Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Jeg er sykt avhengig av sukker. Om jeg ikke får i meg mye kake, boller eller en 200g sjokoladeplate om dagen blir jeg stressa, ukonsentrert og irritert. Og jeg trenger hjelp til å slutte på lik linje som en som er rusavhengig. Hvordan kan jeg få det? Legen ler jo bare og sier jeg må bare slutte å spise sukkerholdig mat/drikke. Man sier jo ikke det til en rusmisbruker, "bare slutt". Jeg er slank og aktiv med et perfekt kolesterol nivå, så det kan jo være derfor legen ikke bryr seg. Men dette må jo være skadelig for meg i lengden, så da spør jeg dere damer her om råd😊 Anonymous poster hash: 40094...3f9
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Det er faktisk bare å slutte. Jeg drakk masse cola og spiste masse sjokolade hver eneste dag. Var sånn som gikk rett fra senga om morgenen og rett til kjøleskapet og hentet meg en cola. Jeg levde generelt veldig usunt med ferdigmat og enkle løsninger. En dag bare kuttet jeg det ut alt sukker og la om kostholdet endel. Ja, det kan være tøft de første dagene, men det er bare å holde ut, suget går overraskende fort over Anonymous poster hash: 0f8f7...575
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Innstill deg på at du kommer til å ha opp til en uke som er veldig vanskelig. Så lærer du deg om lavkarbo, og går på det i noen måneder. Slik det er nå lever du med et blodsukker som sikkert er en berg- og dalbane, så du må få stabilisert blodsukkeret ditt. Når du får stabilisert blodsukkeret ditt så vil suget du kjenner nå bli mye mindre! Pass på å få i deg nok omega3 og C-vitaminer. Det er gjort en del forskning på rusmisbrukere som skal slutte med dop, de opplever langt mindre abstinenser når de får høye nok doser med C-vitaminer. Søker du på avrusing og C-vitaminer så vil du garantert finne noe om det. Noen har også hjelp av å ta tilskudd med magnesium og B-vitaminer. Flott at du vil ta tak i dette, for som du sier så er jo dette veldig uheldig for helsa di. Og du - den legen ville jeg byttet ut og heller funnet en som tar deg på alvor! En lege skal også jobbe for å forebygge sykdom, ikke bare behandle dem etter de har oppstått. Jeg er sikker på at han ville tatt deg på alvor den dagen du kom med diabetes... bare synd han ikke vil hjelpe pasientene sine for å unngå det. Anonymous poster hash: b14af...bae
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Jeg har perioder hvor jeg blir helt avhengig av sukker. Bestemmer meg hver morgen om at i dag er det slutt og når kvelden kommer så ender jeg ut i butikken og handler is, sjokolade, kjeks etc. Spiser til jeg er kvalm. Har flere ganger klart å kutte ut, men havner gjerne utpå i lengre eller kortere perioder etter en stund. Og ja det er akkurat som man skulle vært misbruker. Jeg har lært meg to metoder som kan funke. Den ene er jo å kutte helt - ikke kjøpe inn noe - ikke ha noe hus du kan smelle sammen osv. Ikke tenk at jeg kan bare kose meg litt på lørdag, for da er det pån igjen på søndag, mandag osv... Dette funker best for meg, da må jeg holde meg helt unna minst 3-4 uker, da slipper suget etter hvert. Passer også på å spise meg mett på sunn og variert mat så jeg ikke går og er småfysen. Kombinerer gjerne med shoppestopp og sparer brått en del penger. Kjøper gjerne en belønning etter en stund Den andre metoden er å kutte en uke, så skal du ha en kosedag hvor du kan spise alt du har gått og vært fysen på den siste uka. Gled deg til den dagen og kos deg med god samvittighet. Så er det to uker til neste gang. Så øker du tiden mellom, og etter hvert har du kanskje en kosedag per mnd i motsetning til hver dag før. Uansett må du ha motivasjon og viljestyrke, ellers sprekker du. Lykke til Anonymous poster hash: 96740...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå