Gå til innhold

Slitasje pga jobb.....rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet på gulvet som sykepleier i over 20 år. Nå begynner jeg å få slitasjeproblemer bla i kneledd. Føler at jobben gjør meg verre,regner med at det er også den som er roten til problemet da jeg har gått masse på harde gulv. Er normalvektig. Går nå til behandling for smerter i muskler og ledd, men tvilsomt om dette vil hjelpe ift slitasje i knær.

Jobber 100 prosent pga økonomi og er lite borte. Presser meg til det selv om det går på helsa løs. Har dessverre ikke økonomi til å koste omskolering, men har prøvd å søke lettere jobber. Har ikke fått napp, vanskelig arbeidsmarked. Føler meg sliten, lei og låst.

Har jeg noen rettigheter ift nav, arbeidsgiver etc?

Anonymous poster hash: bfd2e...718

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav kommer først inn i bildet om du blir sykemeldt, da har du krav på hjelp fra dem. Først og fremst vil se forsøke å få til tilrettelegging, går ikke det kan omplassering være et alternativ (det er vel ia bedrift)

Om ingenting med nåværende arbeidsgiver vil nav kunne være behjelpelig med å finne ny jobb med den kompetansen du har

Utdanning er siste utvei og da er du gjerne på arbeidsavklaringspenger som er 66% av lønnen du har i dag, så du må regne med lavere lønn i prosessen

Nav ønsker da gjerne å bygge videre på den utdanningen og kompetansen du har, så videreutdanning er mer sannsynlig enn omskolering

Anonymous poster hash: 606a7...b2e

Skrevet

Tusen takk for innspill!

Anonymous poster hash: bfd2e...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...