Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Jeg har en datter som har dilter i ca 4 år på kulturskolen. Hun har hatt samme spillelærer hele tiden. Nå begynner vi å føle at det er på tide med et bytte, ikke fordi læreren er dårlig på noen måte, men det som gjorde ham til en fantastisk nybegynnerlærer er ikke liken positivt nå. Han er for eksempel utrolig tålmodig og får elevene til å føle seg trygge hele tiden, men etter hvert savner hun at læreren er tidligere i forventninger og krav. I tillegg tror jeg de har kjørt seg litt fast i gammel vane. Er det vanlig å bytte spillelærer etter noen år? Er det vanligvis foreldre og elever som tar initiativ til bytte eller er det oftere læreren som foreslår det? Det er vanskelig å be om å få bytte bort en lærer vi har vært fornøyde med i mange år. Anonymous poster hash: ae017...17a
Optatium Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Jeg har ikke byttet spillelærer med mindre noen sluttet, er ikke vanlig her iallefall. Går jo an å formidle noen ønsker da☺️
LilleVilje Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Hva med å ta en prat med læreren før dere bytter, og si hva dere ønsker? At dere har vært veldig fornøyde så langt, men syns at behovet har endret seg, og om han kan være mer tydelig/stille mer krav/hva nå enn det er dere ønsker? Jeg har vært spillelærer i mange år, og det er ikke noe problem at foreldre tar kontakt og kommer med spesifikke ønsker. Det er jo bare fint, for det hjelper meg til å vite hvor mye de legger i spillingen også. Noen ønsker å bli stilt krav til og øver to timer hver dag, mens andre bare vil kose seg og leke. Da blir det veldig feil å stille strenge krav til den som vil kose seg - og innspill og ønsker fra foreldre er en super hjelp. Skulle dere så ikke være fornøyde etter en prat og litt tid der dere ser om han etterkommer ønskene deres, så er det jo lettere å begrunne hvorfor dere ønsker å bytte lærer også. Men det er ikke uvanlig at man bytter lærer etter en stund uansett heller, nettopp fordi man skal utvikle ulike sider ved spillingen, og forskjellige lærere har forskjellige styrker. Ta en prat som første skritt, og husk at dette ikke er noe dramatisk, det er bare en god hjelp for læreren!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Hva med å ta en prat med læreren før dere bytter, og si hva dere ønsker? At dere har vært veldig fornøyde så langt, men syns at behovet har endret seg, og om han kan være mer tydelig/stille mer krav/hva nå enn det er dere ønsker? Jeg har vært spillelærer i mange år, og det er ikke noe problem at foreldre tar kontakt og kommer med spesifikke ønsker. Det er jo bare fint, for det hjelper meg til å vite hvor mye de legger i spillingen også. Noen ønsker å bli stilt krav til og øver to timer hver dag, mens andre bare vil kose seg og leke. Da blir det veldig feil å stille strenge krav til den som vil kose seg - og innspill og ønsker fra foreldre er en super hjelp. Skulle dere så ikke være fornøyde etter en prat og litt tid der dere ser om han etterkommer ønskene deres, så er det jo lettere å begrunne hvorfor dere ønsker å bytte lærer også. Men det er ikke uvanlig at man bytter lærer etter en stund uansett heller, nettopp fordi man skal utvikle ulike sider ved spillingen, og forskjellige lærere har forskjellige styrker. Ta en prat som første skritt, og husk at dette ikke er noe dramatisk, det er bare en god hjelp for læreren! Ja vi bør nok det. Skal forsøke å ta det opp på neste foreldresamtale så får vi se hva han sier. Anonymous poster hash: ae017...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå