Gå til innhold

Min mor setter ingen grenser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor setter ikke grenser når barnebarna er der. sønnen min elsker å være der, han kunne sikkert bodd der om han fikk velge. Han får jo gjøre hva han vil der, legger seg når han er trett, spiser når og hva han vil, er med ut på det ene og det andre. Får ligge på sofaen å få kos på ryggen mens min mor ser TV med ting han IKKE bør se, når han egentlig skal legge seg.

Resultater er at jeg får en pøbel som nekter her hjemme.

Skal jeg slutte la han være hos sin kjære bestemor? Er til tider litt avhengig pga jobb, har snakket med henne om det men det varer der og da også sklir det ut.

Anonymous poster hash: efe3e...7fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å legge det frem fra barnets side? At det blir vanskelig for han når det blir såpass forskjeller, særlig ift leggetider? 

Syns ikke du skal ta "alle" kampene samtidig, fokuser på det som er viktigst først. Hos meg er det leggetider. Helt greit at det blir legging 30-60 min senere hos bestemor (her da), men utover det går det for mye utover søvnen og humøret til barnet mitt. Det forstår bestemora. 
Hva ungen spiser der, legger jeg meg ikke borti, men nå er ikke min der altfor ofte. 1-2 overnattinger i måneden. 

Er alltid egne regler hos besteforeldre, men også viktig å ha en god dialog om hvordan det påvirker barnet (ikke hvor tungt det blir for oss foreldre)

Anonymous poster hash: 72aeb...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...