Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #26 Skrevet 6. september 2016 Jeg jobber i barnehage, og til nå har vi ikke glemt bursdager (bank i bordet). Vi tar kommende bursdager opp på avdelingsmøter og planlegger da. Meb det kan jo plutselig skje at tidligvaktek som har ansvaret for bursdager er syk eller noe, og det kommer en vikar. Da er det fort gjort å ikke få til de vanlige rutinene. Anonymous poster hash: b16b7...f3c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #27 Skrevet 6. september 2016 Takk for alle svar! Barnets bursdag var i dag. Vi leverte ut invitasjoner til feiring foran sist helg, altså over en uke før feiringen og ba bhg også si det til foreldre som hentet. 2 andre barn fikk sin markering fredag før helg. Mitt barn skulle som kjent ha feiring går i helgen, men jeg tenkte det var greit uten kronen da det var kostymefest. Jeg regnet med mitt barns feiring skulle være i dag på selve dagen. Fikk ikke ukeplaner før i helgen og oppdaget at det ikke sto noe om feiringen. Sendte epost til styrer og gjorde oppmerksom på det og ba om en tilbakemelding før levering mandag. Barnet mitt - 4 år var innstilt på at hans markering skulle være i dag, etter å ha hatt markering for kameraten på fredagen. Hørte ikke noe fra styrer. Innstilte meg da på å holde han hjemme slik at han ikke skulle bli lei seg i bhg. Sendte då melding til avdelingen. De beklaget at de ikke hadde det på planen men sa de hadde forberedt feiring. Vet ikke om det stemmer. Det endte med at jeg pga sen avklaring fra bhg avtalte med dem at han var der fra 12-15 og fikk med markering. Sikkert overfølsom, men var en ekkel følelse at barnet mitt ble glemt. Anonymous poster hash: 95cf0...f31 Ehh. Snakk om å overdrive. De har jo mest sannsynlig husket bursdagen,men glemt å føre det på planen. Stakkars barnehage som har en slik hysterisk mor Anonymous poster hash: da85f...6fa
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #28 Skrevet 6. september 2016 Vel barnet mitt ønskte å ha fri frå bhg og bygga ny lego og baka sjørøvermuffins og ta i mot besteforeldre. Me fekk til begge deler. I vår bhg er det dei tilsette som heng opp flagget. Det gjekk bra til slutt. Eg vart lei meg Då eg skjønte at dei hadde glømt mitt barn- sikkert fordi eg er gravid sliten og hormonell. Anonymous poster hash: 95cf0...f31 Men de hadde ikke glemt barnet ditt, nå må du slutte å krisemaksimere. Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så mye styr og sender mail og greier. Kunne du ikke bare nevnt for en av de ansatte, i stedet for å lage en stor greie ut av noe som ikke er en greie Anonymous poster hash: 63b35...0bb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #29 Skrevet 6. september 2016 Huff da. Ja spm var jo om det var lov å bli lei seg- herunder var det også i mine tanker at det gjerne var å være nærtagende. Jeg holdt selvsagt barnet mitt utenfor. Jeg var selvsagt veldig høflig i kontakten med bhg. Jeg forventet ikke svar på helg, men mandags morgen. Vi har et godt samarbeid med bhg, har aldri klaget på noe. Jeg ble bare lei meg- det kan være hormoner. Mitt barn har alltid mest lyst å være hjemme. Jeg synes det er viktig at han får med seg det som kan skape gode opplevelser og glede over bhg hverdagen og har derfor fremsnakket f eks bursdagsfeiringen. Ble da stresset over å forespeilet han noe som kanskje ikke ble noe av. Jeg var overhode ikke hysterisk. Og han fikk kost seg begge plasser og jeg takket fint for det de gjorde for han. Tror jeg må slutte å skrive innlegg her inne. Folk er så kritiske til hverandre. De første svarene var kritikk fra de som antok at jeg ikke tok dette opp med bhg, de siste at jeg var hysterisk som gjorde det. Vi har en flott bhg, de får mye skryt både fra meg og min mann. Vi synes det er viktig. som mor ble jeg likevel lei meg da jeg ble redd mitt barn ble glemt. Følelser får vi, de kan ikke alltid styres. Hva man gjør med dem er det man skal styre. Og det mener jeg jeg gjorde helt fint😊 Anonymous poster hash: 95cf0...f31
