Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Barnet er 11 og og har ca 2400 kr i utgifter til barnetilsyn per måned. Jeg har en inntekt på 288 000 før skatt (går ned til 80% nå i svangerskapspermisjon). Er gift med en mann som tjener mer, men dette er ikke relevant for veilederen. Biologisk far er uføretrygdet og bor med andre familiemedlemmer. Regner ut at han kanskje har en minstesats på 229 000, men dette er uvisst. Det er ingen overnattinger, og samvær skjer maks et par timer hvert år (når/hvis han gidder). Per dags dato får jeg 540 kr gjennom Nav, men i følge veilederen skal han betale 0. Er dette virkelig mulig? At han skal slippe å betale noe som helst? Han bruker det meste av pengene på spill og leketøy til seg selv. Er ganske ergerlig med tanke på hvor lite barnet får gjennom nav for å si det slik... Noen med erfaring fra barnebidrag hvor mor tjener mer enn biologisk far og han er uføretrygdet? Anonymous poster hash: 107f3...49c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Jeg har fått ca 1100 i bidragsforskud. Far betaler 0 Sånn er det bare, så en må jo innrette seg etter det. Jeg er nå på aap, men når jeg jobbet fullt, så fikk jeg 700 i forskudd. Anonymous poster hash: 2d940...56c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Trodde forresten minstesatsen var ca 700. Tjener du for mye til det, så får du vel ingenting? Mannen min får det for datteren sin. Han har lønn på 420000 Anonymous poster hash: 2d940...56c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Trodde forresten minstesatsen var ca 700. Tjener du for mye til det, så får du vel ingenting? Mannen min får det for datteren sin. Han har lønn på 420000 Anonymous poster hash: 2d940...56c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Hvorfor har du utgifter til barnetilsyn til en 11-åring? Forutsatt at barnet ikke har noen diagnose da... Men for å svare på spørsmålet; ja, det er sannsynligvis riktig. Han blir nok regnet som ikke bidrsgsdyktig. Bidragsforskuddet som du får fra nav, blir beregnet ut fra din inntekt. Husk at dersom inntekten din øker så mye at du ikke lenger har rett på forskudd, er det ditt ansvar å gi nav beskjed om dette. Anonymous poster hash: ec5f5...71c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Hvorfor har du utgifter til barnetilsyn til en 11-åring? Forutsatt at barnet ikke har noen diagnose da... Men for å svare på spørsmålet; ja, det er sannsynligvis riktig. Han blir nok regnet som ikke bidrsgsdyktig. Bidragsforskuddet som du får fra nav, blir beregnet ut fra din inntekt. Husk at dersom inntekten din øker så mye at du ikke lenger har rett på forskudd, er det ditt ansvar å gi nav beskjed om dette. Anonymous poster hash: ec5f5...71c 11-åringen har diagnoser ja og trenger SFO. Glad for at mannen min hjelper til med økonomien her hjemme. Syns det er ganske tragisk at biologisk far kan få så mange barn som han vil uten å måtte betale bidrag og bare kan bruke pengene på seg selv og sine leketøy. Nav får selvsagt info om min lønn. Anonymous poster hash: 107f3...49c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Her får jeg bidragsforskudd på 1530kr bf betaler kun rett over 200 av disse og gjort dt i 2 årstid av 7 år. Så ja helt bak mål. Null samvær, aldri sett ungen å bor 360 mil unna. Penger fra nav hvor han får stønad til barnetilsyn fordi han har et barn han aldri har sett. Greit det meste forsvinner i barnebidrage han må betale men likevell. Nav er jo like langt. Gir han penger som han betaler tilbake 😏 Anonymous poster hash: 98b05...c50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå