Gå til innhold

Antall kaker i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire bursdag for barnet vårt neste helg. Vi blir 9 voksne og et barn. Nå påstår mannen at vi er kjipe på kakefronten. Hadde tenkt til å bake kanelsnurrer og en bløtkake. I tillegg tenkte jeg å ha litt is og frukt. Holder ikke det i massevis da? Vi skal servere god lunsj i forkant også.

Det er hel ingen som orker å spise så mye mer da?

Anonymous poster hash: e1405...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det holder, men erfaringsmessig vil du få mange forskjellige svar her inne. :P Noen steder i landet har de minst 10-12 forskjellige kaker i en vanlig bursdag, andre steder bare én. Jeg synes begge deler er like rart og at det du beskriver er akkurat passe. ;)

Anonymous poster hash: a9a48...8df
Skrevet

Helt greit.

Her er det et must med både sjokoladekake og bløtkake, så jeg ender alltid opp med minst tre sorter.

Anonymous poster hash: c1af4...4f2

Skrevet

Kan ikke mannen bake en sjokoladekake da?

Anonymous poster hash: 86de0...66d
Skrevet

Kan ikke mannen bake en sjokoladekake da?

Joda, det kan han helt sikkert. Men han fikser all den andre maten. Så han tar alt fra å bake rundstykker, grille, lage salater osv. Så jeg har tatt på meg kakebakingen.

Det er ikke noe pes å gjøre det, men vi skal ha barnebursdag dagen etter, og da blir det ny bløtkake, mer kanelboller, gelé og muffins.

Så jeg prøver bare å begrense mengden til et fornuftig nivå 😂

Skrevet

Jeg har alltid to tre kaker i selskap med ca den mengden gjester. Er godt å ha noe å velge i. Kan du f.eks ordne en oreokake, eller kanskje ostekake med gelelokk?

Skrevet

Joda, det kan han helt sikkert. Men han fikser all den andre maten. Så han tar alt fra å bake rundstykker, grille, lage salater osv. Så jeg har tatt på meg kakebakingen.

Det er ikke noe pes å gjøre det, men vi skal ha barnebursdag dagen etter, og da blir det ny bløtkake, mer kanelboller, gelé og muffins.

Så jeg prøver bare å begrense mengden til et fornuftig nivå

Lag en stor sjokoladekake og ha halvparten i barnebursdagen dagen etter. 

Skrevet

Så jeg prøver bare å begrense mengden til et fornuftig nivå 😂

Er det nødvendig med bløtkake i barnebursdag?

Anonymous poster hash: 7f644...602

Skrevet

To kaker er minimum, det er greit å ha litt å velge i.

Lag en sjokoladelangpannekake og del i stykker så har du til begge selskapene. Unger flest vil heller ha sjokoladekake enn bløtekake.

Skrevet

Hadde droppet bløtkake i barneselskapet og heller bakt en langpanne sjokoladekake på søndag og delt i to så du har begge dager

Min erfaring er at i barneselskap kan ungene spise både to og tre og fire Muffins hver, og et sjokoladekakestykke, bløtkake er det veldig få av ungene som vil ha.

Anonymous poster hash: c1af4...4f2

Skrevet

Bløtkake i barnebursdagen må jeg ha. Bursdagsbarnet elsker bløtkake, og har bestilt en frostkake med bilde av Anna og Elsa 😁

Men takk for alle innspill, det er morsomt å se hvor mye det varierer 😊

Skrevet

Barnebursdag uten sjokoladekake er utenkelig for meg. Er forøvrig enig med mannen din, synes planene dine er knappe. 

Skrevet

Ser vel her at jeg bør dra til med en sjokoladekake også da 😂

Er ikke glad i kaker selv, så for min del kunne vi bare droppet hele greia 😆

Skrevet

Vi skal feire bursdag for barnet vårt neste helg. Vi blir 9 voksne og et barn. Nå påstår mannen at vi er kjipe på kakefronten. Hadde tenkt til å bake kanelsnurrer og en bløtkake. I tillegg tenkte jeg å ha litt is og frukt. Holder ikke det i massevis da? Vi skal servere god lunsj i forkant også.

Det er hel ingen som orker å spise så mye mer da?Anonymous poster hash: e1405...daa

Jeg syntes det hørtes veldig kjipt ut ja. Baker mer enn det og litt mer spennende kaker.

Anonymous poster hash: 532dd...d0e

Skrevet

Og ja, ikke bløtkake i barnebursdag, da er det sjokoladekake siom gjelder.

Anonymous poster hash: 532dd...d0e

Skrevet

en kake og gjærbakst er da mer enn nok. Er det mest voksne, kan du jo kjøre bløtkake. MEN det er jo barnebursdag - og da er sjokoladekake tingen.

Anonymous poster hash: 0e875...a37
Skrevet

Barnebursdag???? Hi skriver 9 voksne og ett barn.

Barnebursdag, hahahaha....

Anonymous poster hash: 7a03e...deb

Skrevet

Barnebursdag???? Hi skriver 9 voksne og ett barn.

Barnebursdag, hahahaha....Anonymous poster hash: 7a03e...deb

Hun skriver også at de skal ha barnebursdag dagen etter. Hahah.....argh....????

Anonymous poster hash: dd66c...886

Skrevet

4-5 kakesorter, gjerne slike som kan serveres i barnebesøket dagen etter og helst fryses.

Det er stusselig med glisne kakebord.

Anonymous poster hash: 97e61...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...