Gå til innhold

Jeg har ingen venner. Det begynner å bli tungt. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner å ha en god venn. En venninnegjeng som man kan finne på noe koselig sammen med. Men jeg har absolutt ingen.

Flyttet en del som barn/ungdom. Så jeg slo meg aldri til ro på en plass. De vennene jeg fikk flyttet jeg fra og vi mønster kontakten. Samme skjedde i ungdomsårene da jeg flytta.

Jeg ble mamma i ung alder, så de andre foreldrene på skolen er 10 år eldre enn meg. Har ingenting til felles.

Jeg er sky og sjenert. Eller, jeg er ikke så sjenert. Men jeg er ganske inneslutta og stille av meg som person. Er ikke den som roper høyest og er midtpunktet.

Nå begynner hele min venneløse tilværelse å slite på både humør og mer til. Savner å ha noen å le sammen med. Noen å dra på kafe med. Noen å dra på kino med. 😟😟

Hvordan bli kjent med mennesker? Hvordan skape gode vennskap?? Jeg vet det ikke 😯

Anonymous poster hash: 7969c...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det som deg. Har venner. Men vi har flyttet til en ny plass. Og etter 1 år føler jeg meg helt innesluttet.

Jeg jobber desverre ikke pga sykdom. Og føler derfor jeg har ingenting å stille opp med i møte med nye mennesker som virker så sterke og sikre på seg selv.

Så følger det også med en del skam rundt det å være en som får penger på nav. Har aap for jeg er ikke helt avklart enda.

Jeg skammer meg så mye pga at jeg vet hvilke fordommer folk har.

Håper det løsner for deg.

Jeg meldte meg frivillig på noe i håp om at det skulle føre til noe. Fikk mange nye Facebook venner. Men ingen venner venner.

Anonymous poster hash: e26f4...b65

Skrevet

Nå på høsten bør være et godt tidspunkt. Meld deg på et kurs, gå på strikkekafe (om du ikke kan strikke eller hekle så er det alltid noen der som kan lære deg), finn turgrupper for familier hvor du kan bli kjent med andre.

Det er ofte enklere når man har en felles interesse.

Anonymous poster hash: 40688...8a2
Skrevet

Hvor gammel er du da?

-start på studie om du ikke har utdanning. Sosialt og artig.

- div kurs du kan interessere deg for, eller lagsport. Da har man noe til felles.

- invitere kolleger på lønningspils (om du jobber). Har bare er par nære venner, men omgåes medstudenter 1 uke i mnd (går deltid) og er med kolleger hvis de har lønningspilser osv.

- meld barna på barnas turlag (om slikt finnes der du bor)

Anonymous poster hash: 7ab0c...f82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...