Gå til innhold

Lindorf og forhandlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått en mulighettil å få ryddet litt opp i gammelt rot, men veska er jo ikke utømmelig. Skal ringe og forhandle med lindorf i morgen. Men har skjønt at disse er veldig vanskelige, å jeg gruer meg fælt. Er det noen som har forhandlet med disse før og har noen tips.

Anonymous poster hash: ec928...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg har prøvd, de er ikke villige til å komme meg i møte på noen måte. De nekter å la meg betale ned det lille beløpet jeg klarer, det er ikke nok mener de, og de nekter å fryse rentene. Skikkelig møkkaselskap.

Anonymous poster hash: f793f...7b6

Skrevet

Lindorf er umulig å forhandle med

Anonymous poster hash: 53cb5...5b6

Skrevet

Lindorff var veldig hyggelige og hjelpsomme da jeg ringte for noen måneder siden. Kom fram til en fin avtale som passer for begge 😊

Anonymous poster hash: dd0be...403

Skrevet

Jeg har prøvd, de er ikke villige til å komme meg i møte på noen måte. De nekter å la meg betale ned det lille beløpet jeg klarer, det er ikke nok mener de, og de nekter å fryse rentene. Skikkelig møkkaselskap.

De er et møkkaselskap fordi de ikke kan lage avtale meg deg når du skylder de penger? Det er du som er en møkkakunde. Jeg har også fått inkasso og vært en møkkakunde, men de gjør bare jobben sin.

Anonymous poster hash: f2638...36b

Skrevet

Forhandlet med dem i månedsvis på vegne av samboeren min og med hjelp fra gjeldsrådgiver. De gikk tilslutt med på en avtale etter en del press fra de andre kreditorene som ville få avtalen i havn. Betalte kravet de satte og var takknemlig. To uker etterpå sa de at de hadde regnet feil og ville ha 16 000 til iløpet av en uke. Henviste til avtaleloven og nektet (det var ikke en krone til å oppdrive) og de ga seg tilslutt. Av alle kreditorene var Lindorf de eneste som var håpløse å snakke med. Håper du får en bedre opplevelse Hi, masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 1b72f...bc7

Skrevet

De er et møkkaselskap fordi de ikke kan lage avtale meg deg når du skylder de penger? Det er du som er en møkkakunde. Jeg har også fått inkasso og vært en møkkakunde, men de gjør bare jobben sin.

De er et møkkaselskap fordi de viser null smidighet. De tøyer dessuten lovverket til det ytterste og driver tidvis ren trakassering.

Heldigvis har jeg sluppet å forholde meg til dem som privatperson, men når folk trenger økonomisk rådgivning og Lindorf er en av kreditorene stønner vi. Man bare vet at gjeldsforhandlingene blir usaklig trege og tunge.

Anonymous poster hash: f093a...87c

Skrevet

Grunnen til at det er håpløst at de er så lite velvillige er jo fordi folk forhandler nettopp fordi de ikke HAR mer penger. Det nytter ikke å dra det ut, true, si at "sånn er det bare" når alternativet er at de ikke får noe. Og folk vil jo gjerne bli kvitt gjelden når de har tatt steget og kontaktet dem de skylder penger.

Skrevet

Hun var da ikke kunde hos lindorf! De er et inkassoselskap som driver i gråsonen.

Så lenge du har noe av verdi HI så er det vanskelig å få dem med på nedbetaling. Det billigste er å betale ALT nå slik at ikke rentene vokser for mye. Ta opp lån med sikkerthet i hva som helst slik at du blir kvitt dem.

Lindorf er et møkkaselskap, deres jobb er å skaffe seg mest mulig rikdom på de som har minst og sliter i samfunnet. Jeg gjør som vane å ikke få inkasso, det er så unødvendig men mange får det jo fordi pengene ikke strekker til. Dette er ikke alltid folk som havner i luksusfella men folk som sliter med faste utgifter. 

Anonymous poster hash: 0a2a0...6cc

Skrevet

Hun var da ikke kunde hos lindorf! De er et inkassoselskap som driver i gråsonen.

Så lenge du har noe av verdi HI så er det vanskelig å få dem med på nedbetaling. Det billigste er å betale ALT nå slik at ikke rentene vokser for mye. Ta opp lån med sikkerthet i hva som helst slik at du blir kvitt dem.

Lindorf er et møkkaselskap, deres jobb er å skaffe seg mest mulig rikdom på de som har minst og sliter i samfunnet. Jeg gjør som vane å ikke få inkasso, det er så unødvendig men mange får det jo fordi pengene ikke strekker til. Dette er ikke alltid folk som havner i luksusfella men folk som sliter med faste utgifter.

Man er noen sin møkkakunde når lindorf krever en for penger. Ikke bruk mer enn du har så slipper man det problemer. Opererer i gråsonen? På hvilken måte? Det er begrensey hvor mye pengeinnkreving de kan holde på før saken må inn for namsmann.

Skrevet

Nå er jeg spent på hva dere mener med at Lindorff er et møkkaselskap og opererer i gråsonen? Jeg har endel å gjøre med Lindorff i forbindelse med jobben min, og Lindorf er virkelig et av de ryddigste inkassovirksomhetene som er der ute. De følger god inkassoskikk i sine inndivingssaker. At man ikke får til en avtale med de, kommer jo også an på hva deres oppdragsgiver er villige til å gå med på da. Lindorff driver ikke inn sine egne krav, men er et rent inkassoselskap) noe annet er Lindorff Capital, som kjøper fordringer for å drive de inn). Dessuten er det jo sånn at når man skylder penger, så er det noen som ikke får oppgjør når man ikke kan eller vil betale rettmessige krav, hvorfor skal det være rett da? At noen taper penger på at de med dårlig økonomi eller liten betalingsvilje ikke gjør opp for seg? Det er jo snakk om kjøp av varer elelr tjenester eller lån (stort sett) som ikke blir gjort opp for.

Anonymous poster hash: 28394...058
Skrevet

Man er noen sin møkkakunde når lindorf krever en for penger. Ikke bruk mer enn du har så slipper man det problemer. Opererer i gråsonen? På hvilken måte? Det er begrensey hvor mye pengeinnkreving de kan holde på før saken må inn for namsmann.

De oppererer i gråsonen fordi gang på gang er tatt i å fuske med de gjeldende regler. Lindorf er ikke bare kreditor for folk i luksusfella, det masse av deres kunder som han kommet skjevt ut pga feks. mistet jobben og tok opp forbrukslån til faste utgifter eller for å kjøpe mat.

Jeg har mer enn nok penger og har aldri inkasso, men enda så anser jeg de som skor seg på andre sin ulykke som samfunnets bunnslam. De lever av at folk ikke skal ha råd til å gjøre opp for seg, da snakker jeg ikke om de som glemmer en regning her og der men om de som ligger nede og samtidig blir sparka av lindorf. De har sinsyke gebyrer og renter slik at de som ligger nede ikke har sjans og gjøre opp for seg. De ønsker at du skal betale senest mulig slik at de kan tjene mest mulig renter på det, så det er ikke i deres interesser å gi noen en avtale. Det eneste ganger de gjør det er om de ser det ikke er noe på papiret å hente hos personen. 

Skrevet

De oppererer i gråsonen fordi gang på gang er tatt i å fuske med de gjeldende regler. Lindorf er ikke bare kreditor for folk i luksusfella, det masse av deres kunder som han kommet skjevt ut pga feks. mistet jobben og tok opp forbrukslån til faste utgifter eller for å kjøpe mat.

Jeg har mer enn nok penger og har aldri inkasso, men enda så anser jeg de som skor seg på andre sin ulykke som samfunnets bunnslam. De lever av at folk ikke skal ha råd til å gjøre opp for seg, da snakker jeg ikke om de som glemmer en regning her og der men om de som ligger nede og samtidig blir sparka av lindorf. De har sinsyke gebyrer og renter slik at de som ligger nede ikke har sjans og gjøre opp for seg. De ønsker at du skal betale senest mulig slik at de kan tjene mest mulig renter på det, så det er ikke i deres interesser å gi noen en avtale. Det eneste ganger de gjør det er om de ser det ikke er noe på papiret å hente hos personen.

Men alvorlig talt. En utsendt fra lindorf har uansett ikke myndighet til å ta eiendelene til folk.

Skrevet

Nå er jeg spent på hva dere mener med at Lindorff er et møkkaselskap og opererer i gråsonen? Jeg har endel å gjøre med Lindorff i forbindelse med jobben min, og Lindorf er virkelig et av de ryddigste inkassovirksomhetene som er der ute. De følger god inkassoskikk i sine inndivingssaker. At man ikke får til en avtale med de, kommer jo også an på hva deres oppdragsgiver er villige til å gå med på da. Lindorff driver ikke inn sine egne krav, men er et rent inkassoselskap) noe annet er Lindorff Capital, som kjøper fordringer for å drive de inn). Dessuten er det jo sånn at når man skylder penger, så er det noen som ikke får oppgjør når man ikke kan eller vil betale rettmessige krav, hvorfor skal det være rett da? At noen taper penger på at de med dårlig økonomi eller liten betalingsvilje ikke gjør opp for seg? Det er jo snakk om kjøp av varer elelr tjenester eller lån (stort sett) som ikke blir gjort opp for.

Jeg har også en jobb der vi pga fakturering også har med inkassoselskap å gjøre. Men det er en kjent sak at om man liker kundene sine så holder man seg langt borte fra Lindorf. Vi har andre som krever inn faktura for oss som også tar for seg mulige inkasso på en ryddig måte. Lindorf er ikke noe jeg ville sendt etter noen.

https://www.nrk.no/okonomi/_-lindorff-bruker-torpedometoder-1.7310947

http://www.frie-ytringer.com/2010/09/28/inkassobyra-drev-ung-mann-i-d%C3%B8den/

http://www.tv2.no/a/4000618

http://www.aftenposten.no/norge/Fikk-inkassovarsel-pa-null-kroner-114812b.html

https://www.nrk.no/livsstil/lindorff-kjoper-billige-lan-1.903913

Skrevet

Men alvorlig talt. En utsendt fra lindorf har uansett ikke myndighet til å ta eiendelene til folk.

Nei, men de kan sende det vidre til namsmannen, og de vil ta det du har slik at Lindorf får pengene. Dette er noe de truer med, selv om folk mangler penger (mistet jobb, sykdom etc) betyr ikke det at de ikke har eiendeler. 

Skrevet

Nei, men de kan sende det vidre til namsmannen, og de vil ta det du har slik at Lindorf får pengene. Dette er noe de truer med, selv om folk mangler penger (mistet jobb, sykdom etc) betyr ikke det at de ikke har eiendeler.

Det burde jo være en befrielse når saken kommer til namsmann. For namsmann vil ikke ødelegge livet til folk. Dersom man møter selv også får man forklart sin versjon. Namsmann kan f.eks iverksette betalingsanmerkning, samt lønnstrekk. Og gjør det før man eiendeler. Det er vel eb selvfølge at folk skal gjøre opp for seg så fort som mulig?

Skrevet

Lindorff må forholde seg til inkassolovgivningen på samme måte som andre inkassoselskap, og gebyrer og renter er ikke dyrere der enn andre inkassobyrå.

Skrevet

Det har gått over all forventning i dag, jeg sitter her litt lettet og stolt av meg selv som endelig har turt å ta tak i dette. Det å havne i økonomisk uføre kan virkelig suge kraften og motet ut av en. Men er et skritt nærmere mål. Flink jente😀 HI

Skrevet

Lindorff må forholde seg til inkassolovgivningen på samme måte som andre inkassoselskap, og gebyrer og renter er ikke dyrere der enn andre inkassobyrå.

De har hatt en rekke saker mot seg oppigjennom åra. Anmeldt av økokrim er de også, så engler er de ikke!

https://gjeld.org/presseklipp/174-goa-anmelder-lindorff-for-svindelforsok

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nordmenn-faar-falske-telesexregninger/a/7209962/

Skrevet

De har hatt en rekke saker mot seg oppigjennom åra. Anmeldt av økokrim er de også, så engler er de ikke!

https://gjeld.org/presseklipp/174-goa-anmelder-lindorff-for-svindelforsok

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nordmenn-faar-falske-telesexregninger/a/7209962/

Det er det nok flere inkassobyrå som er, så forstår ikke helt aversjonen mot Lindorff spesielt. De slår meg i hvert fall som et av de mer seriøse og de som har mest orden av alle inkassoselskap jeg har kontakt med ifm jobben min.

Skrevet

jeg har fått nedbetalingsordning med lindorff men jeg betaler mye mer i måneden jeg egentlig har råd til.

De nekter å godta mindre beløp i månenden så da går det ut over andre kreditore som ikke får noen penger.

Veldig dårlig sirkel dessverre..

Anonymous poster hash: a7864...1aa
Skrevet

har vært i kontakt med flere inkassoselskap å de andre var mye mer imøtekommende og lar meg betale en sum jeg kan leve med.

Anonymous poster hash: a7864...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...