Gå til innhold

Dere som har erfaring med Didriksson vinterdress...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken størrelse skal jeg egentlig velge? Har ei tynn og lang jente på 5 år. For et par mnd siden var hun 116 cm. Regner med hun et ca. 118 cm når vinterdressen tas i bruk.

Men, da blir vel str. 120 fort for lite. Og neste er jo 130. Det blir vel alt for stort?

Anonymous poster hash: 9aa1e...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ganske store i størrelsen.

Anonymous poster hash: 964e8...4e0

Skrevet

De er store i størrelsen så jeg tror det holder fint med 120. De er dessuten sydd med et "legg" i armer og ben som du kan sprette opp når den blir for kort, der forlenger den såpass at du kan bruke den enda en god stund

Anonymous poster hash: 434af...c7a

Skrevet

De er ganske store, og i tillegg kan man forlenge armer og bein ved å klippe opp en søm.

Er hun 118 ville jeg gått for 120.

Med mindre hun er abnormalt lang i ryggen.

Anonymous poster hash: addd8...265

Skrevet

Syns ikke de er så store i størrelsen og jeg har en gutt på 5 som er lang og tynn. Ville prøvd i en butikk først hvis du har mulighet.

Anonymous poster hash: c6fd7...cee

Skrevet

Hvis man må klippe opp en søm for å forlenge, hvordan blir det med arv da? Da har man jo ikke samme muligheten. Jeg trodde kanskje det var noe trykknap-system på de.

Anonymous poster hash: 2c614...a7c

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 5 år,å den dressen som jeg har kjøpt i 110 ser enorm ut til tross for at gutten min er lang

Anonymous poster hash: 964e8...4e0
Skrevet

Enig med de andre, de er store i størrelsen...

Skrevet

Hvis man må klippe opp en søm for å forlenge, hvordan blir det med arv da? Da har man jo ikke samme muligheten. Jeg trodde kanskje det var noe trykknap-system på de.

Anonymous poster hash: 2c614...a7c

Nei, når du først har forlenget den er det ingen vei tilbake, da må den gå i arv til noen som passer den lange utgaven av størrelsen.

Men mine har hatt dressen i minst to sesonger, så når tredje sesongen kommer er det ofte ikke så mye igjen å arve. Her vi bor som det er lite snø slites vinterdressene på is, fjell, klatring i trær osv. Den varer kanskje lenger på de stedene i landet hvor den brukes på bare snø.

Siste dressen brukte datteren min hele siste året i barnehagen, forlenget den så hun brukte den hele 1.klasse på skolen. Nå går hun i 2.klasse og kan fortsatt bruke den egentlig, men den begynner bli temmelig slitt. Er ingen hull i den da, men litt rufsete i stoffet på rumpe og knær etter lek på fjell.

Anonymous poster hash: 434af...c7a

Skrevet

De er store i str ja

Anonymous poster hash: 948c9...194

Skrevet

Veldig stor i str.

Her bruker gutten str 134/140 i vanlige klær.

120 var akkurat.

Kjøpte 130.

140 var kjempediger.

Anonymous poster hash: 9fa24...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...