Gå til innhold

Mannen min er så ufattelig veik og pysete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så utrolig irritert for mannen min er så veik og konfliktsky. Han tør aldri å si i fra uansett hvor urettferdig han eller familien blir behandlet. Jeg føler det er bare min mann som er slik, at alle mine venninner og bekjente har ordentlige menn som tør å sette foten ned.

Her er noen få eksempler som har skjedd den siste uken:

-han var på hyttetur med noen andre menn, men måtte stå igjen aleine da de hadde dratt for å vaske. Han turde ikke å si i fra at de også måtte vaske.

-bilen har vært på en skikkelig dyr reparasjon , men lager ulyder etterpå. Han tør ikke krangle på at slik skal det ikke være.

Kunne komt med hundrevis av eksempler, jeg klikker snart, kan han ikke bare ta seg sammen? Andre med pysete menn? Noen som har fått de til å bli litt tøffere? I så fall hvordan?

Anonymous poster hash: 01879...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min måtte stå igjen aleine, de andre bare dro!

Hi

Skrevet

Er vel sånn personligheten hans er. Eller så er han usikker på seg selv. Du virker jo ikke helt empatisk 😳

Anonymous poster hash: b10b8...510

Skrevet

Synes litt synd på han som har deg som kone...

Jeg har en mann som er veldig tøff, men jeg er selv ganske pysete. Det har han aldri kritisert meg for. Det som derimot har hjulpet er at han er støttende, kjærlig og omsorgsfull. Langsomt har derfor jeg også blitt tøffere.

Enten det er ektefeller eller barn som er "pysete" og "veike" er det en grunn til at de har blitt sånn, og kjefting/kritikk/drama virker så absolutt mot sin hensikt og gjør dem bare mer "pysete" og "veike".

Hvorfor valgte du han da? For å bosse han rundt? Ville ha en tøffel? Om du vil at han skal gå met selvtillit så behandle han bra, med respekt og kjærlighet og tillit.

Anonymous poster hash: d9619...fbc

Skrevet

Er vel sånn personligheten hans er. Eller så er han usikker på seg selv. Du virker jo ikke helt empatisk 😳

Anonymous poster hash: b10b8...510

Jeg blir bare så utrolig oppgitt og sint, det skaper utrolig mye ekstra bryderi for min del.

Alltid må jeg ordne opp fordi han ikke tør.

Hi

Skrevet

Synes det er bra han har deg som kone, så kan du i i fra på hans vegne og lære han å stå opp for seg selv

Anonymous poster hash: 75f56...ba5

Skrevet

Synes litt synd på han som har deg som kone...

Jeg har en mann som er veldig tøff, men jeg er selv ganske pysete. Det har han aldri kritisert meg for. Det som derimot har hjulpet er at han er støttende, kjærlig og omsorgsfull. Langsomt har derfor jeg også blitt tøffere.

Enten det er ektefeller eller barn som er "pysete" og "veike" er det en grunn til at de har blitt sånn, og kjefting/kritikk/drama virker så absolutt mot sin hensikt og gjør dem bare mer "pysete" og "veike".

Hvorfor valgte du han da? For å bosse han rundt? Ville ha en tøffel? Om du vil at han skal gå met selvtillit så behandle han bra, med respekt og kjærlighet og tillit.

Anonymous poster hash: d9619...fbc

Jeg kjefter ikke på han, jeg er bare utrolig LEI. Jeg har nettopp betalt 50.000 på bilen HANS, men han tørr ikke å si i fra til de på verkstedet til tross for den bråker verre en en ufo. Dette innebærer at jeg må ordne ut for han i kommende uke. Jeg har ikke tid til å ordne ut for han hele tiden!

Jeg er ekstra sur nå så det merker dere nok på tonefallet mitt. Han har vært på guttetur i helga, men nå står han igjen aleine med alt rotet og vaskinga. De andre karene dro bare, uten å gjøre en ting! Han burde sagt i fra til de fem andre steder de fikk ta sitt eget rot, oppvask og søppel! (Avtalen var at han skulle vært hjemme til nå fordi jeg må fikse noe på jobb, men barna kan ikke være aleine hjemme)

Hi

Skrevet

Jeg kan til en viss grad skjønne deg. Jeg har en pysete mann selv. Han kan stå og snakke med naboen, og stille han de mest selvsagte spørsmål som han allerede vet svaret på. F.eks; hva slags fugl er det egentlig? Når det hopper en skjære forbi dem. Eller; står sola opp i øst eller vest? Er hund et pattedyr?

Hvorfor fordummer han seg selv sånn? Jeg blir matt. Jeg har tatt det opp med han ved et par anledninger, men han vil ikke snakke om det.

Anonymous poster hash: bf9fb...0e7

Skrevet

Min erfaring er dessverre at dette er en meget, meget utbredt "mannesyke".

Særlig overfor ekskona, som bare kan si hopp, da hopper han. Vet ikke noen gode råd å gi deg.

Anonymous poster hash: d6958...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...