Gå til innhold

Servering i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmere det seg første barnebursdag med klassen. Er det nok med sjokoladekake, muffins, gelé, potetgull og en uoverkommelig haug med smågodt? De blir 11 barn totalt om alle kommer.

Hvilken varmmat er populær å servere? Gjerne noe enkelt og som "alle" spiser!

Anonymous poster hash: 7a5e3...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns i grunnen det var mye å servere jeg, vi hadde feiring med 30 unger og hadde kake, gelé og potetgull... Pølser i brød/lompe først.

Anonymous poster hash: 5aed1...214

Skrevet

Jeg har god erfaring med pizzasnurrer. Jeg lager dem med tomatsaus og ost. Da er man ut over alle "liker ikke"- grønnsaker og de som ikke skal ha kjøtt.

Potetgull og en kake med masse godteri.

Det er stort sett det vi har hatt i alle barnebursdagene.

Skrevet

Hva med pannekaker.

Og om det kommer muslimske barn så ikke server de gelé.

Skrevet

Vi serverer enten pølser eller bestiller pizza. Sjokoladekake, popcorn og smågodt etterpå. Caprisonne til drikke.

Skrevet

Hørtes heller mye ut. Vi pleier å ha pizza eller pølser. Så kake og en ting til, da enten gele, lyse muffins, skoleboller eller annet. Smågodt /godteposer synes jeg bare er sukkeroverkill så det styrer vi unna. Saft til drikke og gjerne noe oppskåret frukt også.

Anonymous poster hash: ab7bb...567

Skrevet

Vi serverer enten pølser eller hjemmelagd pizza, alltid sjokoladekake, og is eller litt godteri i en bolle.

Anonymous poster hash: 178e4...70d

Skrevet

Pizzasnurrer, sjokoladekake, muffins og noen skåler med snop.

Muffins er det viktigste her, ungene kaster seg over fatet. Jeg lager helt vanlige lyse muffins med sjokoladebiter i og pynter med melis og forskjellige typer kakestrøssel. Kjøper gjerne noen drinkparaplyer, små flagg e.l som jeg setter i dem og det er kjempepopulært.

I fjor lagde jeg fruktspydpinnsvin i 8-års dagen til datteren min og ungene ble seriøst fornærmet for at det bare var 2 til hver ;)

https://www.google.no/search?q=fruktpinnsvin&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjwzdyv7_POAhXLjCwKHQr6ABIQsAQIGw

https://www.google.no/search?q=muffins+barneselskap&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj_pKDA7_POAhVHiCwKHRkOAWMQsAQIJg#imgrc=5ALzuaL60a1l7M%3A

https://www.google.no/search?q=muffins+bursdag&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi2tcSC8PPOAhWDiCwKHXEdBr8QsAQILg#imgrc=CmTv5EpeN5KZTM%3A

http://kreativpote.blogg.no/1401854261_uglemuffins.html

Anonymous poster hash: 0bfaf...d60
Skrevet

Sist bursdag feiret vi med sjokoladekake, kanelboller, popcorn og bær (bringebær og blåbær) i små glass på bordene. Var mer enn nok og det eneste som ble tømt var bærglassene 😀

Anonymous poster hash: 3d1ea...a25

Skrevet

Takk dere!

Hvilken pizza serverer dere? Er det hjemmelaget eller grandis liksom? Vurderer å ha pannekaker for det liker vel alle?

Tror jeg dropper geleen basert på det dere sier her. Jeg kjenner ikke ungene i klassen enda, men det er jo mulig at det er noen som er muslimer uten at jeg vet det. Baker heller maaaange muffins tenker jeg. 

Baker dere f.eks en langpannekake og det holder?

Skrevet

Takk dere!

Hvilken pizza serverer dere? Er det hjemmelaget eller grandis liksom? Vurderer å ha pannekaker for det liker vel alle?

Tror jeg dropper geleen basert på det dere sier her. Jeg kjenner ikke ungene i klassen enda, men det er jo mulig at det er noen som er muslimer uten at jeg vet det. Baker heller maaaange muffins tenker jeg. 

Baker dere f.eks en langpannekake og det holder?

Ja, det holder i massevis med en langpanne og muffins.

Jeg har laget pizzasnurrer, bare har pizzasaus, litt karbonadedeig og ost inni, dropper skinke siden det er noen muslimer i klassen. Greit å lage noe alle kan spise.

Det greie med pizzasnurrer er at du kan lage de lang tid i forveien og fryse, på selve dagen tar du de bare opp på morgenen og rett før selskapet sprer du de på langpanne/rist og varmer de noen minutter i ovnen så de er passe lunkne. Veldig enkelt og greit å servere.

Skrevet

Frukt og bær i sånne muffinsformer av papp er veldig populært faktisk 😊

Anonymous poster hash: 4978f...1b0

Skrevet

Ja, det holder i massevis med en langpanne og muffins. Jeg har laget pizzasnurrer, bare har pizzasaus, litt karbonadedeig og ost inni, dropper skinke siden det er noen muslimer i klassen. Greit å lage noe alle kan spise. Det greie med pizzasnurrer er at du kan lage de lang tid i forveien og fryse, på selve dagen tar du de bare opp på morgenen og rett før selskapet sprer du de på langpanne/rist og varmer de noen minutter i ovnen så de er passe lunkne. Veldig enkelt og greit å servere. Anonymous poster hash: 0bfaf...d60

Du dropper skinke men bruker karbonadedeig? Du vet at den også kan inneholde svin?

Anonymous poster hash: 0fed8...b71

Skrevet

Du dropper skinke men bruker karbonadedeig? Du vet at den også kan inneholde svin?

Anonymous poster hash: 0fed8...b71

Jeg kjøper selvfølgelig ikke en som inneholder svin. Hvilken karbonadedeig er det som inneholder svin foresten? Har sett det i noen kjøttdeiger, men ikke i de karbonadedeigene jeg har brukt....

Skrevet

Jeg lar bursdagsbarnet bestemme varmmaten, innen rimelige grenser. I løpet av årene har vi servert pizza, pølser, hamburger osv. Uansett hva man serverer et det noen som ikke kan eller vil spise det. Er det allergier el tilpasser jeg maten, er det at de ikke liker, så får de spise mer kake i stedet for.

Etterpå får de sjokoladekake, muffins,smågodt og frukt. Har også hatt gelé et par ganger allergier har gjort det vanskelig med kaker.

Anonymous poster hash: b030a...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...