Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 I dag ble jeg skremt over meg selv! Hadde glemt noe meget viktig å fikk påpakning fra en av sjefene. Skulle ikke få noen konsekvens men likevel la jeg meg sæ klart helt langflat og beklaget det hele (selv om jeg ikke tror det er jeg som har glemt tingen). Begynte å tenke over meg selv og synes generelt jeg glemmer en del saker på jobben av småting. Det er mange som glemmer saker men kanskje jeg glemmer mer enn andre? Er kjempestressa nå å lurer hvordan jeg skal gripe dette an😕 Anonymous poster hash: 7e1bd...2ed
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Lettere sagt enn gjort, men ikke stress med det! Stress virker bare slik at man glemmer enda mer! Jeg synes du skal være litt betraktende til det hele, om du glemmer ting så noter det ned for deg selv, se det an f.eks. en måned eller to. Da vil du trolig få litt oversikt over omfanget. Altså, noter hvis andre påpeker at du har glemt noe, eller du selv oppdager at du har glemt noe. Hvis det er mer enn normalt så bør du kanskje ta deg en tur til legen. Som sagt så kan stress i alle former gjøre hukommelse og konsentrasjon dårligere. Derfor er det også viktig at du nå fremover passer på å få nok søvn, at du spiser regelmessig, og at du rydder bort andre ev. stressmoment i livet ditt om mulig. Du skulle vært i mitt hode for tiden - jeg sliter med å komme meg på butikken, og når jeg endelig kommer meg dit kan jeg stå og lure på hvorfor jeg i det hele tatt gikk dit Men jeg er syk også med noe som påvirker hukommelsen min. Jeg velger å ta det litt humoristisk, jo mer fokusert jeg blir på det, jo mer slitsomt blir det, og jo mer glemmer jeg. Så jeg lager meg lister der det er nødvendig, og så har jeg akseptert at det er ting jeg glemmer uansett. De viktigste tingene husker jeg eller lager meg teknikker for å huske, så da velger jeg å ta lettere på andre ting. Og så gleder jeg meg til den dagen jeg håper på å bli frisk igjen Anonymous poster hash: 2183a...c6b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 Er du gravid? Deprimert? Mangler vitaminer /jern? Det er mye som kan påvirke hukommelsen. Ta deg en tur til legen hvis det vedvarer. Anonymous poster hash: cfec0...737
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 Jeg følte meg sånn i fjor, og etter en grundig sjekk hos lege viste det seg at jeg hadde veldig lavt nivå av vitamin B12. Ekstra tester (mma og homocystein?) viste at jeg hadde gått med dette underskuddet lenge, selv om jeg faktisk tok tilskudd av nettopp dette vitaminet, i form av en brusetablett om dagen. Det ser ut til at jeg ikke klarer å ta opp B12 på vanlig måte, så nå får jeg det i sprøyteform annen hver måned. Føler meg mer konsentrert, våken, energisk og rett og slett bedre. Det første du bør gjøre er altså å gå til lege å få tatt en full sjekk av alle vitaminer, mineraler etc. Det kan være en enkel forklaring på hvorfor hukommelsen svikter. Det er faktisk slik at mange som blir diagnostisert med demens egentlig har stor mangel på B12. http://www.kk.no/allers/få-ny-giv-med-b12-32190 Anonymous poster hash: 450b8...65e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 Jeg som virkelig alltid hadde husket alt, mistet det meste av korttidshukommelsen i en bilulykke for noen år siden (ikke hodeskade). Jeg har trent den opp igjen, men fremdeles kan en del ting rett og slett gå skikkelig i glemmeboken. Det er fælt. Min greie er å skrive små gule lapper på jobben med oppgavene ettersom jeg får dem. Hver dag før jeg går fra jobb prioriterer jeg dem i rekkefølge til dagen etter. Da glemmer jeg ingen ting og jeg prioriterer de viktigste (daterer de som har frist). I starten måtte jeg ha de lappene jeg hadde gjort (og da strøket over) for å huske hva jeg faktisk hadde gjort. Det trenger jeg ikke lengre. Hjemme har jeg også en liste som jeg skriver opp det jeg skal huske. En liste for hver dag og en generell for uka. Da får jeg faktisk med meg det meste. Anonymous poster hash: aa27a...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå