Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 vi skal ha fleksibelt uttak, og der han skal være hjemme en dag i uken og jeg skal ha ulønnet permisjon i fra jobb. men fikk da avslag i fra nav på dette. pga jeg skal ha ulønnet permisjon.. kan jeg da søke på nytt å skrive at jeg skal jobbe, men fortsatt ha ulønnet permisjon i fra jobb? Jeg er jo i "jobb", men har avtale om ulønnet i fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 2f783...7df
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Om det er av fellesdelen av permisjonen er det et krav at du er i aktivitet, men om det er fedrekvoten han skal ta gradert bryr de seg ingenting om hva du gjør Anonymous poster hash: 0eff5...1a1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 jo, han skal ta fedrekvoten i fellesperioden.. da burde det jo gå? Anonymous poster hash: 2f783...7df
Surogvanskelig Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 jo, han skal ta fedrekvoten i fellesperioden.. da burde det jo gå? Anonymous poster hash: 2f783...7df Fedrekvoten i fellesperioden? Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 det ble feil.. jeg skal ha hele fellesperioden, men jeg fikk avslag på gradert foreldrepenger de dagene han skal ha pappaperm, fordi jeg skal ha ulønnet permisjon. det blir jo feil? for siden han har pappaperm de dagene, blir jo fellesperioden bare forflyttet med antall dager han har permisjon? Anonymous poster hash: 2f783...7df
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 det ble feil.. jeg skal ha hele fellesperioden, men jeg fikk avslag på gradert foreldrepenger de dagene han skal ha pappaperm, fordi jeg skal ha ulønnet permisjon. det blir jo feil? for siden han har pappaperm de dagene, blir jo fellesperioden bare forflyttet med antall dager han har permisjon? Anonymous poster hash: 2f783...7df Virker som du ikke helt forstå hva som er fellesperioden og hva som er fedrekvoten. Far har 10 uker (fedrekvoten) om han skal ha mer enn disse er det et krav at mor er i aktivitet (ute av huset). Dagene ut over 10 uker kalles fellesperioden. Og nei du kan ikke si at du skal jobb og så ha ulønnet permisjon. Anonymous poster hash: 1e82d...50c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 Dette ble litt rotete forklart, tror ikke jeg skjønner hva du mener? Du skal ha hele fellesdelen og han skal bare ha fedrekvoten? Du skal ha ulønnet permisjon når fellesdeles er over? Dere kan ikke få penger fra nav for samme dagene, så om du skal ha ulønnet permisjon får du ikke penger fra hverken nav eller arbeidsgiver, da får far foreldrepenger. Anonymous poster hash: 0eff5...1a1
Surogvanskelig Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 det ble feil.. jeg skal ha hele fellesperioden, men jeg fikk avslag på gradert foreldrepenger de dagene han skal ha pappaperm, fordi jeg skal ha ulønnet permisjon. det blir jo feil? for siden han har pappaperm de dagene, blir jo fellesperioden bare forflyttet med antall dager han har permisjon? Anonymous poster hash: 2f783...7df Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #9 Skrevet 8. september 2016 Jeg skal ha hele fellesperisoden, men pappaen skal ha en dag pappaperm i fra jeg er ferdig med de ti ukene som er forbeholdt mor. så jeg startet i permisjon 25. juli, er ferdig med de ti ukene den 21.oktober. fellesperisoden er ferdig og jeg skal egentlig starte på jobb 21.april. (fellesperioden blir da bare 4 dager i uken, ikke 5) fra fredag 24. oktober skal pappaen ha pappaperm en dag i uken. Så jeg skal ha 80% permisjon i en 100%. da blir jo fellesperioden forlenget, siden han da har pappaperm en dag i uken. og jeg vil derfor ha permisjon til 6.juni. men jeg fikk avslag, for at jeg skal ha ulønnet permisjon. Men siden det ikke er krav om at mor skal jobbe i fars permisjon, burde det jo ikke være noe problem? nei, jeg får ringe de i morgen. Anonymous poster hash: 2f783...7df
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #10 Skrevet 8. september 2016 Mener du ar han skal ha sine dager innimellom dine? Det tror jeg ikke går. Jeg tror fedrekvoten er automatisk de sidte 10 ukene. Ellers kalles det at han tar noe av fellesdelen. Anonymous poster hash: e3751...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå