Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Vi har enebolig og ønsker egentlig å flytte til et mer attraktivt strøk, men der har vi sannsynligvis kun råd til rekkehus ev leilighet. Har sett på et rekkehus som er fornuftig priset med svært god planløsning. Veldrevet er borettslaget også. Men så tenker jeg, orker vi og bo slik med to barn? Det er en hageflekk der som er ganske skjermet, men det blir så klart mye tettere på naboene. Anonymous poster hash: e6676...aa6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Hvis du ikke har svært stor hage og høye hekker er ikke egentlig enebolig så mye mer skjermet... Anonymous poster hash: c858d...7ea
Fandens Oldemor Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Det kommer helt an på hva du legger i "attraktivt strøk". Hvis det innebærer en enklere hverdag og økt livskvalitet hadde jeg ikke nølt et sekund.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Det kommer helt an på hva du legger i "attraktivt strøk". Hvis det innebærer en enklere hverdag og økt livskvalitet hadde jeg ikke nølt et sekund. Ja det var det da. Jeg har aldri slått meg til ro der vi bor. Føler ikke at jeg har noe til felles med de som bor her. I det nye strøket er det dyrere og det tiltrekker seg også ressurssterke folk. Det er også veldig kort vei til alt av tilbud inkl skoler/barnehage/vgs Men så er det ungene da, har en på skolen (4 kl) og tror det blir tungt for ham å flytte. Anonymous poster hash: e6676...aa6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 Ja det var det da. Jeg har aldri slått meg til ro der vi bor. Føler ikke at jeg har noe til felles med de som bor her. I det nye strøket er det dyrere og det tiltrekker seg også ressurssterke folk. Det er også veldig kort vei til alt av tilbud inkl skoler/barnehage/vgs Men så er det ungene da, har en på skolen (4 kl) og tror det blir tungt for ham å flytte. Anonymous poster hash: e6676...aa6 Så du føler deg litt bedre og smartere enn de som bor i det mindre attraktive strøket?? Mine barn var på fotballskole noen dager i sommer, og de ungene som var de meste ufordragelige og slemmeste mot andre var de som kom fra disse " finere strøkene" Lurer på hvor de har det fra? Vi bor i et gjennomsnittlig dyrt nabolag, her bor det alt fra leger, grundere, ingeniører til hjemmeværende, assistenter og butikkmedarbeidere. Flotte fine folk i alle jobber:) Her snakker foreldrene sammen og ikke om hverandre og vi har et veldig bra samhold. Jeg har endel familiemedlemmer som bor i disse litt dyre tett i tett strøkene, og det er alltid press på å ha det fineste og nyeste tingene, være best på skolen og idrett, det inviteres ikke til filmkveld på loftstua, men filmkveld i kinorommet, Reiser man ikke USA, Sør Afrika og liknende i ferien blir man nesten mobbet. Det er mye mobbing og utestengelse på skolene, og dette gjelder i 3 forskjellige fine strøk hvor jeg har familie her i byen. Personlig ville jeg ikke bodd der om vi var aldri så rike. Og til info så er vi nok såkalt ressurssterke:) Undersøk godt før dere flytter, det kan se så pent og bra ut men å rive opp skolebarn som har en trygg skole og gode venner hadde sittet langt inne hos oss iallefall! Anonymous poster hash: b6999...2ca
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #6 Skrevet 1. september 2016 Ja det var det da. Jeg har aldri slått meg til ro der vi bor. Føler ikke at jeg har noe til felles med de som bor her. I det nye strøket er det dyrere og det tiltrekker seg også ressurssterke folk. Det er også veldig kort vei til alt av tilbud inkl skoler/barnehage/vgs Men så er det ungene da, har en på skolen (4 kl) og tror det blir tungt for ham å flytte. Anonymous poster hash: e6676...aa6 Det er klart, er dere for fine til å bo der så er det nok bedre å flytte Anonymous poster hash: 06cc4...f0b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #7 Skrevet 1. september 2016 Så du føler deg litt bedre og smartere enn de som bor i det mindre attraktive strøket?? Mine barn var på fotballskole noen dager i sommer, og de ungene som var de meste ufordragelige og slemmeste mot andre var de som kom fra disse " finere strøkene" Lurer på hvor de har det fra? Vi bor i et gjennomsnittlig dyrt nabolag, her bor det alt fra leger, grundere, ingeniører til hjemmeværende, assistenter og butikkmedarbeidere. Flotte fine folk i alle jobber:) Her snakker foreldrene sammen og ikke om hverandre og vi har et veldig bra samhold. Jeg har endel familiemedlemmer som bor i disse litt dyre