Gå til innhold

Alle er gode til noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du at alle er gode til noe?

Barn og unge for eksempel. Tror du det er slik at dersom man ikke er god til teoretiske ting, så er du god til mer praktiske ting?

Anonymous poster hash: 3fa59...5b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Alle er gode til noe. Men ikke dermed sagt at de er best i noe.

Men selvfølgelig finnes det noe som man er gjennomsnittlig eller bedre i.

Om så det er slik som min sære ting, stave ting baklengs. Jeg er utrolig god til å stave baklengs.

Nyttig egenskap.. 😉

Anonymous poster hash: b62f3...0bb

Skrevet

Ja, jeg tror at alle er gode til noe. Det er bare å finne ut hva man er god til og så omsette det til noe konstruktivt, og om mulig: en karriere

Anonymous poster hash: e1005...7c9

Skrevet

Ja jeg tror man er ekstra god i noe. Jeg er ekstremt god til å spille supermario. Og så snakker jeg røverspråket flytende!

Skrevet

Nei, egentlig ikke. De aller fleste er middelmådige på det meste.noen har mye de er gode til, andre har mye de er spessielt dårlige til.

Det jeg imidlertid er sikker på er at de aller fleste kan bli ganske gode i det meste hvis de bare øver nok og at svært få blir gode i noe som helst hvis de ikke øver. Talent er oppskrytt.

Anonymous poster hash: f02a8...369

Skrevet

Gode innlegg over :)

Jeg synes ofte det er slik at de som er godt til noe, ofte er gode til det meste. Og omvendt: De som ikke er flinke til ulike ting, ikke er gode til noe særlig... Middelmådige er gjerne middelmådige i mange ting. De flinkeste er ofte flinke i det meste... Selvsagt kan de ha noen småting de ikke er best i, men om de må så tvinger de seg til det også...  

Man kan gjerne "late" som om alle er flinke til noe, men alle er virkelig ikke flinke til noe...

Min erfaring.... 

Skrevet

Har alltid likt å tro det, men så er det meg da. I voksen alder har jeg fortsatt ikke funnet noe jeg er "god" på. Så jeg begynner å tvile, egentlig. 

Anonymous poster hash: 81744...767
Skrevet

Gode innlegg over :)

Jeg synes ofte det er slik at de som er godt til noe, ofte er gode til det meste. Og omvendt: De som ikke er flinke til ulike ting, ikke er gode til noe særlig... Middelmådige er gjerne middelmådige i mange ting. De flinkeste er ofte flinke i det meste... Selvsagt kan de ha noen småting de ikke er best i, men om de må så tvinger de seg til det også...

Man kan gjerne "late" som om alle er flinke til noe, men alle er virkelig ikke flinke til noe...

Min erfaring....

Veldig enig!!!

Anonymous poster hash: f56d2...fbf

Skrevet

Har alltid likt å tro det, men så er det meg da. I voksen alder har jeg fortsatt ikke funnet noe jeg er "god" på. Så jeg begynner å tvile, egentlig. 

Anonymous poster hash: 81744...767

Jeg tror vi har for lett til å tenke f.eks. jobb, utdanning, idrett osv. når vi tenker på å være god i noe.

Da jeg bodde i USA for mange år siden og møtte noen nye personer så fikk jeg alltid spørsmålet "hva er du god i?". Der var det en selvfølge. Hva det var, spilte ingen rolle. Det kunne like gjerne være ganske hverdagslige ting, som å lage mat, strikke, leke med barna, som større ting.

Jeg syntes det var et mareritt å få det spørsmålet den gangen, jeg kom jo fra Janteland, og man sa da ikke slikt?!?!?

Men jeg har mer og mer sansen for tankegangen.

Alle har noe ved seg som de er gode på. Det å gi et godt hjem for barn å vokse opp i er jo en kjempeviktig ting å være god på, og ingen selvfølge. Det betyr ikke at alt må være på stell og alt være perfekt, det kan være at man er god på å vise kjærlighet og på å sette trygge grenser for barna. Eller man kan være den som er god til å lytte til andre. Eller sykle uten å holde seg i styret for den saks skyld - hva som helst, egentlig.

Så hva er du god til? ;)

Anonymous poster hash: b8678...d87

Skrevet

Jeg er god på å jobbe hardt og være organisert, jeg er god på å vise at jeg elsker, jeg er en god mor for mine døtre og jeg er god på spise moreller slik at steinen henger fast i stilken :)

Dere da?

Anonymous poster hash: 6a264...921

Skrevet

Ja. Alle er gode til noe. Men ikke dermed sagt at de er best i noe.

Men selvfølgelig finnes det noe som man er gjennomsnittlig eller bedre i.

Om så det er slik som min sære ting, stave ting baklengs. Jeg er utrolig god til å stave baklengs.

Nyttig egenskap.. 😉

Anonymous poster hash: b62f3...0bb

Rart hvor forskjellige man er.

Jeg er sjanseløs på staving baklengs. Egentlig staving generelt. Jeg er veldig (!) visuell av meg.

I den forbindelse kan jeg vel kanskje si at jeg er god på å legge merke til forandringer. Jeg ser nok ting som et bilde, så om noen har hugget ned et tre langs veien, feks, ser jeg det med en gang!

Kjører som regel rett på et hus jeg har lest meg frem til på kartet. Tenker det har med hukommelsen av bilder ol å gjøre. Kjører sjelden feil.

Anonymous poster hash: 1a97b...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...