Gå til innhold

Anestesivurdering i forkant av fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen hatt anestesivurdeing i forkant av fødselen? Jeg er overvektig og høygravid. Føden vil ta denne vurderingen sammen med anestesi for å finne ut om jeg kan føde på det vanlige sykehuset eller om jeg da må til et sykehus som har spesialister. Noen som har vært gjennom det som vil dele sin erfaring? Jeg har tidligere hatt meget rask og ukomplisert fødsel, har vært i narkose før uten problemer, har nå normalt (til lavt) blodtrykk, lite med vann i kroppen og ingen proteiner i urinen. Har ikke svangerskapsdiabetes (testet 2 ganger) og har helt normalt blodsukker. Har ikke pusteproblemer i våken eller sovende tilstand heller. Lite lysten på å føde på vei i en ambulanse til sykehuset med spesialistkompetanse kun fordi de er bekymret for å ta meg inn ved det nærmeste sykehuset. Kan jeg argumentere med noe for å la meg føde på det nærmeste hvis de er motvillige? Forrige fødsel var som sagt meget rask og jeg har flere faktorer som tilsier at det mest sannsynligvis går mye raskere denne gangen enn sist (forkortet livmorhals som hittil har gått ned mye- operert, mye kynnere og andregangsfødende).

Anonymous poster hash: 98137...0e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesialistsykehus for deg eller for barnet? Det er større risiko for komplikasjoner ved overvekt, både for deg og barnet, så kan være derfor de vil ha deg til et annet sykehus. Små sykehus har gjerne dårligere mulighet for å behandle komplikasjoner/har ikke like avansert overvåkningsutstyr (særlig mtp barn) enn større.

Anonymous poster hash: 16b99...d66

Skrevet

Spesialistsykehus for deg eller for barnet? Det er større risiko for komplikasjoner ved overvekt, både for deg og barnet, så kan være derfor de vil ha deg til et annet sykehus. Små sykehus har gjerne dårligere mulighet for å behandle komplikasjoner/har ikke like avansert overvåkningsutstyr (særlig mtp barn) enn større.

Anonymous poster hash: 16b99...d66

Tja, ikke godt å si. Er vel hvis det skulle oppstå en situasjon der keisersnitt er nødvendig (men de tar jo keisersnitt på dette sykehuset også). De tar også imot barn etter uke 30 så ville sa tro at de har riktige former for kompetanse. Det andre sykehuset er mye større, men frister lite med bortimot 3 timers reisevei.

Anonymous poster hash: 98137...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...