Gå til innhold

Har hatt "hjemlengsel" i snart 18 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vil gjerne flytte så jeg kommer nærmere mine søsken og foreldre, men min samboer vil ikke da han nekter å flytte på seg. For det første ble jeg ikke planlagt gravid og jeg flyttet til byen han kommer fra fordi vi skulle holde sammen og gi forholdet en sjanse. Men nå som jeg blir eldre og ikke minst når foreldrene finner på kjekke ting med barnebarna fordi de bor i nærheten savner jeg de så.

Er ikke bare å ta noen spontane turer i året heller for vi bor 90 mil fra hverandre. Jeg har mest lyst bare å gi opp forholdet å flytte selv om samboer ikke vil prøve engang.

Han sier det er byen her som er plassen han skal bo på.

Er det egoististisk av meg å bare pakke sakene og flytte med ungene som også vil nærmere sine besteforeldrene? Hans foreldre er mest opptatt av kariere så de bryr seg dessverre ikke stort om sine barnebarn kan det virke som.

Anonymous poster hash: fea12...be2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel viktigere at barna er sammen med sin far enn besteforeldre?

Anonymous poster hash: ea7be...c60

Skrevet

Hva med å flytte litt nærmere, om ikke helt nærmt? Går han med på det?

Anonymous poster hash: bdeba...c10

Skrevet

Hva med å flytte litt nærmere, om ikke helt nærmt? Går han med på det?

Anonymous poster hash: bdeba...c10

Da havner de jo ikke i nærheten av noen familie.. Merkelig forslag. Flytte typ 45 mil fra nærmeste familie?

Anonymous poster hash: 6e072...787

Skrevet

Nå har du "ofret" deg i 18 år. Han bør kjenne sin besøkelsestid...

Anonymous poster hash: fe8ee...cc2

Skrevet

Hvor gamle er barna? Må de rives opp fra skolekamerater? Hva med andre besteforeldre?
Skjønner du har hjemlengsel, men det er jo samme motsatt for din mann sikkert. Ville uansett tenkt på barnas beste. Hva er viktigst for DE, ikke for deg eller pappaen. Hvis du flytter fra alt de kjenner og pappaen, er det verdt det, på barnas vegne?

Anonymous poster hash: c2bf1...d06
Skrevet

Mannen min hadde hjemlengsel og vi flyttet for to år siden. Jeg hater det her! Fikk ikke jobb innen det jeg er utdannet og mistrives veldig i ny jobb. Jeg er bitter på mannen som truet med å forlate meg og barna hvis jeg ikke ble med. Vi er fortsatt sammen, men forholdet blir aldri det samme.

Anonymous poster hash: 3791e...46d

Skrevet

Nå har du "ofret" deg i 18 år. Han bør kjenne sin besøkelsestid...

Helt uenig, dersom mannen alltid har sagt at han vil bo der. (Dersom han for 18 år siden hadde sagt, la oss flytte om noen år, hadde det stilt seg anderledes) HI, bare du kan si om du MÅ flytte for å bli lykkeligere, men jeg er enig personen som sier at samvær med far er viktigere enn samvær med besteforeldre.

Anonymous poster hash: 48cf0...192

Skrevet

Hvor gamle er barna? Må de rives opp fra skolekamerater? Hva med andre besteforeldre?

Skjønner du har hjemlengsel, men det er jo samme motsatt for din mann sikkert. Ville uansett tenkt på barnas beste. Hva er viktigst for DE, ikke for deg eller pappaen. Hvis du flytter fra alt de kjenner og pappaen, er det verdt det, på barnas vegne?

Barna er 15, 12 og 4 år, og de eldste bil flytte nærmere de, savner onkler, tanter og søskenbarn. Utrolig lette å integrere ellers hadde jeg såklart ikke begynt å tenke denne tanken.

Datteren vår på 12 år sa vi bare kunne flytte uten pappa så kom han vel etter om han ble ensom og vi ikke var der rundt han. Foreldrene hans vil nok ikke bry seg om vi flytter langt unna.

Anonymous poster hash: 4583a...f42

Skrevet

Barna er 15, 12 og 4 år, og de eldste bil flytte nærmere de, savner onkler, tanter og søskenbarn. Utrolig lette å integrere ellers hadde jeg såklart ikke begynt å tenke denne tanken.

Datteren vår på 12 år sa vi bare kunne flytte uten pappa så kom han vel etter om han ble ensom og vi ikke var der rundt han. Foreldrene hans vil nok ikke bry seg om vi flytter langt unna.

Involverer du barna i dette? At du vurderer å flytte uten faren? Hvordan tror du 12åringen vil føle det dersom hun på forhånd sa til deg at dere bare kunne flytte, så kommer nok faren etter, men han ikke gjør det?

Skrevet

Dere står ganske hardt på deres syn da... Jeg forstår deg godt om du vil flytte, og om barna vil flytte med... Tja... Det kan kanskje være riktig...? Men kan du ikke foreslå at dere prøver et par år. Jeg tenker at hvis mannen din elsker deg så burde han være villig til å ta et års perm fra jobben og gi det et forsøk.... Men det er mange ting som kan binde en person til et sted da... Og jeg vet ikke helt om far alltid er viktigere enn storfamilie. Av og til kan storfamilie og stort nettverk være vel så verdifullt som én pappa...

