Gå til innhold

Om å hente tidlig på SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon, og førsteklassingen har SFO på deltid bare for det sosiale. Ved skolestart måtte vi levere et skjema der vi skrev når vi skulle levere og hente barnet, eller om han skulle komme og gå selv (evt når). De skulle da ha skriftlig beskjed hvis det ble avvik fra avtalen. Jeg skjønner at det er for barnas sikkerhet, men dette virker da veldig firkantet! Er det veldig dumt (bryter jeg avtalen?) hvis jeg i blant henter 1-2 timer tidligere? Jeg kunne jo tenke meg å være litt impulsiv, og ikke alltid melde dette skriftlig på forhånd.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: e4ab9...910

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i permisjon, og førsteklassingen har SFO på deltid bare for det sosiale. Ved skolestart måtte vi levere et skjema der vi skrev når vi skulle levere og hente barnet, eller om han skulle komme og gå selv (evt når). De skulle da ha skriftlig beskjed hvis det ble avvik fra avtalen. Jeg skjønner at det er for barnas sikkerhet, men dette virker da veldig firkantet! Er det veldig dumt (bryter jeg avtalen?) hvis jeg i blant henter 1-2 timer tidligere? Jeg kunne jo tenke meg å være litt impulsiv, og ikke alltid melde dette skriftlig på forhånd.

Hva tenker dere?

Selvfølgelig kan du ikke bryte avtalen bare for det passer deg, du har jo selv skrevet under på det. Men snakk med de og hør hvordan det kan løses

Anonymous poster hash: 9b7a1...943

Skrevet

Her spiller det ingen rolle når vi henter så lenge vi sørger for at barnet blir krysset ut.

Henter vi før tre er gjerne barnet på grupper da, så da risikerer vi å måtte hente barnet ut av gymsalen, skolekjøkkenet, formingsrommet eller hvor det nå er, men ingen kan da nekte deg å hente barnet ditt når det passer deg.

Anonymous poster hash: 4cc50...f0c
Skrevet

Man kan da hente tidligere hvis man ønsker/har behov for det. Bare å snakke med de så Ikke de er på tur eller noe akkurat når du kommer.

Skrevet

Man kan da hente tidligere hvis man ønsker/har behov for det. Bare å snakke med de så Ikke de er på tur eller noe akkurat når du kommer.

Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke bryte avtalen bare for det passer deg, du har jo selv skrevet under på det. Men snakk med de og hør hvordan det kan løses

Man kan selvsagt hente utenom de tidene , ingen kan vite de nøyaktig henter kl 15 hver dag det neste året .

Anonymous poster hash: 33e09...d9c

Skrevet

Motbydelig å være så bastant og regelrytter. Selvfølgelig KAN man bryte en avtale, om de som er med på den ikke syns det er så farlig. Ofte er sånne påmeldinger en ren formalitet, og bemanningen påvirkes ikke av at man henter barnet tidligere.

Anonymous poster hash: 7a001...93f

Skrevet

Er dere helt på jorde ! så klart man kan hente før. Det blir de bare glad for. Men de vil ha en fast regel sånn at de vet du ikke går over timetallet. Og de skal vite når unger skal sendes hjem.

Anonymous poster hash: ee1e9...abe

Skrevet

Se må ha skriftlig beskjed kun om du ikke møter opp.

Anonymous poster hash: ee1e9...abe

Skrevet

Skriftlig er vel om du ønsker å endre tidene på permanent basis, ikke om du henter tidligere en dag.. Men hør med SFO... De vet nok. 😏

Skrevet

Vi vet aldri helt når vi henter, så vi skrev 1630 hver dag. Men det er jo ikke slik at hun er der så lenge hver dag.

Det er bare å hente når du selv ønsker.

Anonymous poster hash: fb7d8...d30

Skrevet

Vi har også fått beskjed om at de ønsker å vite hvor lenge barnet skal være på sfo hver dag. Dette fordi de må vite hvor mange de må være på jobb. Men vi kan fortsatt hente når vi vil, bare det er innen oppsatt tid. Og skulle vi komme 20 min for sent er det ikke krise, så lenge det er innenfor åpningstiden..

Så de ser ikke akkurat på det som et avtalebrudd om vi ikke henter og leverer nøyaktig til oppsatt tid ;)

Anonymous poster hash: cf04b...432

Skrevet

Begynner skolen på P?

Anonymous poster hash: 3738c...4b8

Skrevet

Så lenge du henter før, så er det vel ikke noe problem uten å gi beskjed.

Dersom du skal hente etter oppsatt tid, må de vite det litt i forkant.

Vi har stadig foranderlige planer. Jeg har levert et grunnopplegg til SFO, men sender ofte mail pga forandringer. Det er 3. året nå og har aldri fått sure miner enten jeg har hentet "for tidlig" eller har gitt beskjeder som avviker fra mønsteret.

Vi betaler dem for å ha en oppholdsplass for barna våre.

Er det en spesiell aktivitet, får vi beskjed på forhånd og da henter jeg selvsagt i forhold til det.

Anonymous poster hash: 00a41...94a
Skrevet

Spør dem da vel.  For dette er tydeligvis forskjellig fra plass til plass.  Vi spør aldri når barna blir henta, eneste regelen er at de må hentes innen den tiden de har plass til.  Vi opererer med en viss form for kjernetid, dvs. at når vi f.eks går på tur, kan vi være borte i kjernetiden, og om noen skal hentes mens vi er borte, må de være igjen på sfo med andre grupper mens vi går på tur. Og så anbefaler vi foreldrene å lese planene sånn at de kan unngå å hente unger på aktiviteter som ungene liker veldig godt.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg skal selvfølgelig spørre på Sfo, men tenkte å høre med dere først.

Skolen begynner ikke på P, sådet er tydeligvis flere som driver med samme regime 😄

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...