Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Jeg var på jakt etter noen vanntette sko som så OK ut. Jeg falt for et par som hun i butikken sa var vanntette. Det er ikke Gore-tex, men det sto på skoene at de var Dry-tec. De skulle tåle en god del vann, men hun bak kassen anbefalte meg å kjøpe en innprigneringsspray til skoene. Jeg har sprayet dem i dag, og de ser likedanne ut. Har denne sprayen noen effekt, eller har jeg blitt lurt til å kjøpe et produkt jeg egentlig ikke trenger? Skoene var dyre, så tenkte å legge inn penger for at de skulle vare så lenge som mulig. Anonymous poster hash: bbdcb...1ee
Anyne Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Mine sko endrer ikke utseende ved at jeg sprayer de hvis det var det du mente?
Mamma_til_2 Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Så lenge du kjøpte en god spre så virker den men ikke foreviget så du bør gjenta etter noe bruk i regn og vått føre. Det er jo tex sko du har kjøpt, må ikke være gore tex for og være vanntett, de fleste tex membraner er vanntett opptill en viss mengde.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Impregneringsspray fungerer, det gjør at vannet preller litt av Anonymous poster hash: 6e4f4...e1f
Lille krøll Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 Det hjelper litt mer på å prelle av vann men det hjelper mye på hvordan skoen ser ut. Når du impregnerer så er det lettere å tørke vekk skitt og møkk fra den, spesielt om det er en tekstilsko hvor feks gjørme kan tørke litt inn.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Jeg gidder ikke impregnere dyre vantette sko. Det er strengtatt ikke nødvendig, har hatt gode viking, ecco, og en rekke andre sko til både meg og ungene.Jeg tenker jo at den sprayen kan ødelegge gore texen eller hva det nå enn måtte være for stoff den er laget av. Anonymous poster hash: 88475...ea0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 Det er meningen at man skal impregnere tec sko med jevne mellomrom. Samme som at man impregnerer tec dressene til ungene. Anonymous poster hash: dcc67...79c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 Impregneringen er for å beskytte skinnet (evt tekstilen). Tex membranen ligger inni skoen så den påvirkes ikke av impregneringen. Så JA, du bør impregnere skoene, minimum 1 gang pr mnd! Anonymous poster hash: 12758...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå