Gå til innhold

Noen der begge er leger og har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du lyst til å fortelle litt om det? 

Min er ferdig på studiet og har turnus igjen. Jeg går 5.semester på NTNU og har lån ett år til. Vi driver å tenker på barn, men det er mange som mener jeg bør vente til slutten av studiet med å prøve slik at vi evt får ila 5. eller 6.klasse. Har dere noen tanker om dette? Mange får barn på studiet, men det er mye å ta hensyn til med obligatorisk og eksamener osv...

Anonymous poster hash: 56789...bff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke partner som er lege, men er lege selv og har gått på NTNU ;)

Jeg ville unngått å få barn i 3. og 4.klasse. Det er DEFINITIVT de tyngste årene, både lesemessig og undervisningsmessig. I utplassering i 5. er det mye som kan tilpasses, hovedoppgavesemesteret er rolig, og 6. er helt greit (det er hva du gjør det til. Tøft i innspurten, da).

Tenker du å ta permisjon fra studiet er jo saken en annen, men jeg ser for meg at 3/4.klasse er hardt med små barn. Undervisningen tar så mye tid at det er vanskelig å få lest i utgangspunktet, med små barn blir det mye stress.

Anonymous poster hash: b8833...aa5

Skrevet

Jeg har ikke gått på NTNU, men har partner som er lege. Vi ventet med barn til etter at vi begge var ferdige med å studere. Turnuslivet kan til tider være ganske hardt, med små muligheter for tilrettelegging. Dersom mannen din er i turnus samtidig som du har strevsom periode med mye lesing/obligatorisk undervisning, kan det nok være litt stressende. Kanskje greit å vente til mannen er ferdig med turnus, slik at han evt kan velge en jobb uten for mye vaktbelastning dersom det er mye belastninger for deg på studiet? Det avhenger jo også av alderen deres og nettverk ellers i Trondheim:-)

Vi har fått tre barn, første da jeg var i turnus, de to andre etterpå.

Anonymous poster hash: 20714...388

Skrevet

takk for svar! flere?

HI

Anonymous poster hash: 56789...bff
Skrevet

Fastlegen min er gift med en sykehuslege

De ventet med barn til begge var i jobb, de fikk tre stykker ganske tett og har au-pair til å hjelpe seg med logistikken

Anonymous poster hash: 2a302...2d3

Skrevet

Ville ventet til han var ferdig med turnus og har fått en jobb i eller i nærheten av Trondheim. Kjipt hvis du er gravid/har baby, og han må bo i en annen landsdel.

Ellers blir nok hverdagslogistikken når dere begge er ferdig med turnus et kapittel for seg selv, men jeg kjenner mange legepar, og alle klarer jo å løse det... Selv om minst en av partene kanskje må fire litt f.eks. ved valg av spesialitet, listelengde, vaktjobbing etc.

Hilsen gift med lege

Anonymous poster hash: 9a61e...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...