Gå til innhold

Bytte avd. i bhg grunnet mistrivsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å bytte avd. i bhg for 4-åringen da han ikke finner seg til rette. Dette er barnets andre år på denne avd. og vi har gitt det tid for å bedres. Han sier han ikke har noen å leke med, alle de andre har venner, han opplever å stå utenfor gruppa. Det er vondt for han og vondt for oss foreldre. Opplever litt samarbeid med ped.leder, men ikke nok. Vi opplever at han har fått rollen som en slem gutt.

Har nå snakket med styrer og fått tilbud om å skifte avdeling. Er dette riktig vei å gå??

Anonymous poster hash: 3dc38...cd4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere føler dere har prøvd andre ting er det kanskje ikke noen å tape på å prøve det. Ofte er de vel mye sammen ute og de voksne snakker gjerne en del, så ikke sikkert det hjelper. Men kan vel være verdt et forsøk når han uansett ikke trives.

Anonymous poster hash: 7e778...e0a

Skrevet

Dette er utrolig dårlig av ped. leder. Hun skal jo ikke stemple barn, itillegg er det hennes jobb å sette i gang lek hvor alle er inkludert. Jeg syns du burde spørre henne hvorfor hun ikke har tatt grep for å få barnet inkludert i gruppen. Jeg utdanner meg til bhglærer, og det jeg skriver over her er noe vi lærer tidlig i utdannelsen, før første praksis tilogmed. 

Anonymous poster hash: dc46c...aab
Skrevet

Takk for svar, vil gjerne høre fleres mening. Vi synes det er drastisk å ta han ut av avdelinga.

Skrevet

Det høres jo ikke ut som det er noe å tape på å prøve. Vi måtte bytte bhg pga mistrivsel, hadde vi trodd det kunne hjelpe å bytte avdeling så hadde vi absolutt prøvd det først.

Anonymous poster hash: cf2ab...28a
Skrevet

Kjenner han noen av barna på den andre avdelingen? Vi vurderte å bytte avdeling for vårt barn i fjor, men der klarte de heldigvis å ordne opp i problemene på avdelingen.

Anonymous poster hash: 1e635...d6d

Skrevet

Han kjenner litt til et av barna på den andre avdelingen. Barnehagen er todelt og har ikke samme uteområde, de ligger ca. 2 km fra hverandre. Bhg han nå går i har 6 avd, den andre har to -så det blir mindre forhold dersom han bytter.

Vi er veldig usikre. Synes ikke vi kan la 4-åringen velge heller, vi må nesten ta avgjørelsen over hodet på han.

Skrevet

Han kjenner litt til et av barna på den andre avdelingen. Barnehagen er todelt og har ikke samme uteområde, de ligger ca. 2 km fra hverandre. Bhg han nå går i har 6 avd, den andre har to -så det blir mindre forhold dersom han bytter.

Vi er veldig usikre. Synes ikke vi kan la 4-åringen velge heller, vi må nesten ta avgjørelsen over hodet på han.

Enig i det siste her. Min ville absolutt ikke bytte bhg (han var også 4). Men han visste jo ikke at det er forskjell på barnehager, han visste bare at han måtte begynne helt på nytt med å bli kjent med barn og voksne, men trodde alt ellers var likt. Etter kort tid var han veldig glad for at vi byttet. :)

Anonymous poster hash: cf2ab...28a

Skrevet

Tror ikke dere har noe å tape på å bytte avdeling og bygg :-) kan god være det hjelper med en helt ny start. Syns det virker som avdelingen han går på nå gjør utrolig lite for at han skal ha det bra. Jobber selv i barnehage og vi jobber veldig med at alle skal ha noen å leke med å føle seg inkludert, vi voksne starter gjerne en lek sammen med et barn å så kommer det alltid mangen barn til å vil leke,så trekker vi oss tilbake når leken går bra :-)

Anonymous poster hash: 4a8c4...493

Skrevet

Han kjenner litt til et av barna på den andre avdelingen. Barnehagen er todelt og har ikke samme uteområde, de ligger ca. 2 km fra hverandre. Bhg han nå går i har 6 avd, den andre har to -så det blir mindre forhold dersom han bytter.Vi er veldig usikre. Synes ikke vi kan la 4-åringen velge heller, vi må nesten ta avgjørelsen over hodet på han. Anonymous poster hash: 3dc38...cd4

Er denne barnehagen i Stavanger/jæren-området, tilfeldigvis? Og begynner på V? Isåfall ville jeg heller byttet barnehage

Anonymous poster hash: 21cc4...0e2

Skrevet

Er denne barnehagen i Stavanger/jæren-området, tilfeldigvis? Og begynner på V? Isåfall ville jeg heller byttet barnehage

Anonymous poster hash: 21cc4...0e2

Nei, det er den ikke.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...