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #30 Skrevet 6. september 2016 Som pedagogisk leder selv må jeg bare si at det fort gjort kan glippe litt på månedsplanen en gang i mellom, selvom det selvsagt ikke skal skje. Det er en spesielt travel tid i barnehagen nå i august-september og mye å huske på. Har selv opplevd å glemme å føre ting på planen, men har alltid planlagt og gjennomført feiring likevel. Aldri glemt å feire bursdag til et barn, det er jo gjerne noe som snakkes om med både barnet og foreldrene på forhånd? Og som er planlagt på avdelingen på forhånd? Nå ble dagen mer amputert for barnet ditt enn den hadde blitt om du evt ga beskjed ved levering om de virkelig hadde glemt det. Anonymous poster hash: a9739...974
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #31 Skrevet 6. september 2016 Nei nei nei. Jeg hadde kontakt med bhg om morgenen, og fikk dette avklart. Spurte om det var i orden for dem at jeg leverte senere- for at bursdagsbarnet skulle få lov til å kose seg både hjemme og i bhg. Det er ikke slik at å være i bhg er det eneste som er gøy. Barn liker også å være hjemme😊 Anonymous poster hash: 95cf0...f31
Mostly Harmless Skrevet 6. september 2016 #32 Skrevet 6. september 2016 Huff da. Ja spm var jo om det var lov å bli lei seg- herunder var det også i mine tanker at det gjerne var å være nærtagende. Jeg holdt selvsagt barnet mitt utenfor. Jeg var selvsagt veldig høflig i kontakten med bhg. Jeg forventet ikke svar på helg, men mandags morgen. Vi har et godt samarbeid med bhg, har aldri klaget på noe. Jeg ble bare lei meg- det kan være hormoner. Mitt barn har alltid mest lyst å være hjemme. Jeg synes det er viktig at han får med seg det som kan skape gode opplevelser og glede over bhg hverdagen og har derfor fremsnakket f eks bursdagsfeiringen. Ble da stresset over å forespeilet han noe som kanskje ikke ble noe av. Jeg var overhode ikke hysterisk. Og han fikk kost seg begge plasser og jeg takket fint for det de gjorde for han. Tror jeg må slutte å skrive innlegg her inne. Folk er så kritiske til hverandre. De første svarene var kritikk fra de som antok at jeg ikke tok dette opp med bhg, de siste at jeg var hysterisk som gjorde det. Vi har en flott bhg, de får mye skryt både fra meg og min mann. Vi synes det er viktig. som mor ble jeg likevel lei meg da jeg ble redd mitt barn ble glemt. Følelser får vi, de kan ikke alltid styres. Hva man gjør med dem er det man skal styre. Og det mener jeg jeg gjorde helt fint Anonymous poster hash: 95cf0...f31 Vi kan ikke styre hva vi føler, men vi kan prøve å tenke gjennom om det vi føler er rasjonelt før vi handler. Jeg skjønner at du ble usikker når ditt barns feiring ikke var oppført på månedsplanen, men å sende mail til styrer om saken og forvente avklaring mandag morgen er litt irrasjonelt. Det er ikke styrer som skal feire barnet ditt, og å forvente at han/hun skal kaste seg rundt og undersøke dette straks mandag morgen, er litt håpefullt. Hvis du ikke ville ta sjansen på at barnet skulle oppfatte at feiringen var glemt, ville det være mer rasjonelt å ringe avdelingen mandag morgen, men i utgangspunktet tenker jeg det aller beste ville være å bare nevne det ved levering. De ansatte ville da mest sannsynlig klart å hente seg inn, og trommet sammen en feiring i løpet av dagen. Når du så endelig får kontakt med avdelingen, sier de at de hadde planlagt feiring, det var bare ikke kommet med i månedsplanen. Da synes jeg det er rart at du velger å trekke dette i tvil, og fortsatt velger å være sår fordi barnet er blitt glemt. For nå er det snakk om å velge. Du forteller at dere har en flott barnehage, og likevel antar du at de lyver når de sier at feiring var planlagt. Det henger egentlig ikke på greip. Du sitter nå helt unødvendig med en følelse av tristhet fordi barnet ditt ble glemt, når det ikke en gang var tilfelle. Jeg skjønner at du ble stresset i helgen, men nå har det ordnet seg, alt var vel og barnet ditt fikk feiring. Da bør det være mulig å legge fra seg tristheten, hvis det virkelig var feiringen den dreide seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå