Gå til innhold

Dyr medisin til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad jeg har penger altså, men min sønn har fått streptokokker og må ha antibiotika. 600 kr koster det for 7 dager.

Tenker på alle de som ikke har mye å rutte med så må det være vanskelig hvis barnet blir syk.

Anonymous poster hash: 56c97...bd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt dyrt! Har selv hatt streptokokker i vinter og måtte ikke betale så mye for antibiotika som jeg måtte gå på i 10 dager

Anonymous poster hash: 424ae...380

Skrevet

Det er derfor alle med barn må ha en liten buffer. Om det så er vare 40 kr i måneden man sparer så har man da til slike ting

Tenkte noe av det samme da tre av mine fire barn fikk lus, og jo måtte ha to behandlinger hver. Løsemiddel er dyrt!

Anonymous poster hash: 7f05d...325

Skrevet

Det er derfor alle med barn må ha en liten buffer. Om det så er vare 40 kr i måneden man sparer så har man da til slike ting

Tenkte noe av det samme da tre av mine fire barn fikk lus, og jo måtte ha to behandlinger hver. Løsemiddel er dyrt!

Bruk kokosolje neste gang, mye billigere og ingen farlige stoffer i det. Lusene dør, gjentar etter 8dager

Skrevet

Bruk kokosolje neste gang, mye billigere og ingen farlige stoffer i det. Lusene dør, gjentar etter 8dager

Skrevet

Ja, medisiner og barn generelt er dyrt! Derfor er det mer viktig enn det folk tror, å ha økonomien i orden før barn planlegges.

Vi hadde en helg der vi brukte 1500kr på medisiner og utstyr på ungene. Først var minste syk og måtte ha antibiotika, så skadet eldste seg, og måtte ha medisiner og div utstyr. Pluss smertestillende..

Anonymous poster hash: 2d292...d1a
Skrevet

Ja, medisiner og barn generelt er dyrt! Derfor er det mer viktig enn det folk tror, å ha økonomien i orden før barn planlegges.

Vi hadde en helg der vi brukte 1500kr på medisiner og utstyr på ungene. Først var minste syk og måtte ha antibiotika, så skadet eldste seg, og måtte ha medisiner og div utstyr. Pluss smertestillende..

Anonymous poster hash: 2d292...d1a

Selv om jeg ikke har noen problemer med økonomien så kan jeg jo se at det går ikke an å planlegge alt i livet.

Uforutsette ting kan skje, man kan selv bli syk, miste jobb, bli alene om alt.

Burde kanskje se litt på at medisiner til barn enten var gratis eller kraftig redusert i pris.

Skrevet

Vi har det så vanvittig godt!

Minsten mitt fikk et forferdelig utslett.

Vi fikk time på dagen, legen var usikker, så hentet en kollega. Så to leger så på barnet vårt en time etter vi ringte.

Vi fikk medisin på blå resept, og betalte ikke ei krone for noen ting.

Har en annen som har astma. Har titt og ofte havnet på legevakta pga pusteproblemer på natta. Har måttet betale 100kr i materiell.

Elsdte vår fikk rsvirus. Først var vi hos legen, så på sykehus, fikk røntgen og lang samtale med lege.

Kostet ikke ei krone.

Hjelpe meg for et fantastisk helsevesen vi har!

Anonymous poster hash: 9d1c1...ef1

Skrevet

Det hørtes dyrt ut. Så langt har jeg bare betalt for materiell når det har vært noe (brudd, briller, kronisk sykdom)

Anonymous poster hash: 30946...3ab
Skrevet

Då lurer jeg på hvilken type og hvor mange tabletter ditt barn fikk? Har ALDRI solgt antibiotika til 600 kr til et barn!!!!

Anonymous poster hash: a8f81...ae5

Skrevet

Då lurer jeg på hvilken type og hvor mange tabletter ditt barn fikk? Har ALDRI solgt antibiotika til 600 kr til et barn!!!!

Flytende antibiotika. Sønnen min er bare 5 så fikk ikke tabletter.

Men hvis jeg skulle hatt selv så hadde det vært billigere.

Skrevet

Ja, men de vanligste koster ikke så mye, kan du ikke skrive hva den heter? Synes det var dyrt for antibiotika uansett!

Skrevet

Da mitt barn var 3 år og hadde halsbetennelse, så fikk han tabletter. Tror jeg betalte 50 kr....

Skrevet

Ja, men de vanligste koster ikke så mye, kan du ikke skrive hva den heter? Synes det var dyrt for antibiotika uansett!

Apocillin x 2.

Skrevet

Apocillin pleier ikke vær så dyrt som 600 kr, det er en av de billigste pencillinene, skal se hva prisen er når jeg er på jobb igjen, for dette var mye

Skrevet

Apocillin pleier ikke vær så dyrt som 600 kr, det er en av de billigste pencillinene, skal se hva prisen er når jeg er på jobb igjen, for dette var mye

Det ble 589 kr så 11 kr ifra da. Men måtte jo ha to stk av de.

Ei venninne har to barn som fikk det samme og måtte ut med nesten 900 kr så er ganske dyrt. De blandet noe greier i det så mulig derfor.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over at det er dyrt med antibiotika. Ifjor fikk datteren min akkurat samme medisin som du sier, for samme sykdom. I år har begge barna brukt mye (!) antibiotika. Jeg har aldri tenkt over prisen, så den kan ikke ha vært hundrevis av kroner pr kur.

Skrevet

Medisiner er fort dyrt og ikke alt som dekkes selv med barn som har kroniske sykdommer.

Kremen som virker best for mitt barn koster over 1000kr for tuben, nå etter fem år har den heldigvis kommet på lista over hvem kremer som går på blå resept. Den må søkes for å få, men nå får vi den heldigvis. En tube varer i ca en uke når hun har skikkelug utbrudd. Så vi måtte bruke den med omhu, for det ble plutselig fryktelig dyrt. Og hun bruker itilegg veldig mange andre kremer, medisiner og sliter på klær, sengetøy og det meste hun har kroppskontakt med. Er vi super heldige varer ett laken ett pr, men det er sjeldent.

Men slik er det å ha barn som er kronisk syke og vi må faktisk tilapsse livet deretter. Andre ting vi muligens ville ha brukt penger på, må vi la være elle utsette, prioritere er viktig for vips så kommer sykehusregningerr, legeregninger og medisinregninger. Og vi kan aldri ta det for gitt at ting blir dekt. Det har vi lært oss for mange år siden.

Anonymous poster hash: efdbb...cf5

Skrevet

Da har de tatt seg godt betalt, eventuelt så er det noe annet som inngår i prisen (feks sterilt vann, annet materiell). En flaske koster iflg felleskatalogen ca 220.

Anonymous poster hash: 38dab...ef7

Skrevet

På apoteket jeg jobber på, koster ikke 2 flasker apocillin 600 kr!!!!! Og du kunne heller bedt om apocillin dråper, så slipper barnet så stor dose. Dette er noe legen vet finnes !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...