tett i tett strøkene, og det er alltid press på å ha det fineste og nyeste tingene, være best på skolen og idrett, det inviteres ikke til filmkveld på loftstua, men filmkveld i kinorommet, Reiser man ikke USA, Sør Afrika og liknende i ferien blir man nesten mobbet. Det er mye mobbing og utestengelse på skolene, og dette gjelder i 3 forskjellige fine strøk hvor jeg har familie her i byen. Personlig ville jeg ikke bodd der om vi var aldri så rike. Og til info så er vi nok såkalt ressurssterke:) Undersøk godt før dere flytter, det kan se så pent og bra ut men å rive opp skolebarn som har en trygg skole og gode venner hadde sittet langt inne hos oss iallefall! Anonymous poster hash: b6999...2ca Jeg føler meg ikke bedre enn de som bor her, men jeg sier at jeg ikke føler meg hjemme her. Og vi har bodd her i 6 år. Har aldri funnet roen og ser stadig på Finn. Det å ha noe felles med naboer og nabolag er faktisk viktig. I vårt nåværende nabolag er det masse innvandrere og det språklige er faktisk en stor barriere. Ikke for barna, men for å bli ordentlig kjent med foreldrene. Det nye huset, vi ikke har kjøpt, ligger ikke i et veldig fjongt område, men det er betraktelig dyrere og har mest hus/rekkehus. Anonymous poster hash: e6676...aa6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #8 Skrevet 1. september 2016 Så du føler deg litt bedre og smartere enn de som bor i det mindre attraktive strøket?? Mine barn var på fotballskole noen dager i sommer, og de ungene som var de meste ufordragelige og slemmeste mot andre var de som kom fra disse " finere strøkene" Lurer på hvor de har det fra? Vi bor i et gjennomsnittlig dyrt nabolag, her bor det alt fra leger, grundere, ingeniører til hjemmeværende, assistenter og butikkmedarbeidere. Flotte fine folk i alle jobber:) Her snakker foreldrene sammen og ikke om hverandre og vi har et veldig bra samhold. Jeg har endel familiemedlemmer som bor i disse litt dyre tett i tett strøkene, og det er alltid press på å ha det fineste og nyeste tingene, være best på skolen og idrett, det inviteres ikke til filmkveld på loftstua, men filmkveld i kinorommet, Reiser man ikke USA, Sør Afrika og liknende i ferien blir man nesten mobbet. Det er mye mobbing og utestengelse på skolene, og dette gjelder i 3 forskjellige fine strøk hvor jeg har familie her i byen. Personlig ville jeg ikke bodd der om vi var aldri så rike. Og til info så er vi nok såkalt ressurssterke:) Undersøk godt før dere flytter, det kan se så pent og bra ut men å rive opp skolebarn som har en trygg skole og gode venner hadde sittet langt inne hos oss iallefall! Anonymous poster hash: b6999...2ca Syns dette svaret var voldsomt overdrevet. Vi flyttet til et ressurssterkt nabolag da barna gikk i bhg. Ressurssterkt i den forstand at det er befolket av oppegående, omsorgsfulle mennesker som bidrar i lokalmiljøet, er i jobb, driver idrett og har sunne verdier. Barna vokser opp i trygghet i et nær mobbefritt miljø. Vi flyttet fra et billigere, mindre fint strøk hvor det var mye mer ymse befolkning og miljøet var ikke i nærheten av så godt som her vi bor nå. Jeg føler meg ikke bedre og smartere nå, men at jeg omgir meg med bedre, snillere og smartere folk enn før, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: ede50...661
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Syns dette svaret var voldsomt overdrevet. Vi flyttet til et ressurssterkt nabolag da barna gikk i bhg. Ressurssterkt i den forstand at det er befolket av oppegående, omsorgsfulle mennesker som bidrar i lokalmiljøet, er i jobb, driver idrett og har sunne verdier. Barna vokser opp i trygghet i et nær mobbefritt miljø. Vi flyttet fra et billigere, mindre fint strøk hvor det var mye mer ymse befolkning og miljøet var ikke i nærheten av så godt som her vi bor nå. Jeg føler meg ikke bedre og smartere nå, men at jeg omgir meg med bedre, snillere og smartere folk enn før, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: ede50...661 Ja jeg synes det er utrolig trist å få sånne svar når jeg legger frem et dilemma. Jeg føler meg ikke "finere" enn naboene mine, men registrerer at vi har ganske andre interesser og en annen bakgrunn enn mange av de som bor her. I det området vi vurderer å flytte til er det også all slags mennesker, men det er flere høyt utdannede og mer eneboliger. Det betyr jo ikke at det ikke bor butikkmedarbeidere, lærere og barnehageansatte der også. Vil også tro at de fleste oppdrar ungene sine til ikke å være frekke og ufine mot andre de møter på fotballskole.. Anonymous poster hash: e6676...aa6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #10 Skrevet 1. september 2016 Vi har gjort det, og angrer ikke et sekund. Barna trives godt og vi voksne slapper av. Mindre vedlikehold, kortere vei til det vi trenger og rolig og godt nabolag. Følg magefølelsen, men siden dere har såpass store barn må dere alle være med på en slik endring. Blir det flytting av skolekrets og? Anonymous poster hash: d4789...231
