Gå til innhold

Hva har dere i matpakken til skolebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt fersk på matpakkefronten og lurer på hva dere har i matpakken til deres skolebarn/førsteklassinger? Hva og hvor mye? Hvordan varierer dere?

Anonymous poster hash: 08440...554

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødskiver, oppkuttet grønnsaker, evt en frukt. Av og til yoghurt

Skrevet

Basic er to brødskiver og variabelt m frukt og grønt. Paprikaringer, gulrotstaver, druer, div bær, appelsin/eplebåter, sukkererter, cherrytomater osv. Noen ganger pastasalat, fylt pitabrød (kylling eller skinke + ost og grønnsaker), yoghurt, omelett, pølsebiter, baguette m ost og skinke osv

Skrevet

Stort sett skiver med leverpostei, fordi det er det de liker best. 2 til 8-åringen og 3 til 11-åringen.

Noen ganger wraps med diverse salat og kylling.

8-åringen:

Diverse frukt og grønt - tomat, agurk, paprika, gulrot, blomkål, eple, banan, bær - det meste egentlig. Og noen ganger yoghurt.

11-åringen: eple, gulrot, appelsin, bær

Anonymous poster hash: 76557...d48

Skrevet

Stort sett skiver med leverpostei, fordi det er det de liker best. 2 til 8-åringen og 3 til 11-åringen.

Noen ganger wraps med diverse salat og kylling.

8-åringen:

Diverse frukt og grønt - tomat, agurk, paprika, gulrot, blomkål, eple, banan, bær - det meste egentlig. Og noen ganger yoghurt.

11-åringen: eple, gulrot, appelsin, bær

Altså, de får ikke alt hver dag. Til 8-åringen lager jeg typisk en liten boks med litt av hvert oppkuttet.

11-åringen får oftest et halvt eple og en gulrot oppkuttet i en boks

Skrevet

Idag fikk de grovbrød med leverpostei og agurk, gulrot og selleri staver med rømmedip og bringebærsmoothie.

Imorgen får de foccacia, pastasalat og banan.

Anonymous poster hash: 58d9c...a36

Skrevet

Har en første klassing som vil ha enten hvit ost, skinke, leverpostei, bacon ost og skinke ost på 2 grove brødskiver hver dag. Jeg sender verken med frukt, grønnsaker eller drikker med siden dem får det på skolen. Han går dessuten på SFO. Når skoledagen er over, går de rett til SFO og der blir det servert mat med en gang. 2 ganger i uka får dem varmretter :)

Anonymous poster hash: aeb91...481

Skrevet

Anbefaler på facebook : matpakkemamma

Masse inspirasjon

Anonymous poster hash: 6682e...be3

Skrevet

Brødskiver, oppkuttet grønnsaker, evt en frukt. Av og til yoghurt

Dette.

Skrevet

Skiver el polarbrød.Evt oppkuttede gulrøtter,eple i fruktpose,en liten eske rosiner,miniagurk,bringebær ,jordbær,kiwi.pasta med skinke,

Anonymous poster hash: c5c15...953

Skrevet

Har en første klassing som vil ha enten hvit ost, skinke, leverpostei, bacon ost og skinke ost på 2 grove brødskiver hver dag. Jeg sender verken med frukt, grønnsaker eller drikker med siden dem får det på skolen. Han går dessuten på SFO. Når skoledagen er over, går de rett til SFO og der blir det servert mat med en gang. 2 ganger i uka får dem varmretter :)

Blir ikke pålegget ekkelt etter timer i romtemperatur?

Anonymous poster hash: d7a66...12d

Skrevet

Brød

Frukt

Grønt

Shusi

Knekkebrød ( disse ferdig smurte fra butikken)

wraps

Kylling klubbe

Pizzasnurrer

Pannekaker (havre)

Grove vafler

Vafler stekt med rundstykkedeig

Anonymous poster hash: f35a7...4a0

Skrevet

Idag fikk de grovbrød med leverpostei og agurk, gulrot og selleri staver med rømmedip og bringebærsmoothie.

Imorgen får de foccacia, pastasalat og banan.

Blir det ikke surt i romtemperatur?

Skrevet

Jeg svarer...men de spiser 10.30. Rekker da ikke bli surt på 2.5 timer..

Skrevet

Blir ikke pålegget ekkelt etter timer i romtemperatur?

Nei, hvorfor skulle det være det? :) Jeg pleier å dele skiven i to, og ha det opp på hverandre. Sønnen min spiser opp matpakken sin hverdag, så det kan da ikke være så ille :)

Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være det? :) Jeg pleier å dele skiven i to, og ha det opp på hverandre. Sønnen min spiser opp matpakken sin hverdag, så det kan da ikke være så ille :)

Dessuten spiser dem kl.10.30.

Skrevet

Helt fersk selv, da han har fått mat i barnehagen, så aldri styrt med niste før ;)

Men her er det knekkebrød med brunost som er tingen! og yoghurt. Gjerne litt druer/oppskjært paprika osv i ene rommet i matboksen, også putter jeg en frukt oppi sekken. Eplejuice eller vann på flaske. Har bestilt frukt og melk nå da, så når det kommer dropper jeg frukten og drikken :)

Anonymous poster hash: 08b95...483
Skrevet

To skiver med leverpostei, ost etc.

Gulerøtter, agurk og eller paprika i staver

Yoghurt

Frukt (pære, eple eller banan)

Noen ganger bytter jeg ut brødskivene med grove tacolefser. Fylt med grønnsalat, paprika, agurk, mais, ost og skinke. Evt kyllingstrimler om vi har igjen rester.

Men yoghurt, grønnsaker og frukt er med hverdag 👍

Anonymous poster hash: d9fa7...465

Skrevet

Alltid yoghurt og grønnsaker. 

Så er det kanskje wraps, pitabrød, polarbrød, grovt brød, litt rosiner, litt frukt, pasta, pølser, fiskekaker, andre diverse middagsrester sov. Putter oppi det jeg finner og som holder seg godt. 

Anonymous poster hash: 895d0...c35
Skrevet

2-3 brødskiver er standard. Varierer brødtype og pålegg.

Yoghurt og/eller litt frukt i tillegg.

En lefsebit el. når de har uteskole.

Isvann på flaske.

Min gutt spiser fort, men rekker likevel ikke å spise opp alt alltid. Derfor får han som regel bare to forskjellige "ting" (brødskiver/yoghurt, brødskiver/frukt osv.).

Anonymous poster hash: d4623...fd0

Skrevet

Som regel to brødskiver med pålegg, feks salami, leverpostei, gulost m/paprika.

Stort sett yoghurt eller Biola i liten flaske i matboksen.

Av og til frukt (eple, pære, kiwi, gulrot, banan) (de får 1 frukt på skolen hver dag).

Av og til får de kjøleskapsgrøt i stedet for brødskivene, av og til pizzasnurrer eller annet.

Anonymous poster hash: 14c17...129

Skrevet

Går mye i wraps til eldste. Yngste får knekkebrød, en liten yoghurt og diverse frukt.

Anonymous poster hash: d8def...80b

Skrevet

Seksåringen spiser 4 skiver pluss en gulrot og en frukt. Fordelt på to matpakker (skole og sfo).

Skrevet

De har matpakker med kjøleelementer 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...