Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Datteren min går på barneskolen. Skolen har informert om at det ikke innvilges fri annet enn det som måtte være nødvendig for begravelse i nærheten familie og noen få andre spesielle ting. Det er pressisert at det ikke gis fri til for eksempel idrettsarrangement. Datteren vår spiller et instrument. Nå har hun fått tilbud om å være med på en konsert med et stort profesjonelt orkester. Det er kjempespennende og hun vil lære en masse, men det krever 3 hele og 2-4 halve dager med fri fra skolen. Hvordan gjør vi det? Vi kan sende en søknad vi vet hun får nei på eller som jeg er mest fristet til bare å la henne droppe skolen disse dagene uten å si noe på forhånd. Hva ville dere dere valgt. Anonymous poster hash: 701eb...3cd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Jeg hadde nok droppet konserten. Anonymous poster hash: 3a6b3...dcc
tante grusom master of law Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Her hadde hun ikke fått innvilget fri. De får kun fri hvis det er noe på landslagsnivå. Bærum
LilleVilje Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 La henne for all del være med på konserten! Det er jo en unik mulighet - og det er MASSE læring i det! Jeg vet ikke hva jeg ville gjort overfor skolen, men hadde det vært min datter, hadde den konserten faktisk fått forrang. Det er noe helt annerledes enn en ferie, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Jeg synes at du skal søke fri. Anonymous poster hash: b60ae...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 Hadde latt henne bli med:) Skole er viktig, men er man også flink til andre ting ville jeg også prioritert det. Det høres ut som en utrolig sjangse som er dum å la gå fra seg. Anonymous poster hash: a6207...e3b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Som profesjonell musiker i et symfoniorkester ville jeg si at jenta bør få fri. Om musikk er noe hun virkelig brenner for kan dere se på dette som fordypning i musikk"utdannelsen". Anonymous poster hash: 406bd...2a5
Optatium Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Helt ærlig, livet er verdt slike erfaringer. Her ville hun også fått fri.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Jeg kommer til å la hele være med på konserten. Både for selvtilliten sin del og for hvor mye hun vil lære. Akkurat det har ikke vært noen problemstilling. Spørsmålet er bare om vi søker først eller om vi bare tar fri uten å si noe i forkant. Anonymous poster hash: 701eb...3cd
Optatium Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Jeg syns det er riktig å søke i forkant, ikke lag dårlig stemning fra din side på en måte. Får dere nei så er hun syk. Og hvis de ikke skulle akseptere det, så gjør det ingenting om hun har ugyldig fravær. Til jul blir det nullet ut likevel☺️
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Som profesjonell musiker i et symfoniorkester ville jeg si at jenta bør få fri. Om musikk er noe hun virkelig brenner for kan dere se på dette som fordypning i musikk"utdannelsen". Anonymous poster hash: 406bd...2a5 Hun er ikke noe supertalent som øver uoppfordret i timevis, men hun liker det og overveier aldri å slutte. Jeg tror ikke hun kommer til å bli profesjonell musikker men musikken er noe hun kan ha stor glede av resten av livet likevel. Anonymous poster hash: 701eb...3cd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Slike ting skal man få fri for etter min mening. Be skolen si hva det er hun må gjøre av hjemmearbeid i tillegg. Regner med at hun er stødig i det meste når hun er så flink som du beskriver. Anonymous poster hash: 35f4e...663
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Slike ting skal man få fri for etter min mening. Be skolen si hva det er hun må gjøre av hjemmearbeid i tillegg. Regner med at hun er stødig i det meste når hun er så flink som du beskriver. Anonymous poster hash: 35f4e...663 Hun er ikke kjempegod, men hun har kommet med i dette prosjektet likevel og jeg er sikker på at det blir en stor opplevelse. Anonymous poster hash: 701eb...3cd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Synes dere blr søke. Blir dumt om hun liksom er " syk" og så snakker hun neste skoledag om konserten hun var med på Anonymous poster hash: 406bd...2a5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 Synes dere blr søke. Blir dumt om hun liksom er " syk" og så snakker hun neste skoledag om konserten hun var med på Anonymous poster hash: 406bd...2a5 Jeg hadde ikke tenkt å si at hun var syk men vært ærlig om at hun skulket med mors tillatelse siden vi mente det hun skulle være med på var viktig nok. Hva skulle egentlig være poenget med å søke når vi er nesten 100% sikker på å få nei og vi kommer til å la henne få fri uansett. Det blir på en måte verre å la henne få fri etter å ha fått nei, enn uten å sakt noe. Anonymous poster hash: 701eb...3cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå