Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Hvorfor i alle dager gidder de konene dette? Mannen kan umulig være like glad i alle.. Drama er det mellom konene også... Kunne du delt på mannen din? Anonymous poster hash: 9ab3a...952
Hengebukksvinet Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Nei det kunne jeg ikke.Ser liksom for meg at han(han i en mann,fire koner)går fra den ene til den andre og "holder på"...blir bare ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Hadde ikke vært noe for meg som er så sjalu! Hadde nok endt opp som 1 enkemann og 1 kone:) Nei, seriøst, ser ikke noe fordeler med livsstilen. Anonymous poster hash: bcc22...722
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Nei det kunne jeg ikke.Ser liksom for meg at han(han i en mann,fire koner)går fra den ene til den andre og "holder på"...blir bare ekkelt! Ja,veldig ekkelt Anonymous poster hash: 9ab3a...952
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Hadde ikke vært noe for meg som er så sjalu! Hadde nok endt opp som 1 enkemann og 1 kone:) Nei, seriøst, ser ikke noe fordeler med livsstilen. Anonymous poster hash: bcc22...722 Oj... Best å ikke komme i den situasjonen 😁😏 Anonymous poster hash: 9ab3a...952
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 Jeg kunne aldri tenke meg å leve sånn, men hvorforbli irritert? De har valgt en måte å leve på som de ønsker, ingen av dem er tvunget inn i det, livsstilen deres skader ingen, så jeg ser virkelig ingen grunn til å bli irritert. Mi inrømmeat jeg heller er imponert overat de klarer å holde en sånn familie samlet. Anonymous poster hash: 89c4d...c3f
Kjerringa med agurken Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Hvert sitt valg. Kody og konene virker jo rimlig oppegående. Problemer er det i alle familier, og de bruker jo en terapeut til å jobbe seg gjennom dem. Barna er utadvendte og får en god oppvekst. Jeg ville aldri godtatt å dele mannen min med noen, men disse konene velger dette selv. Etter å ha lest på DIB her vil jeg nok ikke si at de har mer drama der enn hos mange andre- bare flere folk å tilpasse seg ovenfor. Flerkoneri/flermanneri er vanlig i enkelte land, og de har egne "kjøreregler". Vil dog si at Kody virker ganske diplomatisk (og konene overkjører han ganske ofte) så ingen har en offerlamrolle der.
Elsker livet Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 Jeg tror ikke jeg kunne delt mannen med så mange, hadde muligens taklet en eller to. Synes antall mennesker i familien blir i overkant, 12-15 hadde holdt i massevis. Er litt kontrollfreak, og hos dem er det for mye kaos. Hadde heller ikke likt å bodd i separate hjem slik de gjør nå. Ville bodd i samme hus. Jeg irriterer meg også, synes Mary er/blir fremstilt så sutrete og dramatisk.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Nei men når jeg tenker litt,hva med 1 mann,1 kone og 3 elskerinner som du ikke vet om? Eller 100 sexpartnere og ONS før deg? Anonymous poster hash: 2022a...423
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 (endret) Pleier du å irritere deg over mennesker som velger annerledes enn deg? Går du også rundt og irriterer deg over folk som har færre/flere barn enn deg? Gifter seg/velger å leve som samboere, eier/leier, bor i leilighet/enebolig, liker/liker ikke sushi? Å undres over andres valg er jo greit men å gå rundt å irritere seg, når det ikke påvirker deg på noen måte, høres bare slitsomt ut. Endret 4. september 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Det finnes faktisk mange fordeler med en slik ordning. Jeg tror den største fordelen er selskapet konene får i hverandre. Barna også. Jeg kunne ikke delt min livs kjærlighet med noen andre. Men en mann jeg respekterte og likte godt, som jeg hadde ansett som en god og trygg (og økonomisk sterk) familiefar, kunne jeg faktisk inngått en sånn ordning med. Jeg setter såpass mye pris på storfamilielivet, det å ha mange rundt meg til enhver tid. Men enda bedre hadde vært om jeg kunne hatt to menn. Jeg elsker nemlig to, men vet at jeg bare kan ha én. Disse to dekker litt ulike behov hos meg og sammen gjør de meg komplett. Synd at menn er så lite villige til å dele med flere... Anonymous poster hash: bbe3e...b4e
Hjertefru Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Spesiell gjeng. Men virker som oppegående folk. Så lenge dette er frivillig ser jeg ikke det helt store problemet. Men vet at disse grupperingene har blitt beskyldt for bla tvangsekteskap og andre overgrep. Men er det virkelig lovlig der de bor? Dessuten regner jeg med at de er dypt religiøse. Det kommer ikke særlig godt fram. Lite om kirka og Gud...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Spesiell gjeng. Men virker som oppegående folk. Så lenge dette er frivillig ser jeg ikke det helt store problemet. Men vet at disse grupperingene har blitt beskyldt for bla tvangsekteskap og andre overgrep. Men er det virkelig lovlig der de bor? Dessuten regner jeg med at de er dypt religiøse. Det kommer ikke særlig godt fram. Lite om kirka og Gud... Det er jo det som er merkelig. Gud tillater ikke sånne forhold ! Jeg blir forresten irritert på konenes vegner. Jeg blir ikke irritert på deres måte å leve på. Han mannen kan umulig være skikkelig glad i noen av de,fordi da hadde han ikke klart å gå til de andre.. Hi Anonymous poster hash: 9ab3a...952
februarprins2013 Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Jeg var veldig skepisk til dem i begynnelsen,men jo mer jeg ser jo mer liker jeg dem, man lærer fort at man ikke skal dømme noen og hvordan man lever, for alle har ulik syn på livet, jeg personlig ville aldri gjort det,men jeg tror det både er postive og negative sider ved og leve slik som de gjør
Superdolly Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 Det er jo det som er merkelig. Gud tillater ikke sånne forhold ! Jeg blir forresten irritert på konenes vegner. Jeg blir ikke irritert på deres måte å leve på. Han mannen kan umulig være skikkelig glad i noen av de,fordi da hadde han ikke klart å gå til de andre.. Hi Anonymous poster hash: 9ab3a...952 "Gud tillater ikke...?" Har du snakket med Ham om dette siden du er så sikker på det? Han i serien henviser jo stadig til Bibelen hvor det (i følge ham) står om dette, så jeg antar at de har dekning for det innenfor sin religion. De er fundamentalistiske mormonere, og de har en annen tro enn mainstream norske kristne. Så deres Gud tillater sikkert polygami. Det er jo ikke sikkert at de har samme Bibeloversettelse som den vanlige norske heller, når jeg tenker meg om.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 Jeg lever slik og det er ikke mer drama enn i et forhold der må er bare to! Anonymous poster hash: da543...3dd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #17 Skrevet 4. september 2016 Han er noe av det ekleste jeg vet om. Håret..blærk! Anonymous poster hash: d57c7...5de
Jordbærblomst Skrevet 4. september 2016 #18 Skrevet 4. september 2016 Jeg følger slavisk med på Sister Wives (1 mann, 4 koner). Jeg synes det er utrolig fasinerende, må jeg ærlig innrømme! Jeg kunne aldri noensinne vurdert å leve på samme måte selv, men det er jo spennende å få innblikk i hvordan andre mennesker lever. Spesielt fordi jeg alltid har hatt en mening om at polygamist-familier lever i sekt-lignende forhold, med en arrogant mann og underkuede koner. Så jeg synes det er interessant
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #19 Skrevet 4. september 2016 Jeg lever slik og det er ikke mer drama enn i et forhold der må er bare to! Anonymous poster hash: da543...3dd Fortell fortell!! Bor du i Norge? Er du en av konene eller har du flere menn?? Anonymous poster hash: 7abf3...7cf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #20 Skrevet 4. september 2016 Jeg lever slik og det er ikke mer drama enn i et forhold der må er bare to! Anonymous poster hash: da543...3dd Tror deg ikke Anonymous poster hash: 9ab3a...952
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #21 Skrevet 4. september 2016 Alle de fire konene virker oppegående, så hvorfor ikke? Deres valg, som de har tatt med åpne øyne. Hvordan de holder ut med Kody, er likevel mer enn jeg fatter. 😂 Anonymous poster hash: 99e8d...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå