Gå til innhold

alkohol og foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og 11-åringen er på hyttetur med klassen og fedrene i klassen. Jeg ble overasket over at alle fedrene hadde med seg øl. Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 55c40...c4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at et par øl til maten er greit nok, men ikke om de dundrer til med en masse alkohol hver.

Burde forøvrig ikke være umulig å klare seg uten alkohol en helg heller.

Anonymous poster hash: c61eb...02b
Skrevet

Kommer jo veldig an på.om det blir "fyllefest" eller 2 øl til maten.

11 åringer tåler fint å se at det kan drikkes alkohol i moderate mengder.

Anonymous poster hash: 87c6f...22c

Skrevet

Slikt hører ikke med på en klassetur, hadde det vært en tur med venner og barn så hadde det vært noe helt annet.

En vet aldri hvem barn som sliter pga alkohol eller hvem voksne som gjør det heller, så på slike ting hører ikke alkohol hjemme.

Og jeg trodde egentlig jeg var ganske åpen rundt dette med alkohol, og ikke en anti dame. Jeg kan drikke når ungene er hjemme, men jeg holder meg til ett glass. En fest kan jeg også ta, men da skal jeg vite at jeg ikke har noen barn hjemme når jeg våkner. Jeg må kunne føle litt synd på meg selv før jeg er klar til å være mamma igjen. Selv om jeg håbare har hatt en slik dag i mitt liv, så vet jeg aldri når en slik dag kommer igjen etter en fest.

Anonymous poster hash: a36c3...114

Skrevet

Det hører ikke hjemme på klassetur

Anonymous poster hash: 2afba...dbd
Skrevet

Jeg er heller ikke snerpete når det gjelder alkohol. Og kan godt ta meg et glass vin med barna tilstedet. Alikevel ble jeg veldig overasket over at det lissom var helt selvfølgelig at man hadde med alkohol på klasseturen....

HI

Skrevet

Oi! Det synes jeg virkelig ikke hører hjemme på en klassetur. Man vet jo aldri hvem som sliter med alkohol og som ikke klarer å stoppe i tide, selv med ansvar for barn.

Anonymous poster hash: 9ffd6...eac

Skrevet

Akkurat på klassetur synes jeg det blir feil. Jeg kan dra på hyttetur med venninner og barn og vi kan ta et glass vin på kvelden, men når det er en klassetur er man der i en langt mere offisiell rolle. Det er langt flere barn og man har ansvaret også for andres barn. I tillegg kan ting når man er så mange fortere bli kaotiske eller uoversiktlige. Da er det en fordel å være klar i toppen. Om ALLE de voksne drikker - selvom det er moderat - hvem skal da kjøre om ett av barna skader seg og må en tur på legevakten? Er det en klassetur forventer jeg at det er styr på slike ting.

Skrevet

Her har det vært vanlig med ost og vin for foreldrene på kvelden når det har vært klasseturer. Det blir vell omtrent det samme? Det har aldri vært noe fyll.

Anonymous poster hash: cf183...bb2

Skrevet

Er veldig liberal på alkohol jeg altså, men syns ikke det passer på klassetur...

Som 11-åring hadde jeg blitt litt usikker om de voksne hadde drukket på mine klasseturer.

Anonymous poster hash: 1dd26...61f

Skrevet

Fullstendig hjernedødt. Og det kommer fra en som ikke er hysterisk ang alkohol.

Anonymous poster hash: 6f613...b2d

Skrevet

Takk for svar:)

Da skjønner jeg at jeg ikke er helt på jordet.

HI

Skrevet

Ser jeg går mot strømmen her.Jeg ser ingen problemer med at fedrene koser seg med noen øl på kvelden.Regner med at de er voksne ansvarlige mennesker!

Skrevet

Jeg er temmelig liberal, og drikker glatt et par glass vin så ungene ser det, og til og med om ungene har overnattingsgjest. MEN hadde jeg vært forelder på klassetur med ungene så hadde jeg absolutt ikke rørt alkohol, et sted går det en grense.

Anonymous poster hash: 07535...ca6

Skrevet

Det kommer an på mengden. To øl hver PR kveld er max.

Men egentlig synes jeg de godt kunne klart seg uten alkohol i den settingen. Ville tatt det opp med klassekontakt til neste gang.

Hvorfor er det forreste bare fedre med? Sikkert skadd av oppveksten her nå, men jeg hadde aldri fått lov av mor til å dra på hyttetur med bare fedre som 11-åring. Hun var livredd for overgrep, hadde vel blitt utsatt dor det selv som barn. Hadde hun oppdaget at det var alkohol med i bildet, hadde hun nok gått helt i vranglås :P

Anonymous poster hash: 0aa89...2b7

Skrevet

Pappatur - guttetur med unger. Bli kjent med de andre fedrene. Vi mødrene har hatt mammakveld, men da uten ungene. Er flere klasser på skolen som har hatt pappaturer her... Litt fordomsfullt å tenke overgrep med en gang, fordi det ikke er noen damer til å passe på.... Hva med overnattinger hos venner, skal man sjekke at mor er hjemme og ikke bare far da??

Skrevet

Pappatur - guttetur med unger. Bli kjent med de andre fedrene. Vi mødrene har hatt mammakveld, men da uten ungene. Er flere klasser på skolen som har hatt pappaturer her... Litt fordomsfullt å tenke overgrep med en gang, fordi det ikke er noen damer til å passe på.... Hva med overnattinger hos venner, skal man sjekke at mor er hjemme og ikke bare far da??

Eh???

Anonymous poster hash: 28ef7...7f8

Skrevet

Eh???

Anonymous poster hash: 28ef7...7f8

Ehh hva?

Anonymous poster hash: 2afba...dbd

Skrevet

Er dette i regi av skolen eller noe fedrene selv kom på? Om det er sistnevnte tenker jeg at hvorfor skal det være så farlig å ta et par-tre øl?

Anonymous poster hash: a2019...a86

Skrevet

ser ikke helt problemet, drikker de seg drita er det selvsagt ikke greit,men koser dem seg med et par øl, skader det neppe 11åringer

Skrevet

Ser jeg går mot strømmen her.Jeg ser ingen problemer med at fedrene koser seg med noen øl på kvelden.Regner med at de er voksne ansvarlige mennesker!

Samme tenker jeg. Det kan bli en lang kveld for foreldrene. Ungene legger seg jo først, hva er galt med å ta en øl etterpå og prate litt voksenprat?

Anonymous poster hash: aed4d...e6b

Skrevet

Samme tenker jeg. Det kan bli en lang kveld for foreldrene. Ungene legger seg jo først, hva er galt med å ta en øl etterpå og prate litt voksenprat?

Anonymous poster hash: aed4d...e6b

Noen klarer ikje å stoppe i tide. Noen barn kan bli engstelige hvis de har foreldre som drikker. Mange grunner.

Jeg synes det er helt ok hjemme eller på hyttetur med venner. Men ikke hele klassen eller noe i regi av skolen.

Anonymous poster hash: 9ffd6...eac

Skrevet

Man drikker ikke med barn tilstede. Les dere opp på litt forskning.

Anonymous poster hash: 7099c...a25

Skrevet

Jeg hadde ikke likt å sende mitt barn på klassetur og så skal alle de voksne som er med drikke alkohol. Nei, ølen kan de ta på en vanlig guttetur, ikke klassetur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...