Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Nesten så jeg vurderer å si opp selv om fastlegen sier jeg ikke må gjøre det. Mas flere ganger i uken om jeg ikke kan prøve å komme på jobb. Sover masse og blir trøtt og sliten av den minste anstrengelse. I går vasket jeg 2 maskiner med klær og bretter det etterpå, måtte sove i 3 timer etter dette. Er vel ren reaksjon på at jeg tok meg vann over hodet før jeg gikk på ferie med å dekke opp med både dobbeltvakter og jobbet alle ekstra helger fordi det ikke var vikarer å oppdrive. Anonymous poster hash: 1a8ce...974
Hjertefru Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Enig med fastlegen at du hvertfall ikke må si opp jobben. Har du vært i dialog med arbeidsgiver da? Vedkommende må jo få vite at du er blitt syk pga overarbeid?
Luksusdyret Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Bytt telefonnummer så arbeidsgiver ikke kan mase på deg. Har du vært åpen om at du er utbrent og hvordan du har det? at du må sove etter å ha vasket klær? Når man er utbrent, så hjelper det som regel ikke med tilrettelegging, da må man være mest mulig i ro og hente seg inn. Mas hjelper i hvert fall ikke. Og nei, du må ikke si opp jobben og havne på sosialen, det hjelper deg ikke å bli frisk. Gjør det klart for arbeidsgiver at det IKKE er aktuelt med noe jobbing nå. Og hvis de maser mer, forklar hvorfor - fordi du ble utbrent da du prøvde å redde arbeidsgiver som ikke ønsket å ansette vikarer for å spare penger.
TPK Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Regner med at du er 100% sykemeldt? Høres ut som det er på tide med et møte med sjefen, gjerne dammen med legen hvis du får det til. Nav krever også oppfølgingsmøte etter en viss tid, så da må jo legen stille opp uansett. Du må være tydelig overfor sjefen om din tilstand, og at masing virker mot sin hensikt. Og du må selvfølgelig ikke finne på å si opp, da mister du vel goder fra Nav?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå