. For det første, det er snakk om et barn på 1,5 år, han/hun har ingen forutsetning for å sette denne reaksjonen i sammenheng med det at han/hun bet tidligere på dagen. Får det andre, irettesettelse skal uansett komme fra en barnet er trygg på, ikke en voksen de knapt har sett før. Du skal være trygg på at det er de ansatte som veileder ditt barn, og ikke tilfeldige foreldre. Jeg er pedagogisk leder og har en gang opplevd at en far virkelig tok for seg et annet barn for noe dette barnet hadde gjort mot hans datter tidligere på dagen. Jeg lover deg, at det gjør han ikke en gang til.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Hvem snakket strengt til barnet ditt, barnet som ble bitt eller den som hentet barnet som ble bitt? Anonymous poster hash: 8c7b6...632 Mor til barnet. Anonymous poster hash: a7be7...cc5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 Mor til barnet. Anonymous poster hash: a7be7...cc5 Ok, det er ikke greit i det hele tatt. Håper de ansatte sa klart i fra til henne om det? Anonymous poster hash: 8c7b6...632
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 Ok, det er ikke greit i det hele tatt. Håper de ansatte sa klart i fra til henne om det? Anonymous poster hash: 8c7b6...632 Klart man sier ifra! Ungene skjønner mer enn man tror, og jeg vil tro at ordet "bite" sammen med et sint voksenansikt er effektivt mot biting! Vær glad for at ungen din tydeligvis oppfattet alvoret, du skal se det går fort over. Det er forferdelig å være mor til en "biter", men jaggu er det fælt at ens unge blir bitt også! Anonymous poster hash: 77476...f5e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 Klart man sier ifra! Ungene skjønner mer enn man tror, og jeg vil tro at ordet "bite" sammen med et sint voksenansikt er effektivt mot biting! Vær glad for at ungen din tydeligvis oppfattet alvoret, du skal se det går fort over. Det er forferdelig å være mor til en "biter", men jaggu er det fælt at ens unge blir bitt også! Anonymous poster hash: 77476...f5e Nei ,det gjør man virkelig ikke. Man tar ikke et barn for seg for noe som er skjedd kanskje lenge før. Det lar man de ansatte ordne opp i der og da. Anonymous poster hash: 8c7b6...632
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 Klart man sier ifra! Ungene skjønner mer enn man tror, og jeg vil tro at ordet "bite" sammen med et sint voksenansikt er effektivt mot biting! Vær glad for at ungen din tydeligvis oppfattet alvoret, du skal se det går fort over. Det er forferdelig å være mor til en "biter", men jaggu er det fælt at ens unge blir bitt også! Anonymous poster hash: 77476...f5e Barnet mitt oppfattet ikke alvoret. Han ble kun redd denne mora. Han har ingen forutsetninger for å forstå at hun pratet om det som skjedde for 4 timer siden. Anonymous poster hash: a7be7...cc5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 Ok, det er ikke greit i det hele tatt. Håper de ansatte sa klart i fra til henne om det? Anonymous poster hash: 8c7b6...632 Oppfattet ikke at bhg sa noe til henne. Men mulig de har taushetsplikt ang akkurat hva som skjedde...? Anonymous poster hash: a7be7...cc5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 Klart man sier ifra! Ungene skjønner mer enn man tror, og jeg vil tro at ordet "bite" sammen med et sint voksenansikt er effektivt mot biting! Vær glad for at ungen din tydeligvis oppfattet alvoret, du skal se det går fort over. Det er forferdelig å være mor til en "biter", men jaggu er det fælt at ens unge blir bitt også! Anonymous poster hash: 77476...f5e Du er jo ikke riktig klok. Tror du kjefting 4 timer etter hendelsen hjelper mot biting? Dessuten hvor effektivt tror du kjefting er? På både voksne og barn? Hadde en mor gjort det mot mitt barn hadde jeg blitt forbannet. Biting er ikke ok og det skal gjøres tiltak for å få slutt på det, men kjefting fra en fremmed forelder har ingenting for seg! Anonymous poster hash: af870...814
