Gå til innhold

Tørr jeg spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har ordningen 60-40 prosent deling med barnefar? Hvor mye får du i stønad fra NAV og barnebidrag av barnefar? Hvis du har denne ordningen selvsagt.

Og hvis du har 50-50? Hvilken løsninger har dere?

Jeg har dessverre ikke fast jobb akkurat nå og har ikke en fast sum inn.

Anonymous poster hash: e1258...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 50-50, ei uke hver, men er mye sammen. Pga jobb og div så sover arvingen ofte ei natt eller to hos den andre ila uken også. Dessuten er vi begge på trening/kamper gjennom uken.

På søndag snakker vi sammen og legger plan i fellesskap for uken som kommer.

Fungerer veldig fint her:)))

Økonomisk tjener vi ca likt så ingen stønader eller noe, pappaen betaler treningsavgifter og jeg kjøper klær, går liksom av seg selv!

Skrevet

I min omgangskrets er 60/40 en ganske vanlig måte å dele samværet på der hvit den ene forelderen tjener mindre enn den andre. Da får den som har barnet 60% særfradrag på skatten, dobbel barnetrygd og dekket mesteparten av regningen til barnepass.

Hva du evt får i overgangsstønad kommer an på hva du tjener, du får fratrekk for hver krone du tjener.

Når det kommer til bidrag må dere nesten bli enige. Venninnen min som har 60% fikk det fordi eksmannen var grei og villig til å gi henne det så hun skulle få litt økonomisk hjelp. Til gjengjeld lar hun barnet være litt ekstra hos far når barnet ønsker det, og far der bidrar greit med utstyr, betale litt fritidsaktiviteter osv så de samarbeider greit

Anonymous poster hash: a9f22...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...