Anonymous poster hash: 70b93...379

Skrevet

Dette var jo bare helt utrolig ego! Det er DU som har hjemlengsel. Og så tenker du på å rykke opp barna dine med rota og fjerne dem fra venner og far (!) for at du skal få tilfredsstilt dine egne ønsker. Å kamuflere det bak at barna skal gjøre mye kjekt med besteforeldrene blir bare patetisk.

Anonymous poster hash: 6ff87...159

Skrevet

Uff, du virker jo utrolig umoden. Dette er ikke noe å diskutere med sine barn!

Anonymous poster hash: 6ff87...159

Skrevet

Dere har jo mer grunnleggende problemer enn horvidt dere skal flytte eller ikke. Deres uenighet vitner om at forholdet deres mangler gjensidig forståelse og innsikt i hverandres følelsesliv. I tillegg mangler dere respekt og kommunikasjon mellom dere. Ikke flytt før dere har kommet til bunns i dette.

Du må først finne ut hvor viktig dette er for deg. Du lever kun en gang, og du må selv bestemme hvor dette livet skal leves. Så involverer du han, legger fram dine følelser og hører på hva han føler. Om dere ikke sammen klarer å finne en løsning som passer dere som familie, er dere kanskje ikke en familie lenger. Da er dere ko ferdige, og du kan faktisk tenke på flytting.

Men ikke flytt og håp at alt ordner seg/faller på plass etter hvert. Det er feil rekkefølge, og vil føre til mye fortvilelse og anger etterpå. Tro meg, jeg har tatt valg i feil rekjefølge i livet mitt, og angret meg.

Anonymous poster hash: a0388...8fc

Skrevet

Helt uenig, dersom mannen alltid har sagt at han vil bo der. (Dersom han for 18 år siden hadde sagt, la oss flytte om noen år, hadde det stilt seg anderledes) HI, bare du kan si om du MÅ flytte for å bli lykkeligere, men jeg er enig personen som sier at samvær med far er viktigere enn samvær med besteforeldre.

Anonymous poster hash: 48cf0...192

Man trenger ikke gjøre avtale på forhånd om at et forhold består av å gi og ta, altså. Det hører faktisk med til pakken.

Skrevet

Man trenger ikke gjøre avtale på forhånd om at et forhold består av å gi og ta, altså. Det hører faktisk med til pakken.

Mannen min har ikke sagt at vi alltid må bo her, men han er ikke intressert i noe flytting uansett kan det virke som. Jeg er en meget familier person i motsetning til han. Og jobb for vi begge der jeg kommer fra og er oppvokst. Har flere ganger foreslått å prøve å flytte for et år eller 2, men det kan virke som om han har stilt seg inn på at det ikke blir noe bra å flytte. Jeg har argumentert med at han vet jo faktisk ikke før vi har forsøkt.

Ungene gråt da vi kjørte hjemover fra ferien, de sier selv at synd det er så lenge til vi sees igjen. Ikke tjener jeg 1 million heller i året så vi kan ta oss råd til å fly hjem oftere, det var greiere da barn var mindre og jeg hadde anledning å ta meg fri og reise når det måtte passe for oss.

Men jeg tenker faktisk at når de eldste er så store at de bestemmer selv mer så pakker jeg tingene mine å flytter likevel. Jeg valgte å gi han en sjanse da jeg ble uplanlagt gravid og nå mener jeg det er hans tur og gi meg en sjanse til og se at vi kan trives andre steder.

Skrevet

Mannen min har ikke sagt at vi alltid må bo her, men han er ikke intressert i noe flytting uansett kan det virke som. Jeg er en meget familier person i motsetning til han. Og jobb for vi begge der jeg kommer fra og er oppvokst. Har flere ganger foreslått å prøve å flytte for et år eller 2, men det kan virke som om han har stilt seg inn på at det ikke blir noe bra å flytte. Jeg har argumentert med at han vet jo faktisk ikke før vi har forsøkt.

Ungene gråt da vi kjørte hjemover fra ferien, de sier selv at synd det er så lenge til vi sees igjen. Ikke tjener jeg 1 million heller i året så vi kan ta oss råd til å fly hjem oftere, det var greiere da barn var mindre og jeg hadde anledning å ta meg fri og reise når det måtte passe for oss.

Men jeg tenker faktisk at når de eldste er så store at de bestemmer selv mer så pakker jeg tingene mine å flytter likevel. Jeg valgte å gi han en sjanse da jeg ble uplanlagt gravid og nå mener jeg det er hans tur og gi meg en sjanse til og se at vi kan trives andre steder.

Syns du har en god sak.

Å nekte bare fordi man ikke tåler endring er ikke å satse på forholdet. Han har også et valg, og han velger at du skal vantrives så han kan trives... Man er to i et forhold!

Skrevet

Syns du har en god sak.

Å nekte bare fordi man ikke tåler endring er ikke å satse på forholdet. Han har også et valg, og han velger at du skal vantrives så han kan trives... Man er to i et forhold!

Er ikke enig med deg i dette. De har jo tross alt etablert seg et sted. Det å flytte krever enighet. Vi har hatt noe av samme situasjon her. Vi er blitt enige om at vi blir boende der vi bor, med mindre begge er enige (jeg som vil flytte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...