Gå til innhold

er dette mensen?! hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg slutta å amme minsten gikk det tre måneder før mens kom tilbake (med de andre kom den innen to uker og var deretter regelmessig). Syklusene har vært på henholdsvis 34, 27, 12, 29 og 18 dager. I de "lange" syklusene har jeg hatt pms opptil en uke før med hodepine murringer ømme bryst og oppblåsthet. Mens i en drøy uke med kraftigere blødninger første dagene.

I de korte Syklusene har mensen kommet brått på, med påtagende mensmerter samme dag. Forrige gang hadde jeg blødninger i 3-4 dager, moderat mengde,mye mindre enn jeg er vant til.

Nå kom mensen plutselig på dag 18. Jeg blør omtrent ikke. Mye murringer og mensvondt samme dag som jeg fikk brun utflod. Har kun hatt noen små brune flekker i bindet samt ved tørk og svak svak rød/ rosa flekker ved tørk et par ganger de siste to dagene. Jeg har hatt hodepine og kviseutbrudd og brystene har blitt ømme i dag på dag 2.

Hva er dette? Må jo være mens pga alle hormonelle tegn som opptrer med mensen vanligvis. Hadde det vært blødninger utenom så hadde det vel ikke kjent ut som mensen på alle andre måter?

Jeg har økt treningsmengden siste tiden og løper mye. Trener også to ganger per dag i løpet av uka. Er ikke undervektig. Kan dette ha noe å si?

Anonymous poster hash: 83ef9...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...