Gå til innhold

En 3.klassing kastet stein i øyet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 1.klassingen min når hun gikk hjem fra skolen idag. Hvem snakker jeg med, skolen eller foreldrene? Har snakket med foreldrene noen ganger siden jeg har en jente selv i 3.klasse. Den jenten som kastet stein har også vært her flere ganger, plukket alle blomstene i hagen her og prøvd å stjele lommeboken til datteren min.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: b89a1...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker det er greit uten at det blir bråk av det, så snakker du med foreldrene. Hvis du tenker at de steiler, snakker du med skolen.

Anonymous poster hash: 86315...d75
Skrevet

Ta det direkte med foreldrene er mitt råd.

Anonymous poster hash: 1efa3...dcf

Skrevet

Treneren for håndball agent. Det er sjelden de er så treffsikre at de treffer noe de sikter på i den aldrenye. Du kan ha oppdaget et stort talent.

Anonymous poster hash: d6efd...8f2

Skrevet

Kontakter skolen og forteller hva som har skjedd. De skal vite hva som skjer på skoleveien.

Anonymous poster hash: 9d685...152

Skrevet

Jeg hadde møtt opp, rasende som en tordensky, hjemme hos familien. Og forlangt at både barnet og foreldrene hørte på det jeg hadde å si. Jeg ville ha gitt en MEGET kontant beskjed om at jeg har fått nok av trollskapen hennes!

Anonymous poster hash: 4060d...51b

Skrevet

Jeg hadde møtt opp, rasende som en tordensky, hjemme hos familien. Og forlangt at både barnet og foreldrene hørte på det jeg hadde å si. Jeg ville ha gitt en MEGET kontant beskjed om at jeg har fått nok av trollskapen hennes!

Det hadde du sannsynligvis nådd innmari langt med...

Anonymous poster hash: 17f8d...da2

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Treneren for håndball agent. Det er sjelden de er så treffsikre at de treffer noe de sikter på i den aldrenye. Du kan ha oppdaget et stort talent.

Og du burde kontakte en norsklærer. Du sliter litt med leseforståelse (og særskriving). Det står ingenting om at barnet siktet på øyet, bare at barnet kastet en stein som traff øyet.

Skrevet

Det hadde du sannsynligvis nådd innmari langt med...

Anonymous poster hash: 17f8d...da2

Vel, da sønnen min dengte en klassekamerat på skoleveien, kom mora inn til oss og ga ham det glatte lag. Han var nokså spak da han ba kompisen om unnskyldning, for å si det slik.

Skrevet

Og du burde kontakte en norsklærer. Du sliter litt med leseforståelse (og særskriving). Det står ingenting om at barnet siktet på øyet, bare at barnet kastet en stein som traff øyet.

Hvis hun ikke siktet på jenta var det er uhell og lite å hisse seg opp over.

Skrevet

Hun bare "mistet" steinen på det andre barnet, mener du...?

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Det går jo an å sikte på jenta uten å sikte på øyet. Herregud! Hun kastet vel stein på jenta, med vilje, og traff tilfeldigvis øyet. Absolutt noe å hisse seg opp. Innse at det var en idiotisk kommentar. Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Det går jo an å sikte på jenta uten å sikte på øyet. Herregud! Hun kastet vel stein på jenta, med vilje, og traff tilfeldigvis øyet. Absolutt noe å hisse seg opp. Innse at det var en idiotisk kommentar.

Man skal ikke kaste stein på folk, og en av grunnene til det er nettopp at man kan komme til å treffe øyet og ødelegge synet.

En tredjeklassing er stor nok til å vite at dette skal man ikke gjøre, og det er absolutt noe å hisse seg opp for. Men det er nok lurt om man roer seg ned litt før man snakker med foreldrene.

Hvis foreldrene er slike som mener alt barnet deres gjør er bagateller, så ville jeg tatt det opp med skolen.

Anonymous poster hash: 3a242...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...