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #11 Skrevet 1. september 2016 Ville spurt 4 klassingen. Ikke at han skal bestemme, men det ville veid tungt for min del. Folk i omganggsretsen trenger ikke være naboer uansett Anonymous poster hash: 7356d...64d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #12 Skrevet 1. september 2016 Så du føler deg litt bedre og smartere enn de som bor i det mindre attraktive strøket?? Mine barn var på fotballskole noen dager i sommer, og de ungene som var de meste ufordragelige og slemmeste mot andre var de som kom fra disse " finere strøkene" Lurer på hvor de har det fra? Vi bor i et gjennomsnittlig dyrt nabolag, her bor det alt fra leger, grundere, ingeniører til hjemmeværende, assistenter og butikkmedarbeidere. Flotte fine folk i alle jobber:) Her snakker foreldrene sammen og ikke om hverandre og vi har et veldig bra samhold. Jeg har endel familiemedlemmer som bor i disse litt dyre tett i tett strøkene, og det er alltid press på å ha det fineste og nyeste tingene, være best på skolen og idrett, det inviteres ikke til filmkveld på loftstua, men filmkveld i kinorommet, Reiser man ikke USA, Sør Afrika og liknende i ferien blir man nesten mobbet. Det er mye mobbing og utestengelse på skolene, og dette gjelder i 3 forskjellige fine strøk hvor jeg har familie her i byen. Personlig ville jeg ikke bodd der om vi var aldri så rike. Og til info så er vi nok såkalt ressurssterke:) Undersøk godt før dere flytter, det kan se så pent og bra ut men å rive opp skolebarn som har en trygg skole og gode venner hadde sittet langt inne hos oss iallefall! Anonymous poster hash: b6999...2ca Er dette Bergen? Anonymous poster hash: 7903a...f9c
Fullrulle86 Skrevet 1. september 2016 #13 Skrevet 1. september 2016 Jeg hadde aldri flyttet så barnet mitt måtte ha byttet skole av de grunnene du nevner. Suck it up å vent med drømmen til barnet begynner på videregående og er mobile på egenhånd! Det er ikke problemfritt å å flytte på barn i skolealder og det er en belastning for barnet en strengt tatt kan unngå viss en kan.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #14 Skrevet 1. september 2016 Jeg hadde aldri flyttet så barnet mitt måtte ha byttet skole av de grunnene du nevner. Suck it up å vent med drømmen til barnet begynner på videregående og er mobile på egenhånd! Det er ikke problemfritt å å flytte på barn i skolealder og det er en belastning for barnet en strengt tatt kan unngå viss en kan. Problemet er bare at vi har flere mindre barn, så det blir i så fall svært lenge til. Mange barn takler jo flytting svært godt. Det bor masse barn i dette området også. Anonymous poster hash: e6676...aa6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #15 Skrevet 1. september 2016 Ja jeg synes det er utrolig trist å få sånne svar når jeg legger frem et dilemma. Jeg føler meg ikke "finere" enn naboene mine, men registrerer at vi har ganske andre interesser og en annen bakgrunn enn mange av de som bor her. I det området vi vurderer å flytte til er det også all slags mennesker, men det er flere høyt utdannede og mer eneboliger. Det betyr jo ikke at det ikke bor butikkmedarbeidere, lærere og barnehageansatte der også. Vil også tro at de fleste oppdrar ungene sine til ikke å være frekke og ufine mot andre de møter på fotballskole.. Anonymous poster hash: e6676...aa6 Så du mener lærere ikke går under "høyt" utdannede? Lærere er generelt sett en veldig høyt utdannet gruppe. Selv har jeg snart 6 år høyere utdannelse. Er ikke det høyt nok for deg? Synes forøvrig de fleste butikkansatte og barnehageansatte (der mange også forøvrig har høyere utdannelse), er svært så hyggelige mennesker. Lurer på hva slags utdannelse du har selv? Anonymous poster hash: d4dab...5fe
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #16 Skrevet 1. september 2016 Det hadde sittet langt inne for meg å flytte, om et av barna hadde tatt det tungt. Men kanskje dere kan flytte uten å bytte skole? Ellers kan dere kanskje vente til han blir litt eldre? Anonymous poster hash: 5911c...32f
Gjest ronja5 Skrevet 1. september 2016 #17 Skrevet 1. september 2016 Så du mener lærere ikke går under "høyt" utdannede? Lærere er generelt sett en veldig høyt utdannet gruppe. Selv har jeg snart 6 år høyere utdannelse. Er ikke det høyt nok for deg? Synes forøvrig de fleste butikkansatte og barnehageansatte (der mange også forøvrig har høyere utdannelse), er svært så hyggelige mennesker. Lurer på hva slags utdannelse du har selv? Anonymous poster hash: d4dab...5fe Takk! Akkurat dette tenkte jeg og!! Selv jobber jeg som spesialpedagog i barnehage, har bachelor i grunnutdannelsen min, og har tatt master i utdanningsvitenskap. Flere lærervenner av meg er lektor i skolen, og har høy utdannelse! På samme måte er det også mange sykepleiere, vernepleiere osv som har videreutdanning innen ulike områder, og både høy formell kompetanse og jobber som er vel så viktige i et samfunnsperspektiv!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #18 Skrevet 1. september 2016 Takk! Akkurat dette tenkte jeg og!! Selv jobber jeg som spesialpedagog i barnehage, har bachelor i grunnutdannelsen min, og har tatt master i utdanningsvitenskap. Flere lærervenner av meg er lektor i skolen, og har høy utdannelse! På samme måte er det også mange sykepleiere, vernepleiere osv som har videreutdanning innen ulike områder, og både høy formell kompetanse og jobber som er vel så viktige i et samfunnsperspektiv! HI her. ikke min mening å snakke stygt om hverken lærere eller barnehageansatte. Jeg er faktisk lektor selv for deg som lurte. Det jeg mente å si var at det bor vanlige folk med vanlige jobber (er helt enig i at dette er viktige jobber ) det er ikke sånn at det er kun aksjemeglere som har råd til å bo i dette strøket. Jeg sa da også tidligere at det var et område hvor det bodde mange høyt utdannende. Det er da helt utrolig hvor lett det er å fornærme noen. Kanskje det går an å ikke ta enhver uttalelse opp i verst mulig mening.. Når vi vurdere å flytte, så er det såklart mye som ligger bak. Dette er et koselig strøk som jeg ser for meg at vi kan bo i til vi blir gamle. Alt av tilbud er der. Tror og at vi letter vil finne venner blant de andre som bor der, da vi rett og slett har mer til felles. Anonymous poster hash: e6676...aa6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #19 Skrevet 1. september 2016 Takk! Akkurat dette tenkte jeg og!! Selv jobber jeg som spesialpedagog i barnehage, har bachelor i grunnutdannelsen min, og har tatt master i utdanningsvitenskap. Flere lærervenner av meg er lektor i skolen, og har høy utdannelse! På samme måte er det også mange sykepleiere, vernepleiere osv som har videreutdanning innen ulike områder, og både høy formell kompetanse og jobber som er vel så viktige i et samfunnsperspektiv! Ja, ikke sant?! I tillegg er svært, svært mange av disse veldig ressurssterke mennesker, selv om slike yrker dessverre ikke ligger høyest på lønnsstigen...! Anonymous poster hash: d4dab...5fe
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #20 Skrevet 1. september 2016 HI her. ikke min mening å snakke stygt om hverken lærere eller barnehageansatte. Jeg er faktisk lektor selv for deg som lurte. Det jeg mente å si var at det bor vanlige folk med vanlige jobber (er helt enig i at dette er viktige jobber ) det er ikke sånn at det er kun aksjemeglere som har råd til å bo i dette strøket. Jeg sa da også tidligere at det var et område hvor det bodde mange høyt utdannende. Det er da helt utrolig hvor lett det er å fornærme noen. Kanskje det går an å ikke ta enhver uttalelse opp i verst mulig mening.. Når vi vurdere å flytte, så er det såklart mye som ligger bak. Dette er et koselig strøk som jeg ser for meg at vi kan bo i til vi blir gamle. Alt av tilbud er der. Tror og at vi letter vil finne venner blant de andre som bor der, da vi rett og slett har mer til felles. Anonymous poster hash: e6676...aa6 Måten du svarer på, indikerer jo at du mener lærere IKKE er høyt utdannede når skriver om "høyt utdannede og ressurssterke" mennesker i det ene øyeblikket, og får det til å se ut som om "barnehageansatte, lærere og butikkansatte" er det motsatte av dette... Anonymous poster hash: d4dab...5fe
pifi med tre nurk Skrevet 1. september 2016 #21 Skrevet 1. september 2016 Omg! Give it a rest! Hi har forklart og forklart, folk flest forstår hva hun mener!!! Høres ut som jeg ville gjort det samme som dere vurderer Hi! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå