Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Er dette noe man kan bli skuffet og lei seg for? Anonymous poster hash: 95cf0...f31
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Jeg hadde syntes det var leit for barnets skyld. Hvis barnet ikke har merket det, spiller det ingen rolle... Anonymous poster hash: 0379c...72e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Ja, det synes jeg. Men det er sånt som kan skje i en hektisk hverdag, selv om det ikke skal det. Synes du skal si i fra til de ansatte hvis du ikke har gjort det. Det burde du gjort med en gang. Er det lenge siden? Anonymous poster hash: 63b35...0bb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Kjenner jo ikke omstendighetene hos dere, men om du kommer til barnehagen med bursdagsbarnet og ingen sier noe, da må du jo umiddelbart si fra selv om at det er bursdag. Skjedde dette før helga uten at du sa noe til barnehagen? Om barnet er lite og ikke kan si fra selv, er det heller ikke så rart om man som foreldre spør på forhånd: Per har bursdag på fredag, hva pleier dere å gjøre da? Anonymous poster hash: 9d966...cf8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Synes det er litt din oppgave å minne de på det jeg da, de har mange bursdager i løpet av et år i barnehagen.. Jeg har gjerne nevnt det for de ansatte noen dager før, og har selve dagen falt på helg har jeg gjerne spurt om de har tenkt å feire fredag eller mandag. Hadde vi kommet i barnehagen og flagget ikke var oppe ville jeg selvsagt sagt ifra Anonymous poster hash: bec05...43f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Merket barnet det da? Min datter hadde nettopp bursdag og bhg hadde glemt det. Men vi hadde med frukt og sa ifra med en gang vi kom, så barnet merket ingenting. Hun ble fem og får med seg det meste, men de ansatte spilte selvfølgelig med. Null problem tenker jeg. Anonymous poster hash: 3d681...a38
LivetErEnLek Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Jeg har jobbet i bhg i en mannsalder og det har skjedd meg en gang. Barnet det var snakk om fylte 2 år og foreldrene sa ingenting. Fryktelig trasig, skulle ikke ha skjedd. Feilen gikk opp for meg på kvelden, samme dag, og jeg ringte foreldrene og beklaget og vi feiret dagen etter. Som sagt, skulle ikke ha skjedd, men det gjorde det altså.
Mostly Harmless Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Her er det skjedd en glipp, en påminning som som har havnet på feil dato eller noe slikt. Det er ikke en bekreftelse på at barnet ditt er av mindre betydning enn de andre. De fleste prater om bursdagen sin på forhånd, så barnehagen får en sjanse til å dobbeltsjekke. Fortell barnehagen at barnet har hatt bursdag, så får de en sjanse til å feire.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 Foreldre har et ansvar for å minne på også. Ellers høres det ut på spørsmålet ditt som om du leter etter noe å bli skuffet og lei deg for? Anonymous poster hash: 7d166...acd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Tror ikke det har skjedd mine barn, men vet det har skjedd i barnehagen de gikk. Travle dager og slikt kan skje desverre. Barnehagn kom på det seint på dagen, så snakket de med forerldrene og avtalt en surpise dagen etter siden de skulle noe gøy den dagen. Slik er det for de fleste at selv de mest planlagte ting kan glemmes, det er jo bare mennesker som jobber i barnehagen også. Her har mannen glemt sin egen bursdag og trodd vi har tullet med han når vi har gratulert han. Anonymous poster hash: 37b8d...fb6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 Stort sett skal barnehagen ha kontroll. Men det er travle dager. Hendte en gang at jeg ikke kom på det om morgenen. Men krone og alt var klart. Stod på planen også. Kom på det underveis i levering, kjempeenkelt og trist. Men barnet merket det ikke da. Men det et mye til oss ansatte noen ganger også Anonymous poster hash: 5aadd...b1a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 Kommer litt ann på alderen til barnet. Om barnehagen hadde glemt 4 eller 5 års dagen hans så hadde han blitt veldig skuffet og lei seg. Men jeg hadde bedt om å få snakke med en voksen å gjort de oppmerksom på det. Anonymous poster hash: 642bb...c09
Yellow Brick Road Skrevet 5. september 2016 #13 Skrevet 5. september 2016 At barnet kan bli skuffet og lei seg? Ja. Men rart om et barn som er stort nok til å bli skuffet og lei seg ikke sier i fra i barnehagen at "I dag har jeg bursdag" eller noe annet som forteller at det er bursdag i dag. At voksne skal bli skuffet og lei seg? Nei, vi bør heller tenke at "Ups, jeg glemte visst å minne barnehagen på at xxx hadde bursdag i dag" Barnehagen pleier jo å holde styr på sånn, men alle kan glemme i en hektisk hverdag. Er det en barnehage som ordner alt til bursdagen?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #14 Skrevet 5. september 2016 Så lenge barnehagen velger å markere barnas bursdag, så må de passe på å gjøre det for ALLE barna. MEN som forelder, så er det jo greit å f.eks. " jeg ser dere ikke har rukket å henge opp flagget enda. xxx gleder seg sånn til å feire bursdagen sin her i barnehagen" eller lignende. I barnehagen der datteren min gikk, hang navn og bilde og bursdagsdato på veggen i rekkefølge etter kalender. En uke før fikk de velge farge og motiv på kronen og "hjalp" den ansatte som drev med slik og lagde den. De fikk også velge mellom et par forskjellige "retter" (popcorn e.l.). Så der var det ikke tvil! Anonymous poster hash: 15304...978
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 Nei! Ikke noe å bli skuffet over. Du må jo gi beskjed til barnehagen,det er selvfølgelig en glipp å noe feil har skjedd. Veldig fort jort at at tall har blitt feil i bursdagovesikt å sånt, vi hadde en gang hengt opp flagg å bursdagsbilde å var klar for å feire en jente som ble 2 år, når de kom i barnehagen lo foreldrene godt å sa at hu ikke hadde bursdag før om en måned. Veldig fort jort å gjøre en feil i en travel hverdag men foreldrene må jo selvfølgelig gi beskjed om sånne feil. Anonymous poster hash: 22915...12d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #16 Skrevet 5. september 2016 Fy f så trist!!!! 😭❤ rart ikke dere som foreldre og ansatte ikke har nevnt noe om bursdagen i forkant? Feks at det står på mnd plan.du kan jo si : ho gleder seg til bursdagen sin ol. Anonymous poster hash: fb73d...2ce
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 Synes det er litt din oppgave å minne de på det jeg da, de har mange bursdager i løpet av et år i barnehagen.. Jeg har gjerne nevnt det for de ansatte noen dager før, og har selve dagen falt på helg har jeg gjerne spurt om de har tenkt å feire fredag eller mandag. Hadde vi kommet i barnehagen og flagget ikke var oppe ville jeg selvsagt sagt ifra Anonymous poster hash: bec05...43f Selvsagt er det ikke foreldrenes oppgave, det er BARNEHAGENS oppgave å huske på ALLE barnas bursdag - når de feirer ett barn skal alle feires. Anonymous poster hash: 41f3a...689
Leeloo76 Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 Barnehagen glemte seksårsdagen til eldste. Hun hadde hatt bursdag i påsken så jeg regnet jo med de kunne komme til å glemme det og sa i fra da jeg leverte på morgenen (barnehagen vil helst ordne feiring, barnet skal ikke ha med noe), likevel ble det glemt! Hun som tok i mot beskjeden hadde bare latt være å si det videre. Hun er også mor til en av min datters beste venner, så syntes det var i overkant sløvt. Ettersom det jo ikke var bursdagen hennes den dagen sa jenta mi heller ikke noe, litt beskjeden snuppe, men hun hadde nok ventet lenge på at noe skulle skje ettersom hun fikk med seg at jeg sa i fra. Jeg hadde heldigvis forberedt henne på at de kunne ha glemt det siden det hadde vært ferie, så hun ble ikke alt for skuffet. Ped.leder som var der da jeg hentet ble helt forstyrret da han skjønte hva som hadde skjedd, men hun fikk selvfølgelig feiring dagen etter. Hadde nok vært hakket sårere om det hadde skjedd på selve dagen, men da regner jeg med det ikke hadde blitt glemt heller.
Mostly Harmless Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 Dersom jeg hadde levert på bursdagen til guttungen og den ansatte ikke hadde gratulert ham med dagen, så hadde jo jeg sagt at han har bursdag i dag. Man kan jo ikke være så passiv at man ikke sier noe, og så bli stille lei seg i ettertid. Dersom det likevel hadde blitt glemt, hadde det vært sløvt. Da ville jeg avtalt feiring dagen etter og forklart barnet mitt at de i barnehagen glemte det og er kjempelei seg, og at han skal bli feiret i morgen. Og så ville jeg passet meg for å gi barnet mitt inntrykk av at dette var sårt og trist, og heller gitt ham en forståelse for at sånne forglemmelser kan skje selv om de i barnehagen bryr seg om ham.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 Takk for alle svar! Barnets bursdag var i dag. Vi leverte ut invitasjoner til feiring foran sist helg, altså over en uke før feiringen og ba bhg også si det til foreldre som hentet. 2 andre barn fikk sin markering fredag før helg. Mitt barn skulle som kjent ha feiring går i helgen, men jeg tenkte det var greit uten kronen da det var kostymefest. Jeg regnet med mitt barns feiring skulle være i dag på selve dagen. Fikk ikke ukeplaner før i helgen og oppdaget at det ikke sto noe om feiringen. Sendte epost til styrer og gjorde oppmerksom på det og ba om en tilbakemelding før levering mandag. Barnet mitt - 4 år var innstilt på at hans markering skulle være i dag, etter å ha hatt markering for kameraten på fredagen. Hørte ikke noe fra styrer. Innstilte meg da på å holde han hjemme slik at han ikke skulle bli lei seg i bhg. Sendte då melding til avdelingen. De beklaget at de ikke hadde det på planen men sa de hadde forberedt feiring. Vet ikke om det stemmer. Det endte med at jeg pga sen avklaring fra bhg avtalte med dem at han var der fra 12-15 og fikk med markering. Sikkert overfølsom, men var en ekkel følelse at barnet mitt ble glemt. Anonymous poster hash: 95cf0...f31
Mamma_til_2 Skrevet 6. september 2016 #21 Skrevet 6. september 2016 Takk for alle svar! Barnets bursdag var i dag. Vi leverte ut invitasjoner til feiring foran sist helg, altså over en uke før feiringen og ba bhg også si det til foreldre som hentet. 2 andre barn fikk sin markering fredag før helg. Mitt barn skulle som kjent ha feiring går i helgen, men jeg tenkte det var greit uten kronen da det var kostymefest. Jeg regnet med mitt barns feiring skulle være i dag på selve dagen. Fikk ikke ukeplaner før i helgen og oppdaget at det ikke sto noe om feiringen. Sendte epost til styrer og gjorde oppmerksom på det og ba om en tilbakemelding før levering mandag. Barnet mitt - 4 år var innstilt på at hans markering skulle være i dag, etter å ha hatt markering for kameraten på fredagen. Hørte ikke noe fra styrer. Innstilte meg da på å holde han hjemme slik at han ikke skulle bli lei seg i bhg. Sendte då melding til avdelingen. De beklaget at de ikke hadde det på planen men sa de hadde forberedt feiring. Vet ikke om det stemmer. Det endte med at jeg pga sen avklaring fra bhg avtalte med dem at han var der fra 12-15 og fikk med markering. Sikkert overfølsom, men var en ekkel følelse at barnet mitt ble glemt. Anonymous poster hash: 95cf0...f31 Nå forstår jeg ikke, du senter mld til bhg og fikk beskjed tilbake at de hadde ordnet med feiring men allikevel så tror du ikke de hadde det bare for at det ikke stort i mnd planen?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #22 Skrevet 6. september 2016 Jeg leverte på bursdagen en gang. Da jeg kom inn døra ropte jeg "her kommer bursdagsbarnet". Reaksjonen indikerte at de hadde glemt. Men de fiksa bursdag likevel. Husk at de bare er folk de og! Anonymous poster hash: 38f8f...102
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #23 Skrevet 6. september 2016 Spesielt å holde barnet hjemme. Iallfall på bursdagen. Det er jo den beste barnehagedagen i året! Min datters 4årsdag ble glemt. Var en smal sak å minne dem på det da vi kom så de fikk hengt opp flagget og ordnet feiring. Hadde aldri holdt henne hjemme pga. det. Man er da voksen og sier fra når man leverer. Også kan de ansatte gjøre noe morro ut av det. I vår barnehage sa hun assistenten som var der da vi kom at det var en spesiell dag akkurat den dagen og da var det viktig at bursdagsbarnet fikk være flaggassistent når flagget skulle henges opp. Haha! Barnet mitt husker det forstatt og det ble en fin dag:) Anonymous poster hash: 303de...467
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #24 Skrevet 6. september 2016 Vel barnet mitt ønskte å ha fri frå bhg og bygga ny lego og baka sjørøvermuffins og ta i mot besteforeldre. Me fekk til begge deler. I vår bhg er det dei tilsette som heng opp flagget. Det gjekk bra til slutt. Eg vart lei meg Då eg skjønte at dei hadde glømt mitt barn- sikkert fordi eg er gravid sliten og hormonell. Anonymous poster hash: 95cf0...f31
Mostly Harmless Skrevet 6. september 2016 #25 Skrevet 6. september 2016 (endret) Vel barnet mitt ønskte å ha fri frå bhg og bygga ny lego og baka sjørøvermuffins og ta i mot besteforeldre. Me fekk til begge deler. I vår bhg er det dei tilsette som heng opp flagget. Det gjekk bra til slutt. Eg vart lei meg Då eg skjønte at dei hadde glømt mitt barn- sikkert fordi eg er gravid sliten og hormonell. Anonymous poster hash: 95cf0...f31 Du vet jo ikke engang om de hadde glemt barnet ditt. Dette er virkelig en storm i et vannglass. Håper du skånte barnet ditt fra alle spekulasjonene dine omkring dette. Edit: Jeg skjønner ikke hva som hindret deg i å bare levere og avklare om det var noen misforståelser da. Å forvente svar fra styrer i helgen angående bursdagsfeiring, var litt mye forlangt, synes nå jeg. Endret 6. september 2016 av Mostly Harmless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå