Gå til innhold

Hva kostet mastergradsoppgaven din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kostet mastergradsoppgaven din?

Jeg lurer på hva som er normalt, oppgaven min er veldig kostbar og jeg syns egentlig det er litt ubehagelig (hva om jeg gjør feil og kaster bort mye penger!)

Anonymous poster hash: 9af80...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svette og tårer. 0 kr med unntak av transport.

Anonymous poster hash: 00ccc...451

Skrevet

Koster? Jeg skal gå i gang med min nå, med unntak av Lånekassen så får jeg 40K i stipend fra et annet sted og 5000kr fra et tredje sted til å dekke utgifter i forbindelse med oppgaven. Jeg betaler ikke noe selv.

Anonymous poster hash: d17aa...b5a

Skrevet

Det varierer vel veldig fra studie til studie vil jeg tro. Et rent litteraturstudie vil nok ikke komme i nærheten av en en mer praktisk rettet oppgave. En av mine masterstudenter skal gjøre en rekke analyser på en rekke prøver hvor den ene analysen alene kommer på nesten 190 000... Ja, det er dyrt men det ville blitt gjort uansett. MEN, det er alltid rom for å gjøre feil! Jeg forventer at masterstudenter gjør feil, jeg gjør jo feil selv innimellom!

Anonymous poster hash: 316c1...e1c

Skrevet

Hva er det du må betale for?

Her er det eventuelt kostnad til bøker men de går an å låne på biblioteket.

Ellers så var det litt penger til transport i forbindelse med intervjuer/samtaler. Brukte vel og et par hundre på mat i forbindelse med en samtale.

Anonymous poster hash: ab5c8...6c6

Skrevet

Det er vel ikke HI som betaler men at prosjektet hennes er av en slik art at det koster mye for forskningsgruppen hun er i!?

Anonymous poster hash: 316c1...e1c

Skrevet

Jeg betaler ingenting, utgiftene dekkes av et forskningsfond. I tillegg er det flere ulike firmaer som bidrar økonomisk.

Hi

Anonymous poster hash: 9af80...912

Skrevet

Kostet litt i form av noe ulønnet permisjon og semesteravgift. Ellers ingenting.

Anonymous poster hash: a3671...f45

Skrevet

Kostet?! Jeg betalte jo ikke for den. Betalte semesteravgift de fire semestrene jeg gikk på studiet, og bøkene jeg trengte, og det var det

Anonymous poster hash: cd927...157

Skrevet

Lån fra lånekassa

Uheldig mye penger på mat da jeg satt lange dager på skolen

Nye bukser da jeg gikk opp lutt i vekt

En del bøker måtte til

Lydopptaker

Reiseutgifter da jeg reiste ut til informantene

Tid med barna mine

Ellers blod, svette og tårer...

Anonymous poster hash: eb6e0...8c8

Skrevet

Mitt institutt regnet en normal master som 100.000 i utgifter til lab.analyser.

Enkelte brukte mer, andre mindre, alt etter hva man undersøkte.

Men når man må ta rundt 100 prøver, som så må analyseres av dyre maskiner, blir det dyrt.

Vi som tok master betalte jo selvfølgelig ingenting.

Noen brukte mye mer enn dette, men da var det ofte forskning som ble delvis dekket av feks statoil eller sintef.

Anonymous poster hash: ea9be...e53

Skrevet

Doktorgraden min koster i alle fall rundt tre millioner, og da er ikke arbeidstiden til veilederne mine regnet med... Men det blir selvsagt annerledes iom at jeg får lønn.

Anonymous poster hash: 1eba0...82e

Skrevet

Mest blod, svette, tårer og bekymringer... Men selvsagt taper jeg enormt med lønn og tid med barna mine.

Anonymous poster hash: 4427a...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...