Gå til innhold

Fastsetting av termindato hos lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min siste mens samsvarer ikke med når termindatoen vil bli, da jeg ble gravid dagen etter endt mens. Med sikkerhet. Kan jeg si det til legen? Eller vil han automatisk bare skrive opp menstermin som jeg "må følge" frem til OUL? 

Det vil være 14 dagers forskjell på "min termin" og "menstermin". Fordi jeg fikk eggløsning umiddelbart etter mensen var slutt (og jeg blødde i 1 uke, og har syklus på 5 uker). 

Anonymous poster hash: 832cf...ca4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De går stort sett utifra siste mens og 28 dagers syklus ja.

Men kanskje du ville hatt mer normal sykluslengde den syklusen...for 4 ukers lutealfase er drøyt lenge.

Du kan jo ta opp med legen at syklusen din ikke er helt normal, kan hende du kan få tidlig ul basert på det.

Anonymous poster hash: 8c061...9c4
Skrevet

Har det noe å si? Fram til ultralyden? 

Anonymous poster hash: 957e7...4aa
Skrevet

Det har ingenting å si, velg hvilken termin du vil følge også får du nok en annen dato under oul :)

Anonymous poster hash: d370e...48e

Skrevet

Hvis du virkelig er helt sikker kan du jo bare si til legen at mens var 14 dager tidligere enn eggløsningen?

Han får jo ikke til å sjekke det 😂

Så får du ny termin på oul uansett.

Skrevet

Si en annen dato da, om det er viktig for deg. Det spiller jo ingen rolle uansett.

Anonymous poster hash: f4827...6c9

Skrevet

Samme hva termin legen setter.

I følge baby verden hadde jeg termin 14 mars men når jeg var hos legen så satte han termin til 9 mars. Å når jeg skal til ul vil dt komme en ny termin dato. Jeg følger den legen satt frem til ul.

Og la inn akkurat samme info at første blødningsdag i sist mens var 2 juni.

For meg spiller dt liten rolle om termin datoen. Fordi barnet kommer når det passer barnet. Mine to andre kom 1 dag før termin og 5 dager før termin. 😊

Anonymous poster hash: 2d2c9...1f9

Skrevet

Hvis du virkelig er helt sikker kan du jo bare si til legen at mens var 14 dager tidligere enn eggløsningen?

Han får jo ikke til å sjekke det 😂

Så får du ny termin på oul uansett.

Dette ville jeg gjort ;)

Anonymous poster hash: eea25...67f

Skrevet

Hvis du vet helt sikkert når eggløsning var ville jeg oppgitt 14 dager før som "siste mens" (husk at positiv eggløsningstest kun sier at eggløsning skal skje straks, ikke at den har skjedd - så her kan det oppstå forsinkelser. Og sæd kan leve i fem dager i påvente av egget...)

Men menstermin er jo uansett ikke vesentlig såfremt du skal på ultralyd. Det er jo den terminen de følger 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...