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Oppfattet ikke at bhg sa noe til henne. Men mulig de har taushetsplikt ang akkurat hva som skjedde...? Anonymous poster hash: a7be7...cc5 De har faktisk ikke lov å si hvem som har bitt barnet. Anonymous poster hash: af870...814
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 Dålig avgjørelse av mpr til det andre barnet. Og den ansatte i bhg burde gått inn i situasjonen og sagt at de tar seg av dette. Meeen når det er sagt; det er veldig vanlig å ha en "bite periode". Særlig, som du skriver, før barnet blir litt sterkere verbalt. Så lenge barnehagen er klar over det og dere har en åpen dialog og er enige i hvordan dere skal møte bitingen ville jeg pøvd å ikke tenke for mye på det. Anonymous poster hash: a7213...6b8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 De har faktisk ikke lov å si hvem som har bitt barnet. Anonymous poster hash: af870...814 Det var vel barnet som ble bitt som sa hvem det var. Trenger ikke å være vanskelig å skjønne uansett. Mitt barn ble bitt flere ganger før han hadde språk, men når det var et barn han var redd mens han lekte fint med skje andre skjønte jeg jo hvem som beit. Men jeg kjeftet ikke på barnet☺ Anonymous poster hash: 82486...6aa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 Klart man sier ifra! Ungene skjønner mer enn man tror, og jeg vil tro at ordet "bite" sammen med et sint voksenansikt er effektivt mot biting! Vær glad for at ungen din tydeligvis oppfattet alvoret, du skal se det går fort over. Det er forferdelig å være mor til en "biter", men jaggu er det fælt at ens unge blir bitt også! Anonymous poster hash: 77476...f5e Strengt fremmed voksenansikt og ordet biting til en på 1,5 med lite språk som nettopp har begynt i bhg = redd unge som kanskje biter mer... Men hi, lite du får gjort med den andre forelderen. Det er jo litt forståelig også. Det er jo litt sånn at barna våre får smake på den virkelige verden når de møter andre voksne. Så lenge du tar dette på en bedre måte og bhg følger opp, så forsvinner bitingen etterhvert. Men det er kjipt å være "mora til biteungen"... Hilsen en med førstemann som ble bitt og sistemann som beit (siste var værst). Anonymous poster hash: 4ed01...9de
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 Ikke enkelt dette... Barnet biter ikke hjemme, så vanskelig for oss å lære han å ikke bite.. Kjempefin bhg, så overrasket over at de ikke fortalte denne mora at det er de som ordner opp i dette. Ikke hun! Det eldste barnet mitt var en som ble bitt, så vet hvordan det er å være "på andre siden". Kunne ikke falt meg inn å ta for meg dette barnet! Anonymous poster hash: a7be7...cc5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #16 Skrevet 9. september 2016 Da tar du kontakt med barnehagen og sier ifra at hun ikke får kjefte på ungen din uansett hva. Og at de tar tak i saken i forhold til foreldre som blander seg med det som er jobben til de som jobber der og forhindrer at det skjer. Ungen min ble bitt og jeg hadde tillit nok til de som jobbet der at det ikke kom til å skje igjen. Det gjorde det ikke, dessverre så lærte ungen min at man kan bite andre så et annet sted året etter så bet han en annen unge. Da hadde vi en samtale om at vi biter ikke så det har ikke skjedd igjen. Anonymous poster hash: 29012...978
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #17 Skrevet 9. september 2016 Datteren min ble bitt av et barn på avdelingen flere ganger. Var som regel når han ble ivrig og skulle feks. kose. Jeg kjeftet selvsagt aldri på barnet, selv om jeg syntes det var forferdelig at det skjedde. Bhg. fulgte heldigvis barnet som bet veldig tett. Fot fulgte han nesten en periode. Ungene er veldig gode venner i dag Anonymous poster hash: a5ad4...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå