Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Jeg skal i begravelse til en litt uti slekta. kan jeg gå i svarte sko (pumps), svart fin bukse, hvit skjorte/ bluse og svart fin lang cardigan eller litt lang blusedressjakke og et sjal i halsen. Eller er hvitt helt fy fy. Anonymous poster hash: 8638e...3ca
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Høres helt ok ut, Anonymous poster hash: 0eb9a...7cd
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Tenker at hvit bluse til et ellers svart antrekk er helt ok. Anonymous poster hash: 51dd3...ac0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Høres helt ok ut, Anonymous poster hash: 0eb9a...7cd Takk. Da var den saken fikset. Anonymous poster hash: 8638e...3ca
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 De strenge starte kleskodene for begravelse har man gått litt vekk fra, det vanlige i dag er litt nedtonede pene klær Mange kommer i mørk blå, brunt o.l også Bare du holder deg unna stormønstrede skrikende farger er det meste ok Sist jeg gikk i begravelse var der flere i dongeribukse og ensfarget pen genser/topp til og med Anonymous poster hash: 26e2d...c1c
TPK Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Helt greit. Mange menn bruker vel hvit skjorte til dressen også, uansett anledning.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 Enig med #5.Vil også legge til at det er stor forskjell fra familie til familie også. I min familie er ikke "riktig" klær det viktigste, det er at man er komfortabel og presentabel, samt selve oppmøtet. Vi feirer like gjerne livet den avdøde levde som vi sørger over bortgangen. I bestefars begravelse satt vi og lo og gråt om hverandre, det var så mange gode og morsomme minner i talen til presten. I min begravelse ønsker jeg at folk stiller i farger, jeg ønsker ikke en begravelse med bare mørke farger. Vet det er flere i slekta som ønsker det i sin begravelse også.Pappa har jobbet 25 år i begravelsesbyrå og i følge han er det store forskjeller der ute. Ingenting er mer riktig enn noe annet, men greit å forhøre seg med avdødes nærmeste dersom man er usikker.HI: Jeg syns du fint kan gå i det du foreslo Anonymous poster hash: 75877...33a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 Enig med #5. Vil også legge til at det er stor forskjell fra familie til familie også. I min familie er ikke "riktig" klær det viktigste, det er at man er komfortabel og presentabel, samt selve oppmøtet. Vi feirer like gjerne livet den avdøde levde som vi sørger over bortgangen. I bestefars begravelse satt vi og lo og gråt om hverandre, det var så mange gode og morsomme minner i talen til presten. I min begravelse ønsker jeg at folk stiller i farger, jeg ønsker ikke en begravelse med bare mørke farger. Vet det er flere i slekta som ønsker det i sin begravelse også. Pappa har jobbet 25 år i begravelsesbyrå og i følge han er det store forskjeller der ute. Ingenting er mer riktig enn noe annet, men greit å forhøre seg med avdødes nærmeste dersom man er usikker. HI: Jeg syns du fint kan gå i det du foreslo Anonymous poster hash: 75877...33a Min bestefar døde midt i juli, og han var syk så han ventet på døden. Han sa klart ifra før han døde at oldebarna måtte komme i de flotte fargerike sommerkjolene sine som han synes de var så nydelige i. Ingen små barn skal gå i svarte klær midt på sommeren, og ihvertfall ikke for meg som elsker farger sa han Så jentene mine kom i blomstrete glade sommerkjoler, de følte seg fine og oldefar ønsket det sånn Anonymous poster hash: 26e2d...c1c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Min bestefar døde midt i juli, og han var syk så han ventet på døden. Han sa klart ifra før han døde at oldebarna måtte komme i de flotte fargerike sommerkjolene sine som han synes de var så nydelige i. Ingen små barn skal gå i svarte klær midt på sommeren, og ihvertfall ikke for meg som elsker farger sa han Så jentene mine kom i blomstrete glade sommerkjoler, de følte seg fine og oldefar ønsket det sånn Anonymous poster hash: 26e2d...c1c Nå fikk jeg gåsehud over hele kroppen Utrolig fint og godt for både store og små! Anonymous poster hash: 75877...33a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 Takk alle som har svart. Da har jeg på meg det jeg hadde tenkt. Anonymous poster hash: 8638e...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå