Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Sikkert et rart spm, men jeg lurer virkelig. Ikke le 🙈  Si jeg skal ha 1200 kal om dagen når jeg skal ned i vekt. Om jeg da løper på møllen og forbrenner 500 kalorier, da skal jeg spise mer enn 1200 ikke sant? På dager hvor jeg spiser minimalt, skal jeg droppe og trene eller hva? Eller skal jeg bare hive innpå mat selvom jeg ikkecer sulten? Jeg går jo bare opp i vekt, og jeg har spist minimalt lite og trent som en helt (og sultet som en gris).    Anonymous poster hash: 678f0...7f7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Følger..  Anonymous poster hash: 52f80...665
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Virker som om du kanskje spiser for lite?  Min kropp begynner å tulle om jeg spiser for lite og/eller uregelmessig. Da kan jeg godt gå opp i vekt til tross for at det "burde" være umulig om man ser på kalorier spist og kalorier forbrent. Hos meg ligger problemet i at jeg får ustabilt blodsukker, og det trigger fettlagring og hemmer fettap. Spiser jeg da på toppen for mye karbohydrater og for lite fett så går jeg enda fortere opp.  Spiser jeg mer og regelmessig og spiser riktig for min kropp - da går jeg ned. Anonymous poster hash: eacfb...123
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 En ting til - du skal IKKE sulte når du slanker deg! Anonymous poster hash: eacfb...123
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Nei, du kan ikke spise de ekstra kaloriene du forbrenner. Har eksperimentert med dette personlig, og går ikke ned i vekt dersom jeg spiser de ekstra kaloriene.  For å få mest mulig utnytt av treningen må du spise de ekstra kaloriene, men hvis målet først og fremst er vektnedgang, må du holde deg til kalorimålet selv om du trener (med mindre du trener veldig hardt da). Anonymous poster hash: f70c4...bbb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016  Nei, du kan ikke spise de ekstra kaloriene du forbrenner. Har eksperimentert med dette personlig, og går ikke ned i vekt dersom jeg spiser de ekstra kaloriene.  For å få mest mulig utnytt av treningen må du spise de ekstra kaloriene, men hvis målet først og fremst er vektnedgang, må du holde deg til kalorimålet selv om du trener (med mindre du trener veldig hardt da).  Anonymous poster hash: f70c4...bbb Men da er jeg jo nede i 700 kalorier, det er vel veldig lite?  Anonymous poster hash: 678f0...7f7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016  En ting til - du skal IKKE sulte når du slanker deg!  Anonymous poster hash: eacfb...123 Nei, men en skal kjenne litt på sulten 🙄  Anonymous poster hash: 678f0...7f7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016  Nei, du kan ikke spise de ekstra kaloriene du forbrenner. Har eksperimentert med dette personlig, og går ikke ned i vekt dersom jeg spiser de ekstra kaloriene.  For å få mest mulig utnytt av treningen må du spise de ekstra kaloriene, men hvis målet først og fremst er vektnedgang, må du holde deg til kalorimålet selv om du trener (med mindre du trener veldig hardt da).  Anonymous poster hash: f70c4...bbb   Det stemmer kanskje for deg, men det stemmer absolutt ikke for alle!  Å gå så lavt i kalorier når man trener såpass mye som Hi gir inntrykk av vil med stor sannsynlighet gjøre at hun kjører seg selv i senk, fordi kroppen protesterer og det blir for mye stress på kroppen. Å gå så lavt i kalorier og trene hardt og gjøre det over tid vil bryte ned kroppen mer enn noe annet. Når man ev. da har nådd ønsket vekt så går dessverre mange opp igjen.  Anonymous poster hash: eacfb...123
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 Nei, men en skal kjenne litt på sulten  Anonymous poster hash: 678f0...7f7  Ikke nødvendigvis. Jeg kjente aldri på sult da jeg slanket meg. Gikk ned 25 kg og har holdt vekten stabil i mange år etterpå.  Om man "kjenner på sulten" når man slanker seg så spiser man som regel feil.  Anonymous poster hash: eacfb...123
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 Jeg liker ikke å kompensere for trening, for da spiser jeg mye dagene jeg trener og lite de andre, og magen får ikke vane på å spise lite.. men som du sier, når man ikke kompenserer blir det lite kalorier noen dager..  Det som funka for MEG, var å øke dagsinntaket fra 1200 til 1400. Da ble det 1400 kalorier ekstra i uka, som forsvant i treninga.. fikk jevnt inntak, uten at jeg gikk lavt de dagener jeg trente.  Gikk ned 14 kg på 3 mnd  Anonymous poster hash: 6c2df...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå