Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Er menssmerter nok til å få fjernet livmoren? Jeg er midt i 40 årene,ferdig med barn. Er nok i en "preovergangsalder" fase, for de siste menstruasjonene har vært ekstremt smertefulle. Tatt Naproxen for første gang i dag,2 stk for 2 timer siden uten effekt. Gudskjelov har jeg fri i dag,men skal på jobb i morgen og hele helgen,og det kommer til å bli forferdelig :-( Noen som vet om dette er nok til å få livmoren fjernet? 3-4 dager i mnd er jeg totalt satt ut av spill. Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Du kan jo spørre legen, steriliser deg! Om du så må betale selv så er det vel verdt det? Anonymous poster hash: 8df4a...87a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Du kan jo spørre legen, steriliser deg! Om du så må betale selv så er det vel verdt det? Anonymous poster hash: 8df4a...87a
Daquiry Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Å sterilisere seg har ingenting med mensen å gjøre. Det du kan gjøre er å brenne vekk slimhinnen i livmoren, da blir blødningene mindre.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 Du kan jo spørre legen, steriliser deg! Om du så må betale selv så er det vel verdt det? Anonymous poster hash: 8df4a...87a Sterilisering hjelper dessverre ikke... Anonymous poster hash: c12e7...abe
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Står og tenker på det her på jobb selv. Har tenkt å bestille meg tume til en privat gynekolog snart og skal spørre da. Sterilisering hjelper ikke noe på menssmerter. Heller motsatt siden man da ikke bruker hormon prevensjon. Anonymous poster hash: 37153...417
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 Står og tenker på det her på jobb selv. Har tenkt å bestille meg tume til en privat gynekolog snart og skal spørre da. Sterilisering hjelper ikke noe på menssmerter. Heller motsatt siden man da ikke bruker hormon prevensjon. Anonymous poster hash: 37153...417
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 Du kan jo spørre legen, steriliser deg! Om du så må betale selv så er det vel verdt det? Anonymous poster hash: 8df4a...87a Jeg er sterilisert. HI Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Å sterilisere seg har ingenting med mensen å gjøre. Det du kan gjøre er å brenne vekk slimhinnen i livmoren, da blir blødningene mindre.Blødningene er normale,eller faktisk blitt mindre og kortere,det er smertene som har eskalert. Tror pga alder,overgangsalder osv. Får bestille meg en time for å sjekke. Celleprøve og alt ble sjekket for 4 mnd siden og var ok. Typisk at mensen endret seg etter denne sjekken. :-/ Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 Blødningene er normale,eller faktisk blitt mindre og kortere,det er smertene som har eskalert. Tror pga alder,overgangsalder osv. Får bestille meg en time for å sjekke. Celleprøve og alt ble sjekket for 4 mnd siden og var ok. Typisk at mensen endret seg etter denne sjekken. :-/ Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc Mine blødninger er blitt lengre, kraftigere og mye vondere. Verst de tre siste gangene Jeg er også sterilisert. Anonymous poster hash: 37153...417
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #11 Skrevet 1. september 2016 Ta tablettene før smertene kommer. Eneste som funker på meg. Bruker 700mg de første dagene 2-3 ganger i døgnet. Anonymous poster hash: 8a61c...cc0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 Kanskje det kan hjelpe med hormonspiral? Jeg var som deg, helt til jeg fikk satt inn hs etter sistemann ble født. Nå merker jeg kanpt at jeg har mensen, verken ift blødninger eller smerter. Før var jeg omtrent sengeliggende de første dagene etter jeg fikk mensen og gikk på Cataflam på resept for smertene (som kun tok verste brodden av de). Anonymous poster hash: ee294...2aa
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #13 Skrevet 1. september 2016 Ta tablettene før smertene kommer. Eneste som funker på meg. Bruker 700mg de første dagene 2-3 ganger i døgnet. Anonymous poster hash: 8a61c...cc0 700 mg Naproxen x 2-3 ganger i døgnet? Max dose er jo 750 mg i døgnet. Dessverre vet jeg ikke når mensen kommer lenger. Syklusen hopper fra 22 til 30 dager. Denne gangen "brøt" mensen i kroppen 5 dager før den kom. Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #14 Skrevet 1. september 2016 700 mg Naproxen x 2-3 ganger i døgnet? Max dose er jo 750 mg i døgnet. Dessverre vet jeg ikke når mensen kommer lenger. Syklusen hopper fra 22 til 30 dager. Denne gangen "brøt" mensen i kroppen 5 dager før den kom. Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc Jeg får Naproxen på resept så har ikke den maxgrensen. Tenkte ikke på det, beklager 🙈 Anonymous poster hash: 8a61c...cc0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #15 Skrevet 1. september 2016 Ta Naproxen FØR smertene setter inn, Så fort du merker at mensen/smertene kommer så tar du to tabletter. Deretter ny dose etter 6 timer. Dette hjalp veldig for meg hvertfall. Anonymous poster hash: c9a70...5b0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #16 Skrevet 1. september 2016 Jeg får Naproxen på resept så har ikke den maxgrensen. Tenkte ikke på det, beklager 🙈 Anonymous poster hash: 8a61c...cc0 Aha... Da skal jeg høre om jeg kan få det på resept. HI Anonymous poster hash: 4a2c7...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå