Gå til innhold

Barnas uker iPhone 5 s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har 10 åringen iPhone 5, men mest for at hun ar arvet min gamle. Syns nesten den Obs reklamen er litt på kanten. Hva har en iPhone 5 med barnas uker å gjøre. Har virkelig så mange råd til å kjøpe tlf til 3000,- til barn

Anonymous poster hash: 34323...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mange som har råd til det,men det betyr ikke at de bør kjøpe den.Personlig mener jeg at det er galskap!

Skrevet

Er reklamen på kanten? Mener du det?

Tenker du at forbrukerstanden, som selger mobiltelefoner som varmt hvetebrød, skulle tatt ansvar ved å IKKE reklamere for en iPhone 5S til nedsatt pris, som MANGE barn og unge både har og ønsker seg, fordi ikke alle har råd til en sånd?

Vi har forresten benyttet oss av tilbudet. Hvorfor ikke spare noen kroner når ungen alikevel skulle få ny telefon..

Hadde reklamen derimot rettet seg MOT barn, så ville den vært ulovlig, da reklame rettet mot barn i seg selv er ulovlig. Ikke på grunn av HVA det reklameres for, men hvordan reklamen er rettet.

Anonymous poster hash: 31c6d...8ba
Skrevet

Mener det er mot barn jeg da. Ja det er et bra tilbud. Men syns ikke det bør frontes under barnas uker jeg da. Syns det er en bra nok telefon også til voksne .

Skrevet

Mener det er mot barn jeg da. Ja det er et bra tilbud. Men syns ikke det bør frontes under barnas uker jeg da. Syns det er en bra nok telefon også til voksne .

Joda, telefonen er da bra nok til voksne også.

Men i så fall er det jo hele "barnas dager" konseptet, som du mener er rettet mot barn.

Da er det jo gjerne tilbud på kjeledresser, sko, lego og andre leker.

Hadde du tenkt det samme om det var lego?

Skrevet

Ja syns faktisk ikke lego og iPhone kan sammenlignes.

Skrevet

Ja syns faktisk ikke lego og iPhone kan sammenlignes.

Hehe, selvfølgelig kan ikke lego og iPhone sammenlignes.

Men det som er ulovlig, eller "på kanten" som du velger å kalle det, er å rette reklame mot barn.

Da vil det være like ulovlig å reklamere for lego under tittelen "barnas dager", som det vil være å reklamere for lego under samme slagord.

Det blir en prinsiell diskusjon. Du skriver at du mener reklamen er rettet mot barn, da skal det ikke ha noe å si hva det reklameres for, fordi det er prinsippet med reklame rettet mot barn som er ulovlig.

Men i praksis er det ikke det du reagerer på, det er det faktum at en iPhone er en del av reklamen.

Men samma det, jeg prøver ikke å sammenligne lego og iPhone, og vet inderlig godt at det slett ikke er alle som har råd til en iPhone til barnet sitt. Jeg bare fant det merkelig å kalle en iPhone-reklame på kanten, fordi det ikke er noe som alle har råd til. Forbukerstanden skal tjene penger (selv om de knapt har noen marginer på den telefonen der), og så lenge de holder seg innenfor regelverket for reklame, så vil de fortsette å reklamere for gode tilbud. Og regelverket skiller ikke mellom iPhone og lego, det skiller mellom prisippet for hvem reklamen er rettet mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...