Gå til innhold

La 10 åringen være alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere latt 10 åringen være alene fra en av foreldre drar på jobb kl. 07.45, til den andre kommer hjem kl.14.00? Barnet er forberedt på at han er alene når han våkner ca. 10-11 tiden, og han kan stelle seg selv og mat står klar i kjøleskapet. Besteforeldre bor bare 150 meter unna og ser til han ved jevne mellomrom. Hadde du?

Anonymous poster hash: 5bbe1...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Kommer ikke på en eneste grunn på hvorfor ikke. Hva er du redd skal skje?

Anonymous poster hash: cf2b7...e6c

Skrevet

Jeg var selv alene hele dager da jeg var 10. Null problem. Dagens barn er lite selvstendige virker det som, så det er ikke en selvfølge for alle. Jeg mener at det kan forventes av en normal, oppegående, frisk 10 åring.

Anonymous poster hash: 21062...cc6

Skrevet

Ja, viss en føler 10 åringen er moden nok :) stor forskjell her..

Skrevet

Min 10-åring klarer det helt fint.

Anonymous poster hash: 0920e...d55

Skrevet

Min 7-åring gjør det, så ser overhode ikke problemet med en 10-åring.

Skrevet

Takk for svar alle 😊 Dette kan nemlig bli hverdagen for min 10 åring når han må være hos sin far når jeg skal reise bort for å opereres. Ppt var litt inne på om barnevernet burde være med å diskutere dette, da hun mente at noen kunne reagere på dette og at det kunne skape problemer i ettertid om vi ikke var i forkant til bv. 😊 Det skal sies at min sønn har ADHD, hyperkinetisk adferdsforstyrrelse og noe tilleggsproblematikk, men at han fungerer tilsynelatende som en fornuftig og nesten normal gutt på hjemmebane bortsett fra at han ligger noe etter. Skolen har et helt annet inntrykk av han, og der har han voksne på seg hele tiden (men der er jo arenaen noe helt annet) 😊

Det må nevnes at jeg hadde aldri i livet gått med på å la han være lengre alene enn maks 2 timer hadde det ikke vært for at besteforeldrene er lkke i nærheten 😊

Skrevet

Besteforeldre er like i nærheten skulle det stå, lol ☺

Skrevet

Min 8-åring klarer det helt fint.

Anonymous poster hash: 19e9c...ff3
Skrevet

Er det snakk om i høstferien dette da siden han ikke skal på skolen?

Min 9-åring hadde klart det helt fint, men jeg regner med hun ville hatt en venninne på overnatting så de var to på dagtid. Sjelden hun ikke er med venner i skoleferien

Men hvordan det vil fungere for en gutt med slike diagnoser vet jeg ingenting om da...

Anonymous poster hash: f477c...5aa

Skrevet

Dette har minsta gjort siden sklestart og hun nyter det. Hun er en liten turbo til vanlig, men er helt anderledes når hun er hjemme alene. Hun velger bort ferier og det mest for å kunne være noen time hjemme i tomt hus. Jeg tenker så lenge ungene har lyst til dette selv, og de kan prøve det ut under trygge rammer de første gangene så skal ungene få lov til det. Entn så går det ikke og dermed må evt han være hos besteforeldre, eller så går det strålende og han vokse på dette. Du sier han sliter endel, dette kan være en mulighet til at han vokser og ser nye ting han mestrer og klarer. Og dermed kan andre ting også gå lettere. Og ikke minst så kanskje dere foreldre kan slippe litt taket og gi han litt friere tøyler enn dere gjør nå, siden dere kanskje ser han mestrer ting dere er litt tvilende til.

Anonymous poster hash: 4a322...e62

Skrevet

Min 10 åring har vært hjemme fra 07-16 og det har gått så bra 😊

Anonymous poster hash: f5775...12b

Skrevet

Er det snakk om i høstferien dette da siden han ikke skal på skolen?

Min 9-åring hadde klart det helt fint, men jeg regner med hun ville hatt en venninne på overnatting så de var to på dagtid. Sjelden hun ikke er med venner i skoleferien

Men hvordan det vil fungere for en gutt med slike diagnoser vet jeg ingenting om da... Anonymous poster hash: f477c...5aa

Nei,ikke høstferien men om 2 uker Får bor hele 1 time og et kvarter med bil unna skolen,så han må taes fri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...