Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Råd? Er helt hoven og rød på siden av puppen. Må jeg gi opp nå? Anonymous poster hash: 5000d...9ad
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Ingen grunn til å gi opp. Hold puppen varm og tøm den jevnlig. Evt paracetamol. Se ellers ammehjelpen.no for gode råd. Det heter også mastitt hvis du vil Google. Anonymous poster hash: 7fda2...179
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Råd? Er helt hoven og rød på siden av puppen. Må jeg gi opp nå? Anonymous poster hash: 5000d...9ad Gi opp hva? Ammingen? La barnet amme mye på brystet som er rødt. Ta en varm dusj og la strålen treffe brystet samtidig som masserer og håndmelker deg selv. Du må ikke stoppe opp ammingen på det brystet, da blir det verre. Får du feber eller du ikke blir bedre så kontakt lege. Lykke til Anonymous poster hash: 1d945...fc9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Gi opp hva? Ammingen? La barnet amme mye på brystet som er rødt. Ta en varm dusj og la strålen treffe brystet samtidig som masserer og håndmelker deg selv. Du må ikke stoppe opp ammingen på det brystet, da blir det verre. Får du feber eller du ikke blir bedre så kontakt lege. Lykke til Anonymous poster hash: 1d945...fc9 Har 38,2 i feber. Kan lege vente til imorgen? Eller vil det bli fort verre siden jeg har feber? Prøver tømme brystet annen hver time....hi Anonymous poster hash: 5000d...9ad
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Ville sett om Paracet hjalp. Anonymous poster hash: 7fda2...179
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 Jeg har endt opp med antibiotika hver gang. Men det kan vente til i morgen om du ikke er i skikkelig dårlig form. Det anbefales å amme mye, og varme dusjer/varme omslag. Om du er ferdig med renselsen kan varme bad gjøre godt. God bedring! Anonymous poster hash: 76a35...5f7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Har 38,2 i feber. Kan lege vente til imorgen? Eller vil det bli fort verre siden jeg har feber? Prøver tømme brystet annen hver time....hi Anonymous poster hash: 5000d...9ad Du kan få det vekk ved å tømme brystene. Oppstod det i dag, kan du vente med lege til i morgen. Annenhver time er bra, men husk på natten også! Det ksn hjelpe å stå i dusjen med varmt vann over puppen og håndmelke. Prøv å massere forsiktig over det ømme punktet. Bruk febernedsettende. Dersom du tåler og ikke nettopp har født, bruk ibux da det er mildt betennelsesdempende. Hold deg god å varm på bena, puppene og armene. Ikke stå i kjøleskapsdøra og lur på hva du skal spise feks 😊. Bruk ulltrøye innerst. Drikk masse vann. Oppsøk lege i morgen om du ikke er bedre. Anonymous poster hash: 33ecc...5b8
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Varm dusj. Fyll en ren bleie med så varmt vann du bare fikser uten brannskader. Legg den rundt puppen. Etterhvert masserer og pumper du ut melk og får løst opp klumpene. Anonymous poster hash: b70c0...e87
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Har du pumpe? Masser mot brystvorta, i lange drag. Husk at melkekjertlene finnes fra under armen og mot brystvoryen. Gjør det samme når du ammer Anonymous poster hash: f2942...ad7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Føler med deg 😞 To uker etter fødsel fikk jeg kraftig brystbetennelse. Tre døgn med 40,3 (på det høyeste) i feber, kaldsvetter, smerter i hele kroppen, hoven og vond pupp. Klarte ikke å stelle meg eller noe. Kraftig betennelse! Formen min var så elendig at jeg lå bare på sofaen sammen med babyen. Heldigvis var hun såppas lita at hun bare sov, bæsjet og ville ha pupp. Var helt sikker på at jeg måtte gi opp amminga. Etter bare to uker! 😞 Etter bryst betennelsen fikk jeg lite melk. Så trodde virkelig det var over. Nå er babyen min 8 mnd og ammes fortsatt!! 😄 Jeg er veldig stolt. ☺ Har tilsammen vært igjennom 8-10 brystbetennelser etter fødselen. Så det har vært slitsomt. Var så vondt å amme at jeg spente hel kroppen, skalv og strigråt! Mine råd til deg: AMM, AMM, AMM!! ☺ Ta en klut/håndkle og funkt med varmt vann. Ta en varm dusj og tøm puppen godt! En flaske med glovarmt vann og en sokk over ble min bestevenn når det var på det verste. ☺ Lykke til! Anonymous poster hash: db290...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå