Gå til innhold

Hårfjerning i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske mye hår i kinnene (de er heldigvis lyse). Jeg har tidligere prøvd voksing flere ganger, men det ender nesten alltid med småkviser der hårene er dratt ut etter noen dager. Hva gjør jeg galt? Hjelper det å gjøre det ofte? Og så lurer jeg på om det finnes hårfjerningskrem man kan bruke i ansiktet?

Anonymous poster hash: c4e03...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en god del hår, mistenker at jeg ville fått skikkelig skjegg med stive hår hvis jeg gjorde som henne...

Det er en myte at hår som blir barbert blir stive. Vet om mange som gjør på denne måten, og de har ingen problemer med tykke, stive hår. Bare dun, småhår.

Anonymous poster hash: 1314f...ca3

Skrevet

Jeg bruker hårfjerningskrem.

Selv om det står at den ikke skal brukes i ansiktet så fungerer det helt fint!

Jeg blir sår og rød av voksing.....

Anonymous poster hash: f523d...2f9

Skrevet

Jeg har prøvd en hårfjerningskrem fra helsekostbutikk. Den passer sensitiv hud, og tar bort håret.

Anonymous poster hash: 0942c...d57
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å bruke en reseptbelagt krem mot uønsket hårvekst i ansiktet. Og det ser ut til at den funker!!

Har mange svarte "skjegghår" på haka, og må nappe daglig. Gleder meg til en fremtid uten pinsett😳😜

Anonymous poster hash: 8b419...d44

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å bruke en reseptbelagt krem mot uønsket hårvekst i ansiktet. Og det ser ut til at den funker!!

Har mange svarte "skjegghår" på haka, og må nappe daglig. Gleder meg til en fremtid uten pinsett😳😜

Hvilken krem er det? Del med meg oss er du snill:) Jeg har akkurat samme problemet, masse hår på hals og hake! Forferdelig

Anonymous poster hash: 4605a...ffa

Skrevet

Får man den hos legen?

Anonymous poster hash: a9562...464

Skrevet

Du må bruke ansiktsskrubb etter voksing, kviser bruker gjerne være inngrodde hår.

Brukte å få kviser etter voksing før, men nå skrubber jeg 1-2 dager etter.

Jeg bruker også samme voks hver gang, så kanskje huden er blitt vant til voksen. Får aldri kviser i vokse-området lenger ihvertfall:) vokser ca 1 gang i mnd.

Anonymous poster hash: 3bd84...cdd

Skrevet

Bruk threading! Må gjøres hos profesjonelle, men huden blir ikke sår. Mye mer skånsomt. Les her om teknikken: https://www.google.no/search?q=threading&oq=threading

Finnes i alle store byer og mange tettsteder :)

Gjør det vondt? Ser for meg at det tar ganske lang tid også?

Skrevet

Jeg har prøvd en hårfjerningskrem fra helsekostbutikk. Den passer sensitiv hud, og tar bort håret.

Anonymous poster hash: 0942c...d57

Hva heter den?

Skrevet

Hvilken krem er det? Del med meg oss er du snill:) Jeg har akkurat samme problemet, masse hår på hals og hake! Forferdelig

Anonymous poster hash: 4605a...ffa

Helt enig, kan du dele navnet på kremen med oss? :)

Skrevet

Gjør det vondt? Ser for meg at det tar ganske lang tid også?

Ja, det gjør nok litt vondt. Men de kan smøre på litt embla-krem, så kommer du gjennom med et herlig resultat. Det tar ikke så veldig lang tid, synes jeg. Var ferdig på under en halvtime og alle hårene var borte :) Kan ikke si det samme om voksing (synes jeg)..

Skrevet

Ja, det gjør nok litt vondt. Men de kan smøre på litt embla-krem, så kommer du gjennom med et herlig resultat. Det tar ikke så veldig lang tid, synes jeg. Var ferdig på under en halvtime og alle hårene var borte :) Kan ikke si det samme om voksing (synes jeg)..

Voksing går jo fortere enn det, da. De drar jo ut hårene med denne metoden også. Hvorfor er det bedre for huden enn voksingen?

Skrevet

Jeg kan ingenting om dette annet enn der jeg har hørt. Ikke ta det for god fisk.

Når du vokser, river du også i huden og kan lage mikroskopiske sår. Der kan det bli infeksjon. I tillegg får man gjerne ikke med alle hårene når man vokser, så man må prøve igjen og igjen. Mer skade på huden.

Med threading blir alt borte uten å skade huden. Og ALT blir borte. I alle fall hos dem jeg har vært hos. Må ofte fjerne masse ansiktshår pga sykdom. Threading er det første jeg er fornøyd med :)

Skrevet

Vaniqa heter den. Reseptbelagt, så man må til lege for å få. Mulig man må bruke den "for alltid", men gjerne for meg.. 😜

Skrevet

Takk for svar alle sammen😊

Skrevet

Googlet Vaniqa og det er jammen et voldsomt produkt med endel bivirkninger. Dyrt er det også.

Anonymous poster hash: 4a8b7...48f

Skrevet

Googlet Vaniqa og det er jammen et voldsomt produkt med endel bivirkninger. Dyrt er det også.

Anonymous poster hash: 4a8b7...48f

Voldsomt? Milde bivirkninger som kviser og inngrodde hår er det nok verdt, jeg har brukt den i en uke og har veldig god effekt allerede. Den er jo veldig drøy, så om den er dyr bryr jeg meg lite om det.. Husker ikke hva den kostet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...