Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Har tomt opp mot gangvei, er mye folk i alle aldre der. Føler meg litt invadert noen ganger. Hvor lang tid vil det ta for thujahekk å vokse opp? Hvor raskt blir de høye, og hvor svære planter får man kjøpt? Hvor langt innenfor tomtegrensa må hekken stå? Anonymous poster hash: 8f503...136
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Har tomt opp mot gangvei, er mye folk i alle aldre der. Føler meg litt invadert noen ganger. Hvor lang tid vil det ta for thujahekk å vokse opp? Hvor raskt blir de høye, og hvor svære planter får man kjøpt? Hvor langt innenfor tomtegrensa må hekken stå? Anonymous poster hash: 8f503...136 Litt info: http://www.viivilla.no/ovrig/lover-og-regler/skjerming-for-innsyn---hva-er-lov/ Anonymous poster hash: 00978...195
Førstemann Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Kommer an på typen tuja. Brabant vokser jo veldig fort, men er ikke spesielt pen. Smaragd vokser saktere men blir en jevntere og penere hekk. Vi har smaragd, kjøpte de ca 100 cm høye. Måtte begynne å klippe toppene etter et par år, da nådde de ca 160 cm som er den høyden vi ønsker. Det har derimot tatt flere år før hekken ble tett. De skal ikke plantes for tett, da dør den. Tipper 6-7 år før det var helt tett.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 ok Kommer an på typen tuja. Brabant vokser jo veldig fort, men er ikke spesielt pen. Smaragd vokser saktere men blir en jevntere og penere hekk. Vi har smaragd, kjøpte de ca 100 cm høye. Måtte begynne å klippe toppene etter et par år, da nådde de ca 160 cm som er den høyden vi ønsker. Det har derimot tatt flere år før hekken ble tett. De skal ikke plantes for tett, da dør den. Tipper 6-7 år før det var helt tett. Anonymous poster hash: 8f503...136
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Du trenger da ikke hekk, er jo bare fint at folk ser inn til deg vel! ( jfr annen tråd om at det gjør da ingenting om noen leker i hagen din når du ikke er hjemme) Brabant vil du mest troli bli lei av. Hva med plankegjerde da? Er jo noe som er fint på markedet nå. Anonymous poster hash: 417ea...e01
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Bare vær klar over at hekk er MYE arbeid. Jeg har vokst opp med hekk, og vet alt arbeidet min far har med den, så her er det plankegjerde rundt tomta. Hadde vi satt opp nå hadde vi nok gått for PVC gjerde, da de er så godt som vedlikeholdsfrie. Anonymous poster hash: 9a891...d6c
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 Planta hekk i 2012 og den er over 2 meter høy nå. Klipt den to ganger. Det er barlin. Ikke nødvendigvis så pen som mange andre hekker, men den er grønn, tett og flott!
aanonym Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 Kommer jo helt an på hvor du bor, ikke alle typer hekk vokser like bra alle steder i landet.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 Bare vær obs på at tjuahekk dauer av hundetiss. Jeg hadde heller satt opp en plankegjerde siden det er mot en folkesom tursti. Anonymous poster hash: 4c265...db6
Kjerringa med agurken Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 Se på side 4 her i linken http://www.vindex.no/wp-content/uploads/2016/01/vindex-nybrosjyre-20152-ok.pdf Så og si vedlikeholdsfritt og pent. Du slipper da vedlikehold av thuja, maling av gjerde o.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå