Gå til innhold

Finne forsvunnet familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dette er sikkert ikke riktig fora, men det er jo så mange her som vet så mye, så jeg prøver meg :-)

Det har seg sånn at jeg har ei bestemor, som uten å gå altfor mye i detalj, ikke alltid har tatt like godt vare på barna sine. Hun er nå veldig gammel, og har begynt å forberede seg på at slutten kommer, og hun letter for tiden hjertet.

Hun forteller nå at hun har 3 barn til, usikker på hva som skjedde med 2 av dem, men den ukjente nr. 3 er visstnok tvilling til min far, og har både navn og fødselsdato vi kan gå etter. Spørsmålet er da hvordan går vi frem for å finne ut av dette, og om det i det hele tatt stemmer?

Er det noen her som kan noe om dette?

Det var på 50 tallet, så kirkebøker kan Ikke hjelpe...

Anonymous poster hash: 4aa2f...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke frelsesarmeen som hjelper til med å finne forsvunnet familie?

Anonymous poster hash: 4c545...58d

Skrevet

Tore på spore

Anonymous poster hash: 4b0a9...c09

Skrevet

Er det noen grunn til at disse barna skal bli funnet? De har forhåpentlig vis kommet til gode familier. Hva skal dere med en mor som ikke var snill med dem da de var barn?

La bestemor skrive et brev og så finner nok barna frem til dere om de skulle ønske kontakt.

Anonymous poster hash: add14...e66

Skrevet

Her er det snakk om søsken som vil gjenforenes. En tvilling.

Skjønner godt dere ønsker å spore opp.

Men dere må være forberedt på at det kanskje ikke blir så godt mottatt. Det skjedde i min familie. Min oldempr satt bort en datter under krigen. Hennes bror søkte henne opp og det ble ikke godt mottatt. Han ble avvist. Men hennes barn ville ha kontakt med sin onkel.

Anonymous poster hash: 59df1...03e

Skrevet

Hi her!

Takk for svar! Jeg skal sjekke ut frelsesarmeen :-)

Om vi oppretter kontakt dersom vi finner dem, vet vi ikke ennå. Men det handler om et ønske om å finne ut hva som skjedde, hvor de er og om de har det bra, først og fremst :-)

Skrevet

Ble de adoptert? Da kan du ta kontakt med fylkesmann. Dere får ikke noen oplysninger ,men kan få lagt til et brev i mappa til "barnet" Som "barnet" kan få innsyn i etter fylte 18 år.

Eller finnes det  gamel skatteliste søk med fødsel år og dato på ei avis http://www.sagat.no/skattelister,men må betale får å les. Jeg har ikke brukte den etter enn måtte betale.

Først må du finne ut om de ikke er døde http://www.disnorge.no/gravminner/index.php det der ikke hele norge men mye.

Les og let i aviser ,menighetsblader på død ,giftemål ,dåp og konfimarsjon. Gjerne jubleum nevnte ting.

Men du kan ikke vite om de vet om sin historie eller vil ha noe med dere å gjøre.

Skrevet

Hvis bestemor snart dør kan det jo være greit for dem å få vite det slik at de kan få sin del av arven.

Skrevet

Hei,

Dette er sikkert ikke riktig fora, men det er jo så mange her som vet så mye, så jeg prøver meg :-)

Det har seg sånn at jeg har ei bestemor, som uten å gå altfor mye i detalj, ikke alltid har tatt like godt vare på barna sine. Hun er nå veldig gammel, og har begynt å forberede seg på at slutten kommer, og hun letter for tiden hjertet.

Hun forteller nå at hun har 3 barn til, usikker på hva som skjedde med 2 av dem, men den ukjente nr. 3 er visstnok tvilling til min far, og har både navn og fødselsdato vi kan gå etter. Spørsmålet er da hvordan går vi frem for å finne ut av dette, og om det i det hele tatt stemmer?

Er det noen her som kan noe om dette?

Det var på 50 tallet, så kirkebøker kan Ikke hjelpe...

Søk han opp på Facebook og se om de ligner?

Anonymous poster hash: 5c20d...c96

Skrevet

Hvis bestemor snart dør kan det jo være greit for dem å få vite det slik at de kan få sin del av arven.

Hvis man er adoptert, så mister man arverettigheter fra biologisk familie. Da har man arverett i den nye familien.

Anonymous poster hash: 1859f...2b1

Skrevet

Hvis man er adoptert, så mister man arverettigheter fra biologisk familie. Da har man arverett i den nye familien.

Anonymous poster hash: 1859f...2b1

Det er jeg klar over, men om jeg hadde blitt kontaktet av søsken som ville hatt kontakt med meg, men som ikke var villige til å dele arven etter det som jo også var min mor, ville jeg ikke tatt ønske deres om gjennforening særlig seriøst. I dette tilfellet vet de heller ikke om barna har blitt adoptert bort formelt eller om de bare gardiner blitt satt bort. I det siste tilfellet har de full arverett.

Skrevet

Det er jeg klar over, men om jeg hadde blitt kontaktet av søsken som ville hatt kontakt med meg, men som ikke var villige til å dele arven etter det som jo også var min mor, ville jeg ikke tatt ønske deres om gjennforening særlig seriøst. I dette tilfellet vet de heller ikke om barna har blitt adoptert bort formelt eller om de bare gardiner blitt satt bort. I det siste tilfellet har de full arverett.

For en tankegang. Heldigvis tenker de fleste anderledes. Håper jeg i hvertfall.

Hadde aldri krevd arv i et slikt tilfelle. Og ikke hadde den tanken slått meg en gang.

Skrevet

Kjenner ei som fant søstra si via facebook :) Hun skrev bare et innlegg og ba folk om å dele det, mange delte det så da tok det ikke lang tid før de fant henne :)

Anonymous poster hash: 4a9cc...2bd

Skrevet

For en tankegang. Heldigvis tenker de fleste anderledes. Håper jeg i hvertfall.

Hadde aldri krevd arv i et slikt tilfelle. Og ikke hadde den tanken slått meg en gang.

Jeg ville tatt det som nok en avvisning. Det skjedde i min familie. Hun som hadde blitt satt bort og så funnet igjen etter 50 år ble grusomt såret da søsknene ikke regnet henne med da arven skulle gjøres opp og hun ikke en gang var nevnt i morens testamente. De har ikke kontakt lenger.

Skrevet

Hi her!

Takk for svar! Jeg skal sjekke ut frelsesarmeen :-)

Om vi oppretter kontakt dersom vi finner dem, vet vi ikke ennå. Men det handler om et ønske om å finne ut hva som skjedde, hvor de er og om de har det bra, først og fremst :-)

Frelsesarmeen hjelper ikke foreldre å søke opp bortadopterte. 

Har du kun opplysninger om at det kan være tre mulige barn? Ikke noe om de er bortadoptert eller satt bort i pleie? Kjønn?

Anonymous poster hash: 76eb0...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...