Gå til innhold

Hvor gamle må barna være for å

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: f142d...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk litt fort i svingene her... Hvor gamle må barna være før de kan sitte alene i bilen, mens du er i butikken?

Skrevet

Min gjorde det første gang da han var 4. Var med tanten sin, og jeg fikk vite det etterpå. Likte det ikke, men det gikk jo bra...

Anonymous poster hash: 39925...cc7
Skrevet

Tenker de må kunne:

Ikke bli redde der alene

Kunne gå ut selv om det trengs

Ikke stikke av

Min eldste på 5 har ikke vært alene i bilen enda, men oppfyller mine kriterier. Han har selv sagt han kan også, men venter litt til...

Anonymous poster hash: ebfb1...70b

Skrevet

Jeg har gått fra et par minutter fra de var 3. Men aldri mens de sover, vil ikke at de skal bli redd hvis de våkner alene. Og det er snakk om rett inn på Rema for å kjøpe tre ting, mens jeg ser bilen gjennom vinduet.

Anonymous poster hash: b5e91...00e

Skrevet

Jeg har gått fra et par minutter fra de var 3. Men aldri mens de sover, vil ikke at de skal bli redd hvis de våkner alene. Og det er snakk om rett inn på Rema for å kjøpe tre ting, mens jeg ser bilen gjennom vinduet.

Så da går du ikke lenger inn i butikken enn til inngangsdøra da, for det er ikke mange matbutikker med vindu innover i butikken

Anonymous poster hash: 58290...ed6

Skrevet

Gikk litt fort i svingene her... Hvor gamle må barna være før de kan sitte alene i bilen, mens du er i butikken?

Det har mine gjort siden fødselen, altså.

Anonymous poster hash: 24293...5fb

Skrevet

Så da går du ikke lenger inn i butikken enn til inngangsdøra da, for det er ikke mange matbutikker med vindu innover i butikken

Trenger ikke så mange, den jeg bruker har vindu! 😃

Skrevet

Aldri?

I min verden kommer ikke det til å skje før de er iallfall 9-10 år.

Unger på 4 år vet ikke hva de skal gjøre om bilen di sitter alene i begynner å brenne f.eks. Eller om en annen bil kræsjer inni min bil. Køen på butikken kan være lang og små barn har ikke noe tidsperspektiv.

Anonymous poster hash: faaca...8ef

Skrevet

Fra vår var 7 år har det vært naturlig at hun har sittet i bilen hvis hun ønsker det og jeg ikke skal være lenge borte.

MEN som regel er det ikke noe problem. Den av oss som ikke henter/leverer/følger etc. til ting handler.

Anonymous poster hash: ac565...6f1
Skrevet

Trenger ikke å gå lenger enn til kassa når man bare ska ha røyk, lotto og nesespray veitu.

Anonymous poster hash: 79bdc...bf3

Skrevet

Synes ikke noe om å gå fra barna i bilen jeg. Bedre å ta de med.

Skrevet

Mine på 5 og 2,5 vil helst vente i bilen (og se DVD). Parkerer rett ved butikkdøra og forteller hvordan de kan finne meg der inne. Er borte 2-3 min, typisk om jeg skal hente på post i butikk eller handle brød.

De er veldig stolte av å vente alene :)

Skal jeg handle større eller inne på senter må de bli med.

Skrevet

Min datter og kusinen ble etterlatt alene i bilen mens tanten var en snartur inne i butikken. De var 5 år.

Mens de satt der kom det en tyv og åpnet døra og tok mobiltelefonen som hun hadde lagt igjen i forsetet.

Jentene ble livredde og hylte av skrekk. Tanten kom ut i tide til å se tyven løpe, men i stedet for å trøste barna, løp hun etter tyven. Hun fikk takk ham igjen, slangt ham i bakken og tatt tilbake mobilen, men da hun kom tilbake sto jentene og hikstet mens de ble tatt hånd om av noe snille fremmede som tilfeldigvis kom forbi.

Niesen min fikk (forbigående, heldigvis) angst etterpå. Og det var såpass at de fikk inn ppt og greier.

Så: ikke la dem være alene i bilen.

Anonymous poster hash: 5ca55...a9b
Skrevet

Aldri, hun er 9 år nå

Anonymous poster hash: 5d34e...29d

Skrevet

Mine på 7 og 9 år får sitte i bilen om de ønsker, men det er bare siste året de har gjort det av og til

Anonymous poster hash: 7bc4c...448

Skrevet

Jeg har opplevd at bilen min har selvantent bare et par minutter etter jeg forlot den på parkeringsplassen, så jeg lar aldri barn sitte alene i bilen.

Heldigvis var det ingen i bilen når det skjedde, jeg rakk akkurat å finne en handlevogn før noen skrek at det brant i en bil på utsiden... Ingen gammel bil heller, bare maks uflaks og en elektronisk feil.

Anonymous poster hash: b7bfd...97f

Skrevet

Jeg har opplevd at bilen min har selvantent bare et par minutter etter jeg forlot den på parkeringsplassen, så jeg lar aldri barn sitte alene i bilen.

Heldigvis var det ingen i bilen når det skjedde, jeg rakk akkurat å finne en handlevogn før noen skrek at det brant i en bil på utsiden... Ingen gammel bil heller, bare maks uflaks og en elektronisk feil.

Anonymous poster hash: b7bfd...97f

På de 15 årene jeg har jobbet på kjøpesenter har det skjedd tre ganger at en bil har begynt brenne i parkeringshuset. Nå siste gangen var det førersetet som begynte brenne, feil med "rompevarmeren"

Skrevet

Min på fem vil gjerne sitte i bilen. Det får hun. Låser døren da.

Anonymous poster hash: dacbd...c85

Skrevet

Seriøst?? Du kødder???

Skrevet

Min er 4.5 år, og er leeenge til jeg forlater ham i bilen for å gå på butikken. Syns det er en uting..

Anonymous poster hash: c5960...d9d

Skrevet

Så om bilen begynner brenne, trille eller noen kjører i den så kommer hun ikke ut...

Skrevet

En femåring kan vel sitte alene i bilen i 2 min!!! Dere er hysteriske. Herregud, det må være slitsomt.

Husker den gangen jeg var hysterisk jeg, blir sliten av meg selv bare jeg tenker på det.

Anonymous poster hash: a3726...29a

Skrevet

En femåring kan vel sitte alene i bilen i 2 min!!! Dere er hysteriske. Herregud, det må være slitsomt.

Husker den gangen jeg var hysterisk jeg, blir sliten av meg selv bare jeg tenker på det.Anonymous poster hash: a3726...29a

2 min om alt går som det skal er jo null problem. Problemet er at man ikke vet om alt går som planlagt, og det tar mer enn 2 minutter.. Det er ikke hysteri, men normal omsorg for barnet.

Skrevet

2 min om alt går som det skal er jo null problem. Problemet er at man ikke vet om alt går som planlagt, og det tar mer enn 2 minutter.. Det er ikke hysteri, men normal omsorg for barnet.

Ok, sjansen er så liten for at noe skal skje, at det er større sjanse for at man krasjer når man er ute og kjører med barnet i bilen. Mener du det er manglende omsorg å kjøre bil med barn i også, med mindre det er høyst nødvendig?

Anonymous poster hash: a3726...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...