Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Ingen av oss har noen store planer eller ønsker om giftemål. Men jeg har tenkt litt på om vi burde gjort det av mer praktiske grunner? Kanskje de "gale" grunnene. Men jeg tror ikke at vi får et bedre eller verre forhold eller samhold som familie av et bryllup. Tenker på å arve hverandre, utbetaling av livsforsikring og eventuelt viktige medisinske avgjørelser som handler om liv og helse. Stiller man sterkere som gift på noen av disse områdene? Vi har fellesbarn, ingen mine eller dine. Anonymous poster hash: d89bd...a06
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Dytt Anonymous poster hash: 79d64...9be
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Ingen av oss har noen store planer eller ønsker om giftemål. Men jeg har tenkt litt på om vi burde gjort det av mer praktiske grunner? Kanskje de "gale" grunnene. Men jeg tror ikke at vi får et bedre eller verre forhold eller samhold som familie av et bryllup. Tenker på å arve hverandre, utbetaling av livsforsikring og eventuelt viktige medisinske avgjørelser som handler om liv og helse. Stiller man sterkere som gift på noen av disse områdene? Vi har fellesbarn, ingen mine eller dine. Anonymous poster hash: d89bd...a06 Samme her. Vi elsker hverandre, og har planer om å være sammen to the bitter end😍 Vi har felles barn og felles økonomi. Enebolig og 2 biler. Ingen planer om giftemål egentlig, lurer også om vi burde? Vi har samboerkontrakt da..😬 Anonymous poster hash: 9f6c6...43b
Optatium Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Det er jo endel ting som er automatisk i det man er gift, og sånn sett kan det være en fordel. Likevel tror jeg du får dekket det meste gjennom en samboerkontrakt. Men kan jeg få spørre om hvorfor dere ikke gifter dere? Er det ikke naturlig å ønske å markere kjærligheten? For meg er det litt sånn at vi feirer alle livets overganger, navnefest, konfirmasjon og bryllup. Det er naturlig for meg☺️ Må ikke koste penger, om man syns det er sprøtt å bruke 100.000kr på en dag 😜
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Det er jo endel ting som er automatisk i det man er gift, og sånn sett kan det være en fordel. Likevel tror jeg du får dekket det meste gjennom en samboerkontrakt. Men kan jeg få spørre om hvorfor dere ikke gifter dere? Er det ikke naturlig å ønske å markere kjærligheten? For meg er det litt sånn at vi feirer alle livets overganger, navnefest, konfirmasjon og bryllup. Det er naturlig for meg☺️ Må ikke koste penger, om man syns det er sprøtt å bruke 100.000kr på en dag 😜 Det handler ikke om penger, men har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Jeg føler bare ikke et behov for å gifte meg. Jeg ser ikke hvordan det egentlig vil utgjøre en forskjell for oss. Og han har uttrykt at han ikke ser helt poenget han heller. Jeg ønsker egentlig ikke bruke mye penger på en slik dag, og all den tiden det tar å planlegge og sånt. Jeg ønsker ikke å være i fokus for et helt selskap en hel dag. Hvis vi skulle gjort det måtte det enten gjøres ordentlig, med et fint selskap med familie og venner tilstede. Eller bare oss to og en prest i Sjømannskirken et eller annet sted i verden, men da hadde det vel blitt stor ståhei blant familien. Ingen av delene appellerer veldig meg, men heller mer mot sistnevnte. Anonymous poster hash: 79d64...9be
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 Vurderer vi og, og det blir ikke en stor fest. Både pga økonomi, helse (jeg hadde blitt sengeliggende under middagen om det var mye folk, det skjedde meg når jeg var i et bryllup for 1 mnd siden), og fordi vi ikke liker oppmerksomhet. Enten bare oss og forlovere på tinghuset eller bare våre foreldre, søsken og de aller nærmeste vennene uten noe spesielt som skjer. Bare middag og kake. Anonymous poster hash: a62f2...7be
Optatium Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Det handler ikke om penger, men har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Jeg føler bare ikke et behov for å gifte meg. Jeg ser ikke hvordan det egentlig vil utgjøre en forskjell for oss. Og han har uttrykt at han ikke ser helt poenget han heller. Jeg ønsker egentlig ikke bruke mye penger på en slik dag, og all den tiden det tar å planlegge og sånt. Jeg ønsker ikke å være i fokus for et helt selskap en hel dag. Hvis vi skulle gjort det måtte det enten gjøres ordentlig, med et fint selskap med familie og venner tilstede. Eller bare oss to og en prest i Sjømannskirken et eller annet sted i verden, men da hadde det vel blitt stor ståhei blant familien. Ingen av delene appellerer veldig meg, men heller mer mot sistnevnte. Anonymous poster hash: 79d64...9be Penger er ofte en årsak, var bare derfor jeg nevnte det☺️ Dere må ikke gifte dere, er jo mange som ikke gjør det, men for meg er det en selvfølgelig, like fullt sol navnefest og konfirmasjon☺️
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Dere blir hverandres nærmeste pårørende i lovens øyne, og det har betydning f.eks ved medisinske kriser, ulykker e.l Dere har lovbestemt rett på innsyn i hverandres økonomi Dere får forsørgerplikt overfor hverandre Dere lignes sammen hos skatteetaten Dere får arverett og retten til å sitte i uskiftet bo Alle som bor sammen, eier sammen og har barn sammen bør enten gå til advokat og skrive en skikkelig samboerkontrakt eller gifte seg Vi valgte å gifte oss. Dro på ferie og kom hjem som gift. Hadde bestilt time på ambassaden, de stilte med vitner og vi ble gift. Har aldri hatt noen bryllupsfest eller utgifter på å gifte oss Anonymous poster hash: bc0be